Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Reklambanner

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99714
    Prix
    Deltagare

    Skulle behöva hjälp med lite tankar och ideér till reklambanners för marknadsföringssyfte. Utformning, vad som ska finnas med och hur det ska se ut. Är ganska tom i huvudet pÃ¥ ideér…. Tanken är att de ska kunna finnas pÃ¥ allt typ av sidor i massor med storlekar sÃ¥ alla ideér är välkomna.

    #160483
    Andreas
    Deltagare

    Idéer kan jag inte sådär snabbt hjälpa dig med. Men vad är ditt generella budskap med din banner, bygga brand eller få kunder in och nappa på ett bra erbjudande?

    Det du skall tänka på är att om du utformar bannern i Flash (vilket är väldigt vanligt) då skall du även skapa gif animationer eller bilder till som kan visas på enheter som ej stöder Flash.

    #160487
    connywesth
    Deltagare

    @Prix 61393 wrote:

    Skulle behöva hjälp med lite tankar och ideér till reklambanners för marknadsföringssyfte. Utformning, vad som ska finnas med och hur det ska se ut. Är ganska tom i huvudet pÃ¥ ideér…. Tanken är att de ska kunna finnas pÃ¥ allt typ av sidor i massor med storlekar sÃ¥ alla ideér är välkomna.

    Vad är det för produkter? KöpFiler? Inom vilken kategori? Action/drama/osv?

    Det första du mÃ¥ste tänka pÃ¥ är vilken mÃ¥lgrupp du vänder dig till. Vad är mÃ¥lgruppens ”problem”. Dvs VARFÖR skulle nÃ¥gon i din mÃ¥lgrupp överväga att köpa en produkt av dig över huvud taget? VAD är det du tillför som är ett UNIKT VÄRDE som kunden inte kan fÃ¥ nÃ¥gon annanstans? När du vet vad det UNIKA VÄRDET är sÃ¥ har du en bra ingÃ¥ng till din marknadsföring, för du ska visa din mÃ¥lgrupp vad ditt UNIKA VÄRDE är, och att det är DU som kan leverera det.

    Om du bara har ett VÄRDE så har du massor av konkurrenter som kan erbjuda samma VÄRDE, vilket gör att du drabbas av priskonkurrens, men om det samtidigt är UNIKT så innebär det att du är ensam (för din målgrupp) att erbjuda detta värde. Du ska helt enkelt vara nummer ETT för din målgrupp då kommer de att handla av dig, är du nummer TVÅ så handlar de av din konkurrent.

    Tänk igenom vad ditt UNIKA VÄRDE är, det kräver troligen en del eftertanke, men när du spikat det så är resten av marknadsföringen enklare, för då vet du vad det är för budskap du vill få ut.

    VAD är DU bättre på än ALLA andra konkurenter, för just DIN MÅLGRUPP?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du mÃ¥ste vara inloggad för att svara pÃ¥ detta ämne.