Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102866
    axelnoah
    Deltagare

    Nybörjare som behöver hjälp nu när returer börjar strömma in. Saknar grundläggande kunskap om detta. Vad är det som gäller när

    ….kunden bara struntar i att lösa ut paketet och inte hör av sig öht? Är vi skyldiga att betala tillbaka hans ordersumma? Finns det nÃ¥got generellt svar pÃ¥ frÃ¥gan, eller beror det pÃ¥ vad man har skrivit i sina köpvillor?

    Hur skriver man lämpligast i köpvillkoren om man tycker att kunden får ta smällen (inte få några pengar tillbaka, om detta öht är möjligt) om han inte löser ut paketet?

    Något mer att tänka på i detta ämne?

    Skulle uppskatta hjälp verkligen…

    #179022
    Dan
    Deltagare

    Ett tips är att läsa konsumentköplagen och distanshandelslagen. Sedan läs vad andra ehandlare skriver i sina villkor.

    Praxis för outlösta paket är återbetalning av ordersumma minus avgift (100-300kr brukar de vara) som ska täcka frakt och administration.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du mÃ¥ste vara inloggad för att svara pÃ¥ detta ämne.