Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Returer
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 2 månader sedan av
Dan.
-
FörfattareInlägg
-
21 juli, 2015 kl. 12:23 #102866
axelnoah
DeltagareNybörjare som behöver hjälp nu när returer börjar strömma in. Saknar grundläggande kunskap om detta. Vad är det som gäller när
….kunden bara struntar i att lösa ut paketet och inte hör av sig öht? Är vi skyldiga att betala tillbaka hans ordersumma? Finns det nÃ¥got generellt svar pÃ¥ frÃ¥gan, eller beror det pÃ¥ vad man har skrivit i sina köpvillor?
Hur skriver man lämpligast i köpvillkoren om man tycker att kunden får ta smällen (inte få några pengar tillbaka, om detta öht är möjligt) om han inte löser ut paketet?
Något mer att tänka på i detta ämne?
Skulle uppskatta hjälp verkligen…
21 juli, 2015 kl. 14:30 #179022Dan
DeltagareEtt tips är att läsa konsumentköplagen och distanshandelslagen. Sedan läs vad andra ehandlare skriver i sina villkor.
Praxis för outlösta paket är återbetalning av ordersumma minus avgift (100-300kr brukar de vara) som ska täcka frakt och administration.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.