Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Röst till telefonväxel
- Detta ämne har 13 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 5 månader sedan av
Joel.
-
FörfattareInlägg
-
17 september, 2011 kl. 10:44 #96470
Lastbryggan
DeltagareVi har lager och kontor på olika adresser och eftersom jag anser att det är viktigt att kundtjänst är tillgänglig under kontorstid så kommer vi att gå över till IP-telefoni med en virtuell växel där vi kan peka huvudnumret till resp. adress på valda tider på dygnet.
Jag har köpt ett riktigt grymt 020-nummer (020-xxx000) som jag betalt ganska bra för och nu vill jag verkligen utnyttja detta maximalt.
Jag är bra på mycket men jag har absolut ingen kvinnlig sexig röst och eftersom vi kommer ha olika val när man ringer så vill jag ha en röst som ger kunden rätt val.
Tryck 1 för att komma till kundtjänst.
Tryck 2 för att lämna en order till vår automatiska telefonsvarare.
Tryck 3 om du säljer marknadsföring etc.
Tryck 4 för att komma till porrhandlarens mobil o.s.v.Nu till min fråga efter en lång introduktion.
Var hittar jag en professionell röst som kan läsa in detta?
Var hittar jag ett företag som vet vad som är optimalt att säga?Fler funderingar och förslag inom ämnet mottages tacksamt.
17 september, 2011 kl. 12:21 #126882Joel
DeltagareVi hade samma fundering och ringde då vår IP-telefonileverantör Cellip som sa att deras ”växelflickor” kunde göra det för en symbolsk summa pengar (100-200 kr).
Det finns väl dock en risk att dom inte är i 25-årsåldern och har en sexig röst. Men det kanske kan vara ett tips till andra som använder Cellip och funderat över detta
Angående din fråga Mats så borde det ju finnas ett företag som specialiserat sig på röstinspelningar. Annars kanske du kan ringa en sån där sextalk/hotline och be någon av deras 19.50 kr/minut-tjejer att göra det
17 september, 2011 kl. 12:30 #126885Lastbryggan
Deltagare@Joel 24173 wrote:
Vi hade samma fundering och ringde då vår IP-telefonileverantör Cellip som sa att deras ”växelflickor” kunde göra det för en symbolsk summa pengar (100-200 kr).
Det finns väl dock en risk att dom inte är i 25-årsåldern och har en sexig röst. Men det kanske kan vara ett tips till andra som använder Cellip och funderat över detta
Angående din fråga Mats så borde det ju finnas ett företag som specialiserat sig på röstinspelningar. Annars kanske du kan ringa en sån där sextalk/hotline och be någon av deras 19.50 kr/minut-tjejer att göra det
Tack för input Joel
Av en tillfällighet är det just Cellip som fått mitt förtroende, hoppas jag gjort ett bra val där.
Just den sexiga rösten är inte det primära, att den skall vara professionell är det viktigaste så växelflickorna kan nog vara ett bra tips. Även proffsig text och uppbyggnad av meningar är viktigt tror jag men det kanske de har koll på också.Vad tror ni allmänt om att jag skall köra med 020-nummer, är det en fördel eller är det bara jag som tror att det har ett visst positivt värde?
17 september, 2011 kl. 12:40 #126887Joel
DeltagareVi har bara bra erfarenhet av Cellip (om man bortser från att vår första IP-dosa fick reklameras) så där har du säkert gjort ett bra val Mats. Jag vet dock andra (Dan?) som inte varit fullt lika nöjda och jag har personligen ingen erfarenhet av att använda deras virtuella växeltjänst – men det ligger på todolistan!
Jag går igång på guldnummer! Det är lite som Klarna-Sebastian sa på sin föreläsning i Sundsvall.. ju fler nollor man har i slutet desto större och seriösare låter man utåt! Sedan finns det säkert många andra som inte bryr sig alls.
17 september, 2011 kl. 12:56 #126890GregerA
DeltagareVi kör också Cellip, och det har funkat bra. Har ännu inte börjat använda samtalsköer, utan det bara ringer i ett antal telefoner här.
Beträffande 020-nummer så tror jag inte att det har så stor betydelse idag när det är samma kostnad att ringa inom hela Sverige. Det skulle möjligen vara de som har ständigt ebb på sitt kontantkort som uppskattar det (men hur skall de lösa ut postförskottet?)
Jag sökte lite snabbt och hittade ett par företag som erbjuder professionella röster:
http://www.audiotome.se/telefonvaxlar
http://spiker.se/
http://www.voice.se/inspiration
ingen erfarenhet av dem dock17 september, 2011 kl. 13:48 #126897Lastbryggan
DeltagareJag går igång på guldnummer! Det är lite som Klarna-Sebastian sa på sin föreläsning i Sundsvall.. ju fler nollor man har i slutet desto större och seriösare låter man utåt! Sedan finns det säkert många andra som inte bryr sig alls.
Samma här och förmodligen är det just jag som går igång på mitt nya nummer och flertalet av mina kunder skiter i vilket men…
…jag tror samtidigt att ha ett 020-nummer är bara positivt för kunden och antalet nollor i slutet spelar inte stor roll, nollorna är nog mest för att smörja mitt eget ego.
Att jag dessutom är i en bransch med generellt dåligt rykte med många företag som gömmer sig bakom enbart ett e-postformulär gör att jag tror att om jag uppmanar kunder att ringa oss via ett gratisnummer så kan det vara ett val för nya kunder att handla från oss. Det är en bekräftelse för att vi verkligen finns.
Beträffande 020-nummer så tror jag inte att det har så stor betydelse idag när det är samma kostnad att ringa inom hela Sverige. Det skulle möjligen vara de som har ständigt ebb på sitt kontantkort som uppskattar det (men hur skall de lösa ut postförskottet?)
Många kunder med ständigt tomt kontantkort har säkert ofta inte heller något visakort, ej heller kreditvärdiga hos Klarna och då är det väl lysande att kunna beställa mot postförskott.
Greger, se positivt på våra kära postförskottskunder…6 november, 2011 kl. 23:01 #129905Joel
DeltagareHur gick det Mats? Fick du tag i någon som kunde fixa röstmeddelanden? Och vilket är det nya guldiga 020-numret?
6 november, 2011 kl. 23:18 #129906Lastbryggan
Deltagare@Joel 27489 wrote:
Hur gick det Mats? Fick du tag i någon som kunde fixa röstmeddelanden? Och vilket är det nya guldiga 020-numret?
Jag la det på is eftersom internetanslutningen på lagret varit lite ostabil och jag vågade inte utmana ödet med IP-telefoni just nu/då.
Skall försöka få kommunen att subventionera fiber som de gjorde till mitt privata hus. Btw, guldnumret var 020-121000, men det loosade jag. Men det går nog att fixa ett lika bra när det blir dax igen.16 november, 2011 kl. 19:21 #130395Elina
DeltagareHaha Mats, hojta till när du behöver en trevlig ung telefonröst! Jag har ju en väldigt trevlig röst
*skrattar*
11 januari, 2012 kl. 11:15 #133888Joel
DeltagareNu har vi fått vårt telefonsvarar-meddelande inläst av Cellip.
Ni kan lyssna på det här:
http://www.partykungen.se/_temp/46262222092.auDet kostade 200 kr och lades på vår månadsfaktura.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.