Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Stora problem med APSIS!
- Detta ämne har 24 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 3 månader sedan av
Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
13 december, 2011 kl. 15:45 #132248
Jimmy Ostrom
DeltagareNej inte än, kontakter senare. Nej jag tänker inte bita i det sura äpplet. Vet att jag gjort rätt och kommer strida för detta. Att dom börjar ändra 30-60 dagars uppsägningstid och annat tyder bara på att det är ett skitföretag och det ska jag göra klart för dom innan jag är färdig med dom.
Kanske kan tyckas löjligt, men det är inte dom som dragit samman 10 000 kronor till sitt företag som man sedan inte vill kasta ut i havet för någon idiot inte gör sitt jobb.
@Richie72 30130 wrote:
Har du kontaktat en jurist? Han/hon kan berätta vilka chanser du har. Ibland är det bättre att bita i det sura äpplet och ta smällen direkt.
13 december, 2011 kl. 16:09 #132252GregerA
DeltagareDu skall vara väldigt tydlig i ditt bestridande … och bör påpeka att fordran inte kan bli föremål för inkassoåtgärd förrrän tvisten är avgjord.
Nånting sånt här brukar man skriva:
Vi bestrider er faktura xxxxx i sin helhet då den saknar grund.
Vi vill också göra er uppmärksamma på att inkassoåtgärd inte kan vidtagas då fordran är tvistig. Vid otillbörlig inkassoåtgärd kommer vi att kräva skadestånd.
…
Så får de antingen stämma dig i Tingsrätten, eller bara låta det rinna ut i sanden. Skulle de skicka in en ansökan om betalningsföreläggande till Kronofogden så har du rätt att begära skadestånd.
13 december, 2011 kl. 18:08 #132264Jimmy Ostrom
DeltagareJa exakt. Tack Greger. Vi skrev i stort sätt som du skriver. Jag har läst på att det är först om vi blir fällda i rätten som vi måste betala (under förutsättning att vi bestrider varje påmminelse har jag läst).
Piss tråkigt att att dra det så långt, men så blir det väl ibland i livet:o
@GregerA 30135 wrote:
Du skall vara väldigt tydlig i ditt bestridande … och bör påpeka att fordran inte kan bli föremål för inkassoåtgärd förrrän tvisten är avgjord.
Nånting sånt här brukar man skriva:
Vi bestrider er faktura xxxxx i sin helhet då den saknar grund.
Vi vill också göra er uppmärksamma på att inkassoåtgärd inte kan vidtagas då fordran är tvistig. Vid otillbörlig inkassoåtgärd kommer vi att kräva skadestånd.
…
Så får de antingen stämma dig i Tingsrätten, eller bara låta det rinna ut i sanden. Skulle de skicka in en ansökan om betalningsföreläggande till Kronofogden så har du rätt att begära skadestånd.
13 december, 2011 kl. 20:10 #132292NO LINGO
DeltagareAnmärkningsvärt att en säljare väljer att ta strid med en köpare som är på väg att lämna för en sån skitsumma… De pengarna är inte värda ett skit i jämförelse med den skada som en sån här tråd ger företaget. Mitt tips är att skicka ett kort och koncist mail till VD och förklara din ståndpunkt och hänvisa till tråden. /P
13 december, 2011 kl. 20:36 #132302Jimmys
DeltagareDet är (o)lustigt hur vissa företag så desperat ska hålla kvar kunder som inte vill vara kunder, måste ju vara bättre att lägga den energin på dem som vill vara kunder.
11 januari, 2012 kl. 12:26 #133901Jimmy Ostrom
DeltagareLiten uppdatering.
Nu är Svea Fakturaservice inblandade……
Trodde inte man kunde ”sälja” fakturor till annat företag som inte från början fakturerat mig, men men:rolleyes:
Jag har ringt och förklarat läget för dom och bestridit detta.
Roligt med pissföretag som http://www.apsis.se, har inte tid med sådant här trams men nu har det gått så långt så nu ger jag mig aldrig.
13 januari, 2012 kl. 14:21 #134120Jimmy Ostrom
DeltagareUppdatering:
Jag såg ”nästan” en lösning då jag fick ett mejl från någon marknadschef som hoppades att ”vi skulle kunna avsluta detta positivt”.
Oj vad bra tänkte jag, det var faktiskt så att jag då tänkte följande: ”Okej jag kan betala halva för att få bort detta problem”….
Men sen sjönk båten TOTALT!!
Fick mail från min säljare där han informerade följande:
Efter samtal med vår ekonomichef samt försäljningschef har det framkommit att survey-modulen fortfarande inte är betald, eftersom avtalet inte sagts upp i tid står kravet på betalning, som vi tidigare kommunicerat, fast.
2011-08-16 mottog jag en uppsägning av dig via mejl, enligt avtalsvillkoren skall en uppsägning ske 2 månader före avtalstidens utgång. Din avtalsperiod löper löper mellan 2011-08-24 och 2012-08-23, alltså skulle vi ha mottagit din uppsägning 2011-06-24 för att den skulle vara giltig.
Vänligen se avtalsvillkor nedan.
Avtalsperiod, uppgradering och uppsägning mm
Avtal anses ha träffats i och med att Apsis mottager beställning från kund eller då separat avtal underskrivits. Abonnemang av tjänsterna börjar löpa omedelbart i anslutning till mottagen bekräftelse om inte annat uttryckligen överenskommits. Abonnemang löper tills vidare eller med avtalstid enligt aktuell offert eller separat avtal. Om Kund ej skriftligen senast två (2) månader före avtalstidens utgång sagt upp avtalet förlängs avtalet med ytterligare en avtalsperiod. Kunden skall tillämpa samma uppsägningstid avseende tillsvidareavtal. Apsis äger rätt att säga upp avtal, oavsett löptid, med en månads varsel. Uppsägning från kund skall göras skriftligen och vara underskriven av kund. Uppsägningen skall postas till Apsis kontor i Malmö. Alternativt skall uppsägningen skickas via e-post till info@apsis.se. Utebliven betalning är ej att betrakta som uppsägning. Apsis äger rätt att ändra dessa allmänna villkor en (1) månad efter skriftlig underrättelse till kund. Om Kund inte accepterar föreslagen ändring skall kund underrätta Apsis inom en månad efter mottagandet av underrättelsen. Avtal mellan parterna skall då betraktas som uppsagt enligt p. 2, stycke 2.Jag hoppas att vi kan avsluta det här på ett positivt sätt för oss båda.
Mitt svar:
Hallå X,
Okej.
Jag hävdar att vi skickat in uppsägningen långt innan.
Men nej, som det ser ut nu kommer vi inte kunna avsluta detta positivt då vi inte är överens alls.
Så jag kommer som jag sagt till er ekonomi avdelning att bestrida denna faktura tills vi kommer till tingsrätten om det skulle behövas.
Missnöjd före detta kund är jag så det står härliga till och jag kommer berätta detta till alla E-handlare jag känner som vill ha nyhetsbrev.
Detta blir er förlust i slutändan tyvärr då ni inte verkar bry er om era kunder, för mig kostar det bara tid och det får jag ta….
Tyvärr börjar jag tycka detta är lite roligt, vilket inte är bra för detta är inte skoj för fem öre.Jag känner tyvärr mig själv allt för bra och när jag kommer till sådana här lägen ger jag mig aldrig och blir som en barnunge och det är inget skoj men så är det nu:o
13 januari, 2012 kl. 14:29 #134123Per Nilsson
DeltagareKlantigt som fan av Apsis att göra surdeg och långbänk av detta. Hade jag varit Apsis så hade jag gett mig. Nu får de istället dålig reklam på ett väldigt publikt och välbesökt forum.
Finns det någon e-handlare som inte läser det här forumet? :rolleyes:
13 januari, 2012 kl. 15:00 #134124MrTrib
DeltagareNågot säger mig att din säljares namn börjar på J, annars har de fler nötter på säljavdelningen.
Jag skulle skicka ett mail, med en länk till denna tråd och på ett snyggt sätt säga att det kommer fortsätta publiceras både här och på andra ställen, till deras ledning VD, vVD etc. Gör dem uppmärksamma på att deras namn börjar smutsas ner för en skitsumma i deras ögon. Är de smarta så inser de att det inte är värt det…
Håll oss uppdaterade, och tråden levande, och påminn dem gärna att det fortsätter skrivas om dem så länge ni är i tvist.
13 januari, 2012 kl. 15:29 #134126Jimmy Ostrom
DeltagareSorry, men dom har nog fler nötter där tyvärr:rolleyes:
@MrTrib 32221 wrote:
Något säger mig att din säljares namn börjar på J, annars har de fler nötter på säljavdelningen.
Jag skulle skicka ett mail, med en länk till denna tråd och på ett snyggt sätt säga att det kommer fortsätta publiceras både här och på andra ställen, till deras ledning VD, vVD etc. Gör dem uppmärksamma på att deras namn börjar smutsas ner för en skitsumma i deras ögon. Är de smarta så inser de att det inte är värt det…
Håll oss uppdaterade, och tråden levande, och påminn dem gärna att det fortsätter skrivas om dem så länge ni är i tvist.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.