Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Stora problem med APSIS!
- Detta ämne har 24 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av Jimmy Ostrom. 
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
13 december, 2011 kl. 15:45 #132248Jimmy Ostrom DeltagareNej inte än, kontakter senare. Nej jag tänker inte bita i det sura äpplet. Vet att jag gjort rätt och kommer strida för detta. Att dom börjar ändra 30-60 dagars uppsägningstid och annat tyder bara pÃ¥ att det är ett skitföretag och det ska jag göra klart för dom innan jag är färdig med dom. Kanske kan tyckas löjligt, men det är inte dom som dragit samman 10 000 kronor till sitt företag som man sedan inte vill kasta ut i havet för nÃ¥gon idiot inte gör sitt jobb. @Richie72 30130 wrote: Har du kontaktat en jurist? Han/hon kan berätta vilka chanser du har. Ibland är det bättre att bita i det sura äpplet och ta smällen direkt. 13 december, 2011 kl. 16:09 #132252GregerA DeltagareDu skall vara väldigt tydlig i ditt bestridande … och bör pÃ¥peka att fordran inte kan bli föremÃ¥l för inkassoÃ¥tgärd förrrän tvisten är avgjord. NÃ¥nting sÃ¥nt här brukar man skriva: Vi bestrider er faktura xxxxx i sin helhet dÃ¥ den saknar grund. Vi vill ocksÃ¥ göra er uppmärksamma pÃ¥ att inkassoÃ¥tgärd inte kan vidtagas dÃ¥ fordran är tvistig. Vid otillbörlig inkassoÃ¥tgärd kommer vi att kräva skadestÃ¥nd. … SÃ¥ fÃ¥r de antingen stämma dig i Tingsrätten, eller bara lÃ¥ta det rinna ut i sanden. Skulle de skicka in en ansökan om betalningsföreläggande till Kronofogden sÃ¥ har du rätt att begära skadestÃ¥nd. 13 december, 2011 kl. 18:08 #132264Jimmy Ostrom DeltagareJa exakt. Tack Greger. Vi skrev i stort sätt som du skriver. Jag har läst pÃ¥ att det är först om vi blir fällda i rätten som vi mÃ¥ste betala (under förutsättning att vi bestrider varje pÃ¥mminelse har jag läst). Piss trÃ¥kigt att att dra det sÃ¥ lÃ¥ngt, men sÃ¥ blir det väl ibland i livet:o @GregerA 30135 wrote: Du skall vara väldigt tydlig i ditt bestridande … och bör pÃ¥peka att fordran inte kan bli föremÃ¥l för inkassoÃ¥tgärd förrrän tvisten är avgjord. NÃ¥nting sÃ¥nt här brukar man skriva: Vi bestrider er faktura xxxxx i sin helhet dÃ¥ den saknar grund. Vi vill ocksÃ¥ göra er uppmärksamma pÃ¥ att inkassoÃ¥tgärd inte kan vidtagas dÃ¥ fordran är tvistig. Vid otillbörlig inkassoÃ¥tgärd kommer vi att kräva skadestÃ¥nd. … SÃ¥ fÃ¥r de antingen stämma dig i Tingsrätten, eller bara lÃ¥ta det rinna ut i sanden. Skulle de skicka in en ansökan om betalningsföreläggande till Kronofogden sÃ¥ har du rätt att begära skadestÃ¥nd. 13 december, 2011 kl. 20:10 #132292NO LINGO DeltagareAnmärkningsvärt att en säljare väljer att ta strid med en köpare som är pÃ¥ väg att lämna för en sÃ¥n skitsumma… De pengarna är inte värda ett skit i jämförelse med den skada som en sÃ¥n här trÃ¥d ger företaget. Mitt tips är att skicka ett kort och koncist mail till VD och förklara din stÃ¥ndpunkt och hänvisa till trÃ¥den. /P 13 december, 2011 kl. 20:36 #132302Jimmys DeltagareDet är (o)lustigt hur vissa företag sÃ¥ desperat ska hÃ¥lla kvar kunder som inte vill vara kunder, mÃ¥ste ju vara bättre att lägga den energin pÃ¥ dem som vill vara kunder. 11 januari, 2012 kl. 12:26 #133901Jimmy Ostrom DeltagareLiten uppdatering. Nu är Svea Fakturaservice inblandade…… Trodde inte man kunde ”sälja” fakturor till annat företag som inte frÃ¥n början fakturerat mig, men men:rolleyes: Jag har ringt och förklarat läget för dom och bestridit detta. Roligt med pissföretag som http://www.apsis.se, har inte tid med sÃ¥dant här trams men nu har det gÃ¥tt sÃ¥ lÃ¥ngt sÃ¥ nu ger jag mig aldrig. 13 januari, 2012 kl. 14:21 #134120Jimmy Ostrom DeltagareUppdatering: Jag sÃ¥g ”nästan” en lösning dÃ¥ jag fick ett mejl frÃ¥n nÃ¥gon marknadschef som hoppades att ”vi skulle kunna avsluta detta positivt”. Oj vad bra tänkte jag, det var faktiskt sÃ¥ att jag dÃ¥ tänkte följande: ”Okej jag kan betala halva för att fÃ¥ bort detta problem”…. Men sen sjönk bÃ¥ten TOTALT!! Fick mail frÃ¥n min säljare där han informerade följande: Efter samtal med vÃ¥r ekonomichef samt försäljningschef har det framkommit att survey-modulen fortfarande inte är betald, eftersom avtalet inte sagts upp i tid stÃ¥r kravet pÃ¥ betalning, som vi tidigare kommunicerat, fast. 2011-08-16 mottog jag en uppsägning av dig via mejl, enligt avtalsvillkoren skall en uppsägning ske 2 mÃ¥nader före avtalstidens utgÃ¥ng. Din avtalsperiod löper löper mellan 2011-08-24 och 2012-08-23, alltsÃ¥ skulle vi ha mottagit din uppsägning 2011-06-24 för att den skulle vara giltig. Vänligen se avtalsvillkor nedan. Avtalsperiod, uppgradering och uppsägning mm 
 Avtal anses ha träffats i och med att Apsis mottager beställning frÃ¥n kund eller dÃ¥ separat avtal underskrivits. Abonnemang av tjänsterna börjar löpa omedelbart i anslutning till mottagen bekräftelse om inte annat uttryckligen överenskommits. Abonnemang löper tills vidare eller med avtalstid enligt aktuell offert eller separat avtal. Om Kund ej skriftligen senast tvÃ¥ (2) mÃ¥nader före avtalstidens utgÃ¥ng sagt upp avtalet förlängs avtalet med ytterligare en avtalsperiod. Kunden skall tillämpa samma uppsägningstid avseende tillsvidareavtal. Apsis äger rätt att säga upp avtal, oavsett löptid, med en mÃ¥nads varsel. Uppsägning frÃ¥n kund skall göras skriftligen och vara underskriven av kund. Uppsägningen skall postas till Apsis kontor i Malmö. Alternativt skall uppsägningen skickas via e-post till info@apsis.se. Utebliven betalning är ej att betrakta som uppsägning. Apsis äger rätt att ändra dessa allmänna villkor en (1) mÃ¥nad efter skriftlig underrättelse till kund. Om Kund inte accepterar föreslagen ändring skall kund underrätta Apsis inom en mÃ¥nad efter mottagandet av underrättelsen. Avtal mellan parterna skall dÃ¥ betraktas som uppsagt enligt p. 2, stycke 2.Jag hoppas att vi kan avsluta det här pÃ¥ ett positivt sätt för oss bÃ¥da. Mitt svar: HallÃ¥ X, Okej. Jag hävdar att vi skickat in uppsägningen lÃ¥ngt innan. Men nej, som det ser ut nu kommer vi inte kunna avsluta detta positivt dÃ¥ vi inte är överens alls. SÃ¥ jag kommer som jag sagt till er ekonomi avdelning att bestrida denna faktura tills vi kommer till tingsrätten om det skulle behövas. Missnöjd före detta kund är jag sÃ¥ det stÃ¥r härliga till och jag kommer berätta detta till alla E-handlare jag känner som vill ha nyhetsbrev. Detta blir er förlust i slutändan tyvärr dÃ¥ ni inte verkar bry er om era kunder, för mig kostar det bara tid och det fÃ¥r jag ta…. 
 
 Tyvärr börjar jag tycka detta är lite roligt, vilket inte är bra för detta är inte skoj för fem öre.Jag känner tyvärr mig själv allt för bra och när jag kommer till sÃ¥dana här lägen ger jag mig aldrig och blir som en barnunge och det är inget skoj men sÃ¥ är det nu:o 13 januari, 2012 kl. 14:29 #134123Per Nilsson DeltagareKlantigt som fan av Apsis att göra surdeg och lÃ¥ngbänk av detta. Hade jag varit Apsis sÃ¥ hade jag gett mig. Nu fÃ¥r de istället dÃ¥lig reklam pÃ¥ ett väldigt publikt och välbesökt forum. Finns det nÃ¥gon e-handlare som inte läser det här forumet? :rolleyes: 13 januari, 2012 kl. 15:00 #134124MrTrib DeltagareNÃ¥got säger mig att din säljares namn börjar pÃ¥ J, annars har de fler nötter pÃ¥ säljavdelningen. Jag skulle skicka ett mail, med en länk till denna trÃ¥d och pÃ¥ ett snyggt sätt säga att det kommer fortsätta publiceras bÃ¥de här och pÃ¥ andra ställen, till deras ledning VD, vVD etc. Gör dem uppmärksamma pÃ¥ att deras namn börjar smutsas ner för en skitsumma i deras ögon. Är de smarta sÃ¥ inser de att det inte är värt det… HÃ¥ll oss uppdaterade, och trÃ¥den levande, och pÃ¥minn dem gärna att det fortsätter skrivas om dem sÃ¥ länge ni är i tvist. 13 januari, 2012 kl. 15:29 #134126Jimmy Ostrom DeltagareSorry, men dom har nog fler nötter där tyvärr:rolleyes: @MrTrib 32221 wrote: NÃ¥got säger mig att din säljares namn börjar pÃ¥ J, annars har de fler nötter pÃ¥ säljavdelningen. Jag skulle skicka ett mail, med en länk till denna trÃ¥d och pÃ¥ ett snyggt sätt säga att det kommer fortsätta publiceras bÃ¥de här och pÃ¥ andra ställen, till deras ledning VD, vVD etc. Gör dem uppmärksamma pÃ¥ att deras namn börjar smutsas ner för en skitsumma i deras ögon. Är de smarta sÃ¥ inser de att det inte är värt det… HÃ¥ll oss uppdaterade, och trÃ¥den levande, och pÃ¥minn dem gärna att det fortsätter skrivas om dem sÃ¥ länge ni är i tvist. 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
 
				



 
															