Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Tävlingar, inlänkar och feedback
- Detta ämne har 9 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 4 månader sedan av RollUp-Kungen. 
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
3 juni, 2009 kl. 14:49 #93905Micke DeltagareTjenare vi drog precis igĂĄng en liten tävling pĂĄ Racimex Tävling Där alla vinner! vad tror ni om den här sortens marknadsföring ? Det vi vill är att nĂĄ ut med vĂĄra klistermärken och fĂĄ folk att sätta dessa pĂĄ sina bilar, vĂĄra kunder brukar tycka det är ”fräckt” att fĂĄ sätta vĂĄra klistermärken pĂĄ sina bilar. Men vi hoppas även pĂĄ att fĂĄ lite fler inlänkar sĂĄklart och att presumtiva kunder 
 hittar till oss.3 juni, 2009 kl. 15:03 #106113Dan DeltagareSpontant känns 500kr lite lĂĄgt för din sorts butik där jag kan tänka mig att snittköpet ligger pĂĄ 1000kr eller mer? Annars tyckte jag det var riktigt smart att ge alla klistermärken. Kanske att det hade kunnat bli lite bredare mĂĄlgrupp med ett mer generiskt klistermärke typ ”I Love Volvo” men det är väl en detalj i sammanhanget 3 juni, 2009 kl. 15:32 #106114Micke Deltagaresant snittköpet ligger pĂĄ 2000kr. Tanken jag har nĂĄgonstans i bakhuvudet var att om denna tävlingen slĂĄr nĂĄgorlunda bra ut att köra en till tävling med vinst ”ĂĄktur/körning av lamborgini”. Men vĂĄgade inte satsa all in pĂĄ första tävlingen. Kanske var lite jag lite för feg och sabbade hela tävlingen med ett för lĂĄgt pris? 3 juni, 2009 kl. 16:21 #106117Dan DeltagareSvĂĄrt att säga, det lär du ju märka Det är verkligen svĂĄrt ibland att tänka utanför sin egen nisch. Vad gör volvo-trimmare pĂĄ nätet. Hur kommer man ĂĄt dem. Har de bloggar eller hänger de pĂĄ garaget.org och zatzy bara? 3 juni, 2009 kl. 16:34 #106118Micke Deltagarevi riktar oss inte bara ĂĄt volvotrimmare utan även mot folk som behöver reservdelar. VĂĄran största kundgrupp är inte just ”tuningnissar” men vi försöker göra intrycket av det för att bygga kring varumärket Racimex. Vi försöker satsa lĂĄngsiktigt och en kund som har handlat av oss vill vi ska komma tillbaka nästa gĂĄng kunden behöver nĂĄgon volvodel. MĂĄnga av ”volvonissarna” ĂĄterfinns pĂĄ garaget, zatzy och framför allt volvoklubbars forum. Men dessa är ofta medvetna om att vi finns, vi vill försöka nĂĄ ut till Göran 46ĂĄr som jobbar pĂĄ linan pĂĄ Torslanda. Han vill vi ska handla av oss för han pratar med sina kollegor pĂĄ rasterna om oss och är han nöjd sĂĄ hoppas vi att han handlar av oss igen. Men just denna mĂĄlgruppen är lite svĂĄr att nĂĄ. Bilsport och tidningar är en väg att gĂĄ men det kostar därefter med. 3 juni, 2009 kl. 16:36 #106119Micke Deltagareextremt lite av bilfolket har bloggar tyvärr. Funderat nĂĄgra gĂĄnger att skapa en tjänst runt detta men det är oerhört mycket jobb. 3 juni, 2009 kl. 16:58 #106120Dan DeltagareSĂĄ hur nĂĄr man Göran 46, är det inte med hjälp av SEO? Jag har ingen aning, jag har iofs en volvo och skulle jag handla delar till den skulle jag googla. Men jag är inte 46 och jobbar inte pĂĄ en fabrik i och för sig. 3 juni, 2009 kl. 20:58 #106124Andreas DeltagareKul idĂ©, lĂĄter lite som barnreklam dedär! Där alla fĂĄr en vinst (ballong eller leksak) Blir det inte dyrt att skicka ut dessa dekaler till allt folk där ute? Vet att dekaler frĂĄgar en massa folk efter av mig ocksĂĄ. Dock hämtar de nog inte sĂĄ mycket i slutändan, fast man bygger ju upp ett varumärke som folk kommer ihĂĄg. Jag kör starkt pĂĄ min löjliga logo med ljusblĂĄ bakgrund, som sticker ut frĂĄn den maskulina bilbranchen. Jag kommer riktigt snart att starta en blogg, hos en samarbetspartner som driver en community för Japanska sportbilsfantaster. Vilket är min största kundgupp. Vi kör redan lite grejer ihop. Dock har jag som dig problem med att fĂĄ rĂĄd med en Tidningsannons (bilsport eller Slitz kanske), skall vi fixa nĂĄt gemensamt? 3 juni, 2009 kl. 21:01 #106125Andreas DeltagareLägg upp din tävling pĂĄ vinnare.nu och liknande ställen! där olika tävlingar sammanställs. Alltid kan nĂĄgon nappa. 15 juni, 2009 kl. 11:06 #106229RollUp-Kungen DeltagareVi har nu kört tre tävlingar som vi har varannan mĂĄnad i nyhetsbrevet som sedan smittar av sig när det skickas runt. 
 Vi har valt priser som Dell minidator, liten platt-tv, fiskeset, spaweekend priser för 3000-4000:- och det gav väldigt genomslag och fick oss att framstĂĄ som större och mer seriösa och 3-4000 varannan mĂĄnad bli nĂĄgon mikroprocent av omsättningen sĂĄ vi tycker detta lyft oss rejält samta 0,5% endast avanmäler vĂĄra news dĂĄ man vill se om det är nĂĄgot attraktivt pris att tävla om…
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
 
				

 
															