Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem TrĂ¥den om klarna

Etiketter: , , , ,

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105106
    knofan
    Deltagare

    Hej

    Jag tänkte dela med mig eftersom det finns nĂ¥gra som frĂ¥gar i forumet om olika betalsystem. Vi kör med klarna (men inte sĂ¥ länge till tror jag)

    För att ge en slutsats i början av det här inlägget sĂ¥ att ingen behöver hĂ¥llas pĂ¥ halster: Att ha att göra med klarna har vart en av de värsta användarupplevelserna som jag nĂ¥gonsin upplevt. Deras oförmĂ¥ga att hantera enkla ärenden är ofattbar och trumfas bara av deras ovilja att ta Ă¥t sig av kritik.

    Jag skall börja frĂ¥n början.

    Vi tog in klarna när vi bytte plattform. Första gĂ¥ngen gick det smidigt, allt fungerade. Men sedan uppdaterades kassan till version 3 och dĂ¥ gick allt Ă¥t skogen.

    I början gjordes inga utbetalningar alls, mailet som skulle skickas till oss med bekräftelser och information att fylla i, skickades aldrig ut. Hemsideleverantören skyller pĂ¥ klarna och klarna skyller pĂ¥ hemsideleverantören. En klassisk soppa, ingen tar ansvar, under tiden hamnar deras gemensamma kund i mellan. Det tog 3 veckor innan pengarna började komma. När det efter mycket problem löste sig sĂ¥ kommer jag inte Ă¥t portalen istället.

    När jag kontaktar klarna och ber dem fixa det fĂ¥r jag, hör och häpna, till svar att det inte är nĂ¥got fel. Jag pĂ¥talar att jag inte kan se avräkningarna och att jag behöver dem för min bokföring, jag ber dem att skicka dem till den registrerade adressaten sĂ¥ att jag kan bokföra dem. De säger dĂ¥ att det gĂ¥r inte, trots att de inte skickar dem till mig över nätet. Utan till den som registrerat kontot. Detta eftersom de inte kan vara säkra pĂ¥ vem jag är. Vilket ju är korrekt, men de skall ju skicka till den som de registrerat kontot med.

    Det var ändĂ¥ ett nej frĂ¥n klarna. Tydligen litar de inte pĂ¥ att adressaten heller. Att skicka tiotusentals kronor i veckan till ett bankkonto gĂ¥r tydligen bra, men att skicka ut en avräkning till adressen som hör till bankkontot…där drog de tydligen gränsen…

    Efter ungefär 2 veckor av konstant tjatande och kontakt med support, lyckades de lösa sĂ¥ att jag kan komma Ă¥t mina avräkningar. Det har nu gĂ¥tt ca 5 veckor sedan kassan byttes ut.

    När jag sedan försöker att logga in pĂ¥ klarna online frĂ¥n portalen fĂ¥r jag alltid upp ett helt annat butiksid. SĂ¥ jag kan inte hĂ¥lla koll pĂ¥ mina beställningar, kunder eller nĂ¥got sĂ¥dant. En enkel sak att lösa tänkte jag! Jag tar helt enkelt kontant med den eminenta ”klarna support”. Ha!

    Detta är ännu inte löst, jag har hĂ¥llit pĂ¥ att brĂ¥ka med dem i flera veckor nu. Chatt-supporten skickar mig vidare till nĂ¥gon annan del som skall svara via mail. Efter 2 veckor fĂ¥r jag svaret: ”Det finns inget fel, allt fungerar som det skall”.

    Vi har, efter tvĂ¥ mĂ¥nader (ca, hĂ¥ller inte 100% koll pĂ¥ allt längre), inte fĂ¥tt tillgĂ¥ng till de system som är meningen att vi skall ha. Supporten pĂ¥ klarna har varit en katastrof och jag har aldrig för mitt liv kunnat tro att en bank kan ha sĂ¥ här dĂ¥lig kontroll pĂ¥ sina system, kunder och processer och ändĂ¥ inte vara föremĂ¥l för utredning av myndigheter. Jag känner mig inte trygg alls med deras tjänst och vi tittar för fullt pĂ¥ att byta ut dem nu.

    Jag kan aldrig nĂ¥gonsin rekommendera nĂ¥gon att använda dem, ta en konkurrent till dem istället. Och lĂ¥t dig inte lockas med deras snack om ökade konverteringar och liknande. Med alla problem som kommer med deras tjänster är det inte värt besväret.

    Om de har sĂ¥ här dĂ¥lig koll pĂ¥ sina egna system, hur är det meningen att jag skall kunna lita pĂ¥ att de har koll pĂ¥ mina pengar?

    #186875
    Kackalorum
    Deltagare

    Jag hĂ¥ller fullständigt med dig, det tog tre mĂ¥nader för mig att fĂ¥ tag pĂ¥ avräkningarna sĂ¥ att jag kunde göra min bokföring korrekt.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du mĂ¥ste vara inloggad för att svara pĂ¥ detta ämne.