Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem TrĂ¥kig faktura

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98043
    Tomas
    Deltagare

    Konstigt med sĂ¥n trist faktura tycker jag. Känns ju sĂ¥ där rolig att skriva ut om man nu skulle vilja ha som ett ”snyggt” kvitto pĂ¥ köpet. Valde faktura 7 dagar, inte mycket att orda om. Men känns ju lite trist att leverans sker 3:e beräknat leveransdatum 10:e sammanfaller med förfallodatum. I praktiken innebär det att jag mĂ¥ste betala innan jag sett varan. SĂ¥ gör i alla fall inte jag med mina fakturakunder. Det är ju att be om en sur kund som kanske valt faktura för att verkligen se att man fĂ¥r sina varor innan betalning. Man fĂ¥r väl vara tacksam att de inte aktiverade fakturan vid beställning för tvĂ¥ dagar sedan…

    f8201290648AMe056.jpg

    #144321
    Andreas
    Deltagare

    Hoppas du alls fĂ¥r däcken, däckonline är tyvärr värdelösa pĂ¥ att hantera problem/ returer.

    Jag skickar alltid ut fakturan först sedan när kunden fĂ¥tt sin produkt, detta av tvĂ¥ orsaker.
    1. Kunden gillar det. Trygghet!
    2. Jag behöver ej betala avgift för fakturor som har aktiverats för snabbt och sedan avaktiveras pĂ¥ grund av returnering/problem.

    Klarna tar betalt även om fakturan senare makuleras.

    #144324
    Joel
    Deltagare

    Det var inte bara trĂ¥kiga betalningsvillkor, även utseendet var sjukt trist.

    Vi har nyligen designat om vĂ¥rt mail för orderbekräftelse (det som skickas ut när kunden lagt sin beställning) frĂ¥n att vara ett rent text-mail till html:

    [IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=645&stc=1&d=1336030659[/IMG]

    Ser klart roligare ut tycker jag :)

    #144325
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Joel 43394 wrote:

    Det var inte bara trĂ¥kiga betalningsvillkor, även utseendet var sjukt trist.

    Vi har nyligen designat om vĂ¥rt mail för orderbekräftelse (det som skickas ut när kunden lagt sin beställning) frĂ¥n att vara ett rent text-mail till html:

    [IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=645&stc=1&d=1336030659[/IMG]

    Ser klart roligare ut tycker jag :)

    FrĂ¥ga:

    Om man tittar pĂ¥ detta ur kundens perspektiv. Spelar verkligen designen pĂ¥ ett ordermail sĂ¥ stor roll?

    I mina ögon är ett stelt och informativt orderbekräftelsemail att föredra dĂ¥ det är en företagshandling. Jag kräver inte glada blĂ¥ gubbar pĂ¥ ICA-kvittot när jag handlar.

    Fast det beror väl pĂ¥ vad man säljer.

    Ă„r du med pĂ¥ hur jag tänker?

    #144327
    Anton A
    Deltagare

    @Per Nilsson 43395 wrote:

    FrĂ¥ga:

    Om man tittar pĂ¥ detta ur kundens perspektiv. Spelar verkligen designen pĂ¥ ett ordermail sĂ¥ stor roll?

    I mina ögon är ett stelt och informativt orderbekräftelsemail att föredra dĂ¥ det är en företagshandling. Jag kräver inte glada blĂ¥ gubbar pĂ¥ ICA-kvittot när jag handlar.

    Fast det beror väl pĂ¥ vad man säljer.

    Ă„r du med pĂ¥ hur jag tänker?

    Jag hĂ¥ller inte med! Jag tycker att orderbekräftelsen är en del av köpupplevelsen. :)

    Riktig snygg orderbekräftelse Joel! :)

    #144329
    Per Nilsson
    Deltagare

    @skinza.se 43397 wrote:

    Jag hĂ¥ller inte med! Jag tycker att orderbekräftelsen är en del av köpupplevelsen. :)

    Riktig snygg orderbekräftelse Joel! :)

    Ja, sĂ¥ är det.

    Och för mig är ett strikt och informativt bekräftelsebrev en bättre kundupplevelse. ;)

    #144330
    Joel
    Deltagare

    @Per Nilsson 43395 wrote:

    FrĂ¥ga:

    Om man tittar pĂ¥ detta ur kundens perspektiv. Spelar verkligen designen pĂ¥ ett ordermail sĂ¥ stor roll?

    I mina ögon är ett stelt och informativt orderbekräftelsemail att föredra dĂ¥ det är en företagshandling. Jag kräver inte glada blĂ¥ gubbar pĂ¥ ICA-kvittot när jag handlar.

    Fast det beror väl pĂ¥ vad man säljer.

    Ă„r du med pĂ¥ hur jag tänker?

    Jag tror inte att det spelar sĂ¥ där jätte stor roll, men det är klart att det är lite roligare att fĂ¥ det uppspaltat pĂ¥ ett snyggt sätt med logotype än att fĂ¥ ett rent text-mail. Och framförallt sĂ¥ blir det ju enklare för kunden att se vad han/hon beställt etc.

    Jag har sett dussintals riktigt snygga webbshoppar som helt och hĂ¥llet glömt bort att lägga nĂ¥gon energi pĂ¥ mailen som skickas. DĂ¥ tycker jag att den röda trĂ¥den försvinner lite grann. Ă„r det en väl designad webbshop sĂ¥ förväntar man sig som kund ett designat mail ocksĂ¥ :)

    #144331
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Joel 43400 wrote:

    Jag tror inte att det spelar sĂ¥ där jätte stor roll, men det är klart att det är lite roligare att fĂ¥ det uppspaltat pĂ¥ ett snyggt sätt med logotype än att fĂ¥ ett rent text-mail.

    Jag har sett dussintals riktigt snygga webbshoppar som helt och hĂ¥llet glömt bort att lägga nĂ¥gon energi pĂ¥ mailen som skickas. DĂ¥ tycker jag att den röda trĂ¥den försvinner lite grann.

    Det har du rätt i, det mejlet är ju en förlängning av företagets visuella varumärke.

    Textmejl är trĂ¥kigt, men minimalistiska och torra mejl (med logo) är snygga :)

    #144332
    Anton A
    Deltagare

    @Per Nilsson 43399 wrote:

    Ja, sĂ¥ är det.

    Och för mig är ett strikt och informativt bekräftelsebrev en bättre kundupplevelse. ;)

    DĂ¥ är vi av olika Ă¥sikt :)

    #144345
    Mimikryp
    Deltagare

    @Tomas 43388 wrote:

    Konstigt med sĂ¥n trist faktura tycker jag. Känns ju sĂ¥ där rolig att skriva ut om man nu skulle vilja ha som ett ”snyggt” kvitto pĂ¥ köpet. Valde faktura 7 dagar, inte mycket att orda om. Men känns ju lite trist att leverans sker 3:e beräknat leveransdatum 10:e sammanfaller med förfallodatum. I praktiken innebär det att jag mĂ¥ste betala innan jag sett varan. SĂ¥ gör i alla fall inte jag med mina fakturakunder. Det är ju att be om en sur kund som kanske valt faktura för att verkligen se att man fĂ¥r sina varor innan betalning. Man fĂ¥r väl vara tacksam att de inte aktiverade fakturan vid beställning för tvĂ¥ dagar sedan…

    f8201290648AMe056.jpg

    Men fy vad trist! :-( Tacka vet jag Nordendäck… ([url]www.nordendack.se):[/url])

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Du mĂ¥ste vara inloggad för att svara pĂ¥ detta ämne.