Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Trendystuff.se – ny design
- Detta ämne har 41 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av
Per Nilsson.
-
FörfattareInlägg
-
8 januari, 2012 kl. 17:29 #133677
ande85
Deltagare@banane 31713 wrote:
Foten ser lite skum ut hos mig i Chrome:
Ja precis som Basse skriver så är det en uppdatering jag gjort idag så det är cachen som spelar dig ett spratt, prova att uppdatera sidan så ska det nog inte se knepigt ut längre.
8 januari, 2012 kl. 18:24 #133685basse1985
DeltagareDet ser bättre ut i footern tycker jag.
Testat att ta bort alla länkar i top header?
När jag letar efter om oss, kontakta oss , osv så kollar jag alltid i footern och tror att många gör detsamma. Så jag tror det inte är några problem att ha den där nere.
8 januari, 2012 kl. 18:43 #133686ande85
Deltagare@basse1985 31732 wrote:
Det ser bättre ut i footern tycker jag.
Testat att ta bort alla länkar i top header?
När jag letar efter om oss, kontakta oss , osv så kollar jag alltid i footern och tror att många gör detsamma. Så jag tror det inte är några problem att ha den där nere.
Jo jag tor de flesta kollar efter de länkarna i footern, men tanken är att vi ska ha lite fler länkar där uppe sedan så som blogg och logga in knappar för kunder som valt att registrera sig och då vill jag ha de synliga på det sättet.
9 januari, 2012 kl. 09:26 #133731MrTrib
DeltagareSnygg, enkel och stilren. Kanske nÃ¥got ”statisk”, t.ex. kan bannern pÃ¥ förstasidan vara en karusell med 2-4 olika banners sÃ¥ det händer lite mer…
Några punkter till färbättring:
– Rullgardinsmenyerna är väldigt snabba att fällas in. Jag har svÃ¥rt att komma Ã¥t att klicka pÃ¥ t.ex. Halsband dÃ¥ rullgardinen fälls in när jag drar mig nerÃ¥t. Ävne när jag försöker göra det väldigt snabbt hinner den fällas in. Ha gärna en fördröjning pÃ¥ nÃ¥gra tiondelar.
– I kassan, ”Leverenastid är 2-4 arbetsdagar” är leveranstid felstavat.
– Lite andra stav- och syftningfel som t.ex. i meningen ”Om du vill lämna ett meddelande angÃ¥ende din order, vänligen skriv den nedan.” Den borde vara det. ”Skapa ett konto och fa de förmaner som registrerade kunder har.” Petigt? Absolut.
– Jag skulle skylta mer med Fri frakt. Kommer man in via Google direkt pÃ¥ en produkt har man inte sett bannern pÃ¥ förstasidan, och dessutom är den inte jättetydlig att det är fri frakt.
– Det ser ut som om du har fri faktura ocksÃ¥, skylta med det ocksÃ¥ i sÃ¥ fall. Det stÃ¥r iofs i allmänna villkor att fakturaavgiften är 20 kr, men det syns inte i kassan.Men i stort tycker jag du lyckats grymt bra att fÃ¥ till en enkel och tydlig webbshop.
9 januari, 2012 kl. 09:32 #133732ande85
Deltagare@MrTrib 31782 wrote:
Snygg, enkel och stilren. Kanske nÃ¥got ”statisk”, t.ex. kan bannern pÃ¥ förstasidan vara en karusell med 2-4 olika banners sÃ¥ det händer lite mer…
Några punkter till färbättring:
– Rullgardinsmenyerna är väldigt snabba att fällas in. Jag har svÃ¥rt att komma Ã¥t att klicka pÃ¥ t.ex. Halsband dÃ¥ rullgardinen fälls in när jag drar mig nerÃ¥t. Ävne när jag försöker göra det väldigt snabbt hinner den fällas in. Ha gärna en fördröjning pÃ¥ nÃ¥gra tiondelar.
– I kassan, ”Leverenastid är 2-4 arbetsdagar” är leveranstid felstavat.
– Lite andra stav- och syftningfel som t.ex. i meningen ”Om du vill lämna ett meddelande angÃ¥ende din order, vänligen skriv den nedan.” Den borde vara det. ”Skapa ett konto och fa de förmaner som registrerade kunder har.” Petigt? Absolut.
– Jag skulle skylta mer med Fri frakt. Kommer man in via Google direkt pÃ¥ en produkt har man inte sett bannern pÃ¥ förstasidan, och dessutom är den inte jättetydlig att det är fri frakt.
– Det ser ut som om du har fri faktura ocksÃ¥, skylta med det ocksÃ¥ i sÃ¥ fall. Det stÃ¥r iofs i allmänna villkor att fakturaavgiften är 20 kr, men det syns inte i kassan.Men i stort tycker jag du lyckats grymt bra att fÃ¥ till en enkel och tydlig webbshop.
Tack för dina synpunkter! Fler banners är på g, vi kommer börja ta in lite märken inom någon vecka och då har jag tänkt att jag ska promota det via fler banners.
Jag uppskattar att du är petig.
Åtgärdar detta givetvis.
Det är korrekt, bör nog vara tydligare med fri frakt och fri faktura. Kanske i headern eller en modul till höger?
10 januari, 2012 kl. 15:39 #133819Selver
DeltagareVäldigt snyggt måste jag säga!
Små saker att påpeka:
– Payson loggan till höger under kassan, har vita kanter(https://www.payson.se/sites/all/files/images/external/payson-180×78.jpg)
– Kundtjänst fliken till vänster sida täcker över en del av sidan om man har lÃ¥g upplösning(inte mÃ¥nga som har de, men kan tänka mig att den gör det pÃ¥ ipad och de som sitter pÃ¥ smÃ¥ skärmar)10 januari, 2012 kl. 15:46 #133822ande85
Deltagare@Selver 31879 wrote:
Väldigt snyggt måste jag säga!
Små saker att påpeka:
– Payson loggan till höger under kassan, har vita kanter(https://www.payson.se/sites/all/files/images/external/payson-180×78.jpg)
– Kundtjänst fliken till vänster sida täcker över en del av sidan om man har lÃ¥g upplösning(inte mÃ¥nga som har de, men kan tänka mig att den gör det pÃ¥ ipad och de som sitter pÃ¥ smÃ¥ skärmar)Tack, Payson loggan är jag medveten om. Har bara inte hunnit ge mig pÃ¥ den i photoshop ännu och fÃ¥ bort de vita kanterna.
Angående kundtjänstfliken så är jag medveten om att detta kan ske, har själv upplevt det när jag surfat via mobilen. Har resonerat mycket kring om hur man skulle kunna göra för att undkomma detta på något sätt, gillar nämligen fliken i övrigt.
Men den kommer nog ligga kvar där ett tag tills jag kommer på något bättre.
Tack för din feedback!
10 januari, 2012 kl. 15:59 #133824Selver
Deltagare@ande85 31883 wrote:
Tack, Payson loggan är jag medveten om. Har bara inte hunnit ge mig på den i photoshop ännu och få bort de vita kanterna.
Angående kundtjänstfliken så är jag medveten om att detta kan ske, har själv upplevt det när jag surfat via mobilen. Har resonerat mycket kring om hur man skulle kunna göra för att undkomma detta på något sätt, gillar nämligen fliken i övrigt.
Men den kommer nog ligga kvar där ett tag tills jag kommer på något bättre.
Tack för din feedback!
Kanske något med min-width eller fundera på två olika mallar för mobilt/låg-upplösning och vanlig upplösning.
Sedan såg jag en till sak, din footer(#footer #content #box) är för bred jämfört med resten av sidan!
10 januari, 2012 kl. 16:05 #133826ande85
Deltagare@Selver 31885 wrote:
Kanske något med min-width eller fundera på två olika mallar för mobilt/låg-upplösning och vanlig upplösning.
Sedan såg jag en till sak, din footer(#footer #content #box) är för bred jämfört med resten av sidan!
Ja kanske man kan fixa ett javascript som plockar bort knappen när upplösningen är för låg.
Tack!
10 januari, 2012 kl. 17:39 #133832Selver
Deltagare@ande85 31888 wrote:
Ja kanske man kan fixa ett javascript som plockar bort knappen när upplösningen är för låg.
Tack!
http://css-tricks.com/resolution-specific-stylesheets/
Det här löser ditt problem utan Javascript!
Inga problem!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.