Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Trygg Ehandel och Klarna
- Detta ämne har 89 svar, 18 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 6 månader sedan av Nicklas. 
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
30 mars, 2012 kl. 17:41 #141025Anton A Deltagare@1CRU 39821 wrote: Visst kan 45 kr ses som rånet men jag ville helst att kunderna skulle betala med kort så vi slapp vänta i tre veckor på pengarna från klarna. Jag har en väldigt köpstark kundkrets och tror inte att 15 kr skillnad i fakturaavgift spelar dem någon större roll. Vi snackar kunder som lägger minst 400 kr för en flaska vin på systemet utan att blinka. Dock så känns det som om Svea släpper igenom flera kunder när jag har varit inne och kollat ej godkända beställningar. Har antalet köp ökat i takt med antalet som väljer faktura, eller är det fler som betalar med faktura istället för kort? 30 mars, 2012 kl. 17:48 #1410261CRU DeltagareDet är fortfarande fler som betalar med kort. Kortbetalningarna snittar lite mindre ca 1600 kr. 30 mars, 2012 kl. 17:58 #141027Per Nilsson Deltagare@skinza.se 39823 wrote: Du har säkert delvis rätt. 
 Samtidigt som Klarna syns mer i media (t.ex. ”Klarna tar in 100 miljoner i nytt kapital” osv.
 Många vänner och bekanta har också uttryckt att de tycker att Klarna ger ett seriöst intryck.Angående SveaWebPay, har du kollat in deras hemsida? 
 sveawebpay.se – SveaWebPay SverigeScrolla ner en bit tills du ser en form av ett bildspel där de visar referensers loggor. Dock sÃ¥ är det samma loggor i varje ”slide”; de har bara bytt plats pÃ¥ loggorna. Har de ont om referenser mÃ¥ tro?:p Personligen gillar jag Svea bättre än Klarna. Svea känns tryggt och stabilt, de är inte lika flashiga som Klarna men deras system och rutiner fungerar klockrent. Klarna är mer mediakÃ¥ta och snackar investeringar och hejsan tjosan. SÃ¥dant där diggas säkert av alla som titulerar sig änträpränör, men för en vanlig dödlig sÃ¥ är det inte sÃ¥ hippt. Jag tycker ocksÃ¥ att det är svindrygt att Klarnas logotyp följer med hela vägen i butiken (i varukorgen etc. etc.). Hade jag varit en stekare frÃ¥n Östermalm med kotlettfrilla sÃ¥ hade jag givetvis diggat Klarna skarpt OBS! Klarna är stabila som fan, de gör ett grymt bra jobb, de är otroligt lyhörda och ehandelsfokuserade. Det som skrivs ovan är endast mitt personliga intryck kryddat med lite extra fredagsraljerande. 30 mars, 2012 kl. 18:09 #141028Katrin Lundgren Deltagare@1CRU 39821 wrote: Visst kan 45 kr ses som rÃ¥net men jag ville helst att kunderna skulle betala med kort sÃ¥ vi slapp vänta i tre veckor pÃ¥ pengarna frÃ¥n klarna. Jag har en väldigt köpstark kundkrets och tror inte att 15 kr skillnad i fakturaavgift spelar dem nÃ¥gon större roll. Vi snackar kunder som lägger minst 400 kr för en flaska vin pÃ¥ systemet utan att blinka. Dock sÃ¥ känns det som om Svea släpper igenom flera kunder när jag har varit inne och kollat ej godkända beställningar. Där tror jag du har fel, jag tycker till och med att du bevisat själv att du har fel. Du har sänkt avgiften och dubblat antalet fakturor. Det om nÃ¥got tyder väl pÃ¥ att dina kunder var känsliga för den högre avgiften. Jag skulle vilja säga att det är ett dÃ¥ligt test och säger inte att antalet fakturor ökat pga bytet, utan snarare pga avgiften, jag vÃ¥gar till och med säga att tar du bort den kommer du säkerligen att mer än dubbla antalet fakturor igen, och dÃ¥ utan byte 30 mars, 2012 kl. 18:15 #141029glastron Deltagare@Kodmyran 39827 wrote: Där tror jag du har fel, jag tycker till och med att du bevisat själv att du har fel. Du har sänkt avgiften och dubblat antalet fakturor. Det om nÃ¥got tyder väl pÃ¥ att dina kunder var känsliga för den högre avgiften. Jag skulle vilja säga att det är ett dÃ¥ligt test och säger inte att antalet fakturor ökat pga bytet, utan snarare pga avgiften, jag vÃ¥gar till och med säga att tar du bort den kommer du säkerligen att mer än dubbla antalet fakturor igen, och dÃ¥ utan byte Jag tycker testet var bra, dÃ¥ det Ã¥terspeglar den faktiska kostnaden för faktura tjänsten. Det mervärde de erbjuder motsvarar inte alls den faktiska kostnaden! 30 mars, 2012 kl. 18:21 #141030Nicklas DeltagareDet spelar ingen roll vem ni använder/vill använda för era faktura betalningar sÃ¥ mÃ¥ste ni se till att förhandla bort startavgifter och fasta mÃ¥nadsavgifter. Det är rena rÃ¥net som de stora aktörerna gör pÃ¥ mÃ¥nga nybörjare. Man drar pÃ¥ sig alldeles för stora kostnader innan man vet om ens ehanden funkar. Jag hade nog bytt bort klarna idag om Svea hade gÃ¥tt att prata med för att stärka upp likviditeten ytterligare. 30 mars, 2012 kl. 18:22 #141031Katrin Lundgren Deltagare@glastron 39828 wrote: Jag tycker testet var bra, dÃ¥ det Ã¥terspeglar den faktiska kostnaden för faktura tjänsten. Det mervärde de erbjuder motsvarar inte alls den faktiska kostnaden! Hur kan du tycka att det är ett test med likvärdiga förhÃ¥llanden om hurvida klarna eller svea släpper igenom flest fakturor? Skit samma vilka företag det är, med ett rättvisande test skulle du köra först företag 1 med avgift 45 kr, och sedan byta till flretag 2 tvÃ¥ med avgift 45 kr. DÃ¥ skulle du fÃ¥ fram om fakturavarumärket hade betydelse. I det här fallet tycker jag det visar att kunden är inte beredd att betala 45 kr för faktura. Enkelt 30 mars, 2012 kl. 20:21 #141033Parvelito Deltagare@Kodmyran 39830 wrote: I det här fallet tycker jag det visar att kunden är inte beredd att betala 45 kr för faktura. Enkelt Fast om 30kr motsvarar vad man betalar till Svea, och 45kr vad man betalat till Klarna, sÃ¥ är det väl inte mer än rätt? Är Klarnas varumärke sÃ¥ mycket starkare gentemot slutkunden att de är beredda att betala en högre avgift för att fÃ¥ använda tjänsten? Svaret var uppenbarligen nej. Nästa steg är om handlaren anser att Klarnas tjänst är sÃ¥ mycket bättre än andras att man är beredd att stÃ¥ för mellanskillnaden om inte kunden vill betala. Jag tror att Klarna skulle kunna fÃ¥ handlarna att stÃ¥ för mellanskillnaden om pengarna ramlade in pÃ¥ kontot lika snabbt som t.ex. Svea betalar ut. Klarna är trevliga och ger mycket tillbaka till branschen. Fast ekonomiska realiteter fÃ¥r mÃ¥nga handlare att använda Svea för att klara likviditeten. 30 mars, 2012 kl. 20:33 #141034Anton A Deltagare@Parvelito 39832 wrote: Fast om 30kr motsvarar vad man betalar till Svea, och 45kr vad man betalat till Klarna, sÃ¥ är det väl inte mer än rätt? Är Klarnas varumärke sÃ¥ mycket starkare gentemot slutkunden att de är beredda att betala en högre avgift för att fÃ¥ använda tjänsten? Svaret var uppenbarligen nej. Nästa steg är om handlaren anser att Klarnas tjänst är sÃ¥ mycket bättre än andras att man är beredd att stÃ¥ för mellanskillnaden om inte kunden vill betala. Jag tror att Klarna skulle kunna fÃ¥ handlarna att stÃ¥ för mellanskillnaden om pengarna ramlade in pÃ¥ kontot lika snabbt som t.ex. Svea betalar ut. Klarna är trevliga och ger mycket tillbaka till branschen. Fast ekonomiska realiteter fÃ¥r mÃ¥nga handlare att använda Svea för att klara likviditeten. Klarna tar 12kr per faktura medan Svea tar 15kr. 
 Sedan tar Klarna 2.95 % medan Svea tar 2.5%.Med Klarna skulle en order på 1800 kr kosta: 65kr 
 Med Svea skulle en order på 1800kr kosta: 60kr30 mars, 2012 kl. 20:37 #141035Liniver DeltagareGlöm inte de fasta avgifterna som kan skilja sig en.hel del.. @skinza.se 39833 wrote: Klarna tar 12kr per faktura medan Svea tar 15kr. 
 Sedan tar Klarna 2.95 % medan Svea tar 2.5%.Med Klarna skulle en order på 1800 kr kosta: 65kr 
 Med Svea skulle en order på 1800kr kosta: 60krSent from my GT-I9000 using Tapatalk 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
 
				



 
															