Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › UPS och inga mobiltelefoner
Etiketter: mobiltelefoner, ups
- Detta ämne har 11 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 2 månader sedan av kontorsmagasinet. 
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
25 oktober, 2011 kl. 15:39 #96698webfumedia DeltagareAndra gÃ¥ngen nu UPS misslyckas med att leverera paketen. Hittar de inte skylten med vÃ¥rt företagsnamn sÃ¥ Ã¥ker dom. DÃ¥ vi sitter i ett företagshotell med 100 andra företag sÃ¥ har vi en gemensam reception där de stenkoll pÃ¥ vilka företag som finns i huset och var. Men UPS vägrar gÃ¥ till receptionen och frÃ¥ga. De vill se en skylt med vÃ¥rt företagsnamn helst frÃ¥n gatan när de kommer med bilen. De värsta är att chaufförerna inte har nÃ¥gra tjänstetelefoner. :confused: De har alltsÃ¥ ingen möjlighet att ringa till oss. UPS centralt kan heller inte ringa chaufförerna och frÃ¥ga/komplettera. Svaret jag fick ikväll frÃ¥n UPS kundtjänst var: -”Vi hoppas att han frÃ¥gar i receptionen imorgon” jag fyllde dÃ¥ in med -”Eller att han ringer med sin privata telefon dÃ¥” och hon svarar i kundtjänst -”Ja, eller att han ringer med sin egen telefon” Suck.. jag undrar hur det är att jobba för UPS? Jag vet att de har en stor personalomsättning – jag börjar förstÃ¥ varför.:rolleyes: 25 oktober, 2011 kl. 15:46 #129150Per Nilsson Deltagare@webfumedia 26672 wrote: Andra gÃ¥ngen nu UPS misslyckas med att leverera paketen. Hittar de inte skylten med vÃ¥rt företagsnamn sÃ¥ Ã¥ker dom. DÃ¥ vi sitter i ett företagshotell med 100 andra företag sÃ¥ har vi en gemensam reception där de stenkoll pÃ¥ vilka företag som finns i huset och var. Men UPS vägrar gÃ¥ till receptionen och frÃ¥ga. De vill se en skylt med vÃ¥rt företagsnamn helst frÃ¥n gatan när de kommer med bilen. De värsta är att chaufförerna inte har nÃ¥gra tjänstetelefoner. :confused: De har alltsÃ¥ ingen möjlighet att ringa till oss. UPS centralt kan heller inte ringa chaufförerna och frÃ¥ga/komplettera. Svaret jag fick ikväll frÃ¥n UPS kundtjänst var: -”Vi hoppas att han frÃ¥gar i receptionen imorgon” jag fyllde dÃ¥ in med -”Eller att han ringer med sin privata telefon dÃ¥” och hon svarar i kundtjänst -”Ja, eller att han ringer med sin egen telefon” Suck.. jag undrar hur det är att jobba för UPS? Jag vet att de har en stor personalomsättning – jag börjar förstÃ¥ varför.:rolleyes: Här i Bromma fungerar det perfekt med UPS. De ringer alltid 10 – 15 min innan de kommer för att kolla om man är pÃ¥ plats. Jag fÃ¥r leveranser med UPS cirka 1 gÃ¥ng per vecka och de har faktiskt aldrig knasat med leveranser ifrÃ¥n dem. Konstigt att det kan skilja sig sÃ¥ frÃ¥n ort till ort, de borde jobba pÃ¥ att ge ett enhetligt gott intryck. SnÃ¥lt att de inte har tjänstetelefoner, det kostar ju knappt nÃ¥gonting att ringa nu för tiden och en telefon kan man fÃ¥ för ett par hundralappar. 25 oktober, 2011 kl. 15:48 #129151fotofyndet DeltagareVi är en ”remote location” här utanför Sundsvall, och vi har ett lokalt Ã¥keri som kör ut paketen. Funkar helt perfekt, men det är ju chaufförer som bor här i omrÃ¥det allihop. 25 oktober, 2011 kl. 15:49 #129152Rob DeltagareDet är ett under att sÃ¥na företag finns kvar. Om nÃ¥gon skulle vilja skicka nÃ¥got till mig sÃ¥ brukar jag alltid rekommendera Posten dÃ¥ jag vet att jag fÃ¥r det kl 8 morgonen efter. Vissa insisterar dock pÃ¥ att använda UPS, TNT eller liknande. Det brukar resultera i att jag fyra dagar senare fÃ¥r ta min egen bil och Ã¥ka till deras terminal 30 km bort och hämta brevet. Nu senast var det TNT som misslyckades. Kunden frÃ¥gade efter min adress och jag var verkligen tydlig och gav nummer osv. PÃ¥ eftermiddagen efter ringer chauffören (bra iofs) och frÃ¥gar efter adressen igen, vilket han fick. TNT lyckades ändÃ¥ inte leverera pga ”felaktig adress”. Värt att tillägga är att det inte finns nÃ¥gon portkod och att det bara finns en dörr att välja pÃ¥. Dessutom med tydlig skylt. Jag tror chaufförerna är lata och inte orkar köra ut allting. 25 oktober, 2011 kl. 16:04 #129153GregerA DeltagareUPS fungerar bra här i Malmö. PÃ¥ stället vi ”bodde” pÃ¥ innan sÃ¥ tog grannföretaget hand om vÃ¥ra paket ifall vi inte var där, och där vi är nu sÃ¥ har vi ett grannföretag som ibland inte är bemannat. DÃ¥ tar vi hand om deras paket. Jag sÃ¥g ett TV-program för inte sÃ¥ länge sedan om UPS, och deras stora sorteringscentral i Memphis. Det var ingen dÃ¥lig anläggning. Dessutom sÃ¥ planeras alla deras bilrutter sÃ¥ att antalet vänstersvängar minimeras, eftersom de tar längre tid. Rob kanske bor i en vänstersväng … :rolleyes: 25 oktober, 2011 kl. 16:07 #129154bloggus Deltagare@Per Nilsson 26673 wrote: Här i Bromma fungerar det perfekt med UPS. De ringer alltid 10 – 15 min innan de kommer för att kolla om man är pÃ¥ plats. Samma sak här i Malmö-regionen. De ringer innan och vill vara säkra pÃ¥ att vi är inne. 25 oktober, 2011 kl. 16:13 #129155Parvelito DeltagareProblemet med nästan all distribution är att den inte fÃ¥ kosta sÃ¥ mycket. AlltsÃ¥ lägger man in smÃ¥tt omöjliga mÃ¥l vad varje stopp för utlämnande av paket skall ta i tid och man anställer människor med rätt sÃ¥ lÃ¥ga lönekrav. Chaufförerna väljer dÃ¥ att hitta pÃ¥ alla möjliga anledningar till att det inte gick att leverera pÃ¥ ställen där de stipulerade sekunderna inte räcker. GÃ¥ in i en reception och frÃ¥ga är en sÃ¥dan typisk sak man inte har tid med, ingen har tid att ringa heller och har de ringt pÃ¥ en klocka och inget levande väsen uppenbarar sig inom fem sekunder är de pÃ¥ väg därifrÃ¥n. 25 oktober, 2011 kl. 16:25 #129157webfumedia DeltagareEnligt hon jag pratade med sÃ¥ har ingen chaufför pÃ¥ UPS tjänstetelefon. Ni som fÃ¥r samtal frÃ¥n chaufförerna sÃ¥ är det deras privata telefoner de använder för att säkert slippa en bomkörning. Jag bor i Lidköping och UPS utgÃ¥r frÃ¥n Jönköping, 117 km härifrÃ¥n och tar enligt google maps 2 timmar att köra. Jag förstÃ¥r att de är stressad och kan inte ge samma service som i malmö, göteborg. Men ringa, jag hade varit ute och tagit emot paketet pÃ¥ 45 sekunder. Det mÃ¥ste vara extremt frustrerande att jobba sÃ¥ här. 25 oktober, 2011 kl. 16:34 #129159webfumedia Deltagare@Parvelito 26678 wrote: Problemet med nästan all distribution är att den inte fÃ¥ kosta sÃ¥ mycket. AlltsÃ¥ lägger man in smÃ¥tt omöjliga mÃ¥l vad varje stopp för utlämnande av paket skall ta i tid och man anställer människor med rätt sÃ¥ lÃ¥ga lönekrav. Chaufförerna väljer dÃ¥ att hitta pÃ¥ alla möjliga anledningar till att det inte gick att leverera pÃ¥ ställen där de stipulerade sekunderna inte räcker. GÃ¥ in i en reception och frÃ¥ga är en sÃ¥dan typisk sak man inte har tid med, ingen har tid att ringa heller och har de ringt pÃ¥ en klocka och inget levande väsen uppenbarar sig inom fem sekunder är de pÃ¥ väg därifrÃ¥n. Jag hÃ¥ller med att de jagar sekunderna. Bli effektiva. Men jag fÃ¥r inte ihop hur de jobbar. Säg att det skulle vara 110 företagsnamn pÃ¥ skyltar i huset där jag sitter. Enligt UPS skulle dÃ¥ chauffören sprungit in i huset med paketet pÃ¥ 30kg och leta järnet efter rätt dörr som kan säkert ta upp till en halvtimma innan han hittar rätt. Istället för att slÃ¥ ett nr och säga att paketet stÃ¥r i receptionen, kom ner och skriv under! Imorgon kommer han förbi igen och mÃ¥ste upprepa samma sak som han gjorde idag. Skall dock försöka göra en provisorisk skylt innan jag gÃ¥r hem för ikväll. 25 oktober, 2011 kl. 20:47 #129171Rob Deltagare@GregerA 26676 wrote: Rob kanske bor i en vänstersväng … :rolleyes: Mja, kontoret ligger i början pÃ¥ en slinga med enkelriktade gator dit chaufförerna kanske drar sig för att Ã¥ka in i. Det är synd att dom har sÃ¥ dÃ¥lig arbetsmiljö. Det hade nog kunnat varit ett bra jobb om man tog bort sekundjakten. 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
 
				



 
															