Startsida Forum E-handelsforumet Logistik UPS och inga mobiltelefoner

Etiketter: ,

Visar 2 inlägg - 11 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #150803
    Ggaiv
    Deltagare

    Argh, mÃ¥ste fÃ¥ skriva av mig om UPS och hur de sköter mig som privatperson. Jag har beställt en upphämting av ett paket (UPS saver), beställningen gjordes i mÃ¥ndags pÃ¥ morgonen. PÃ¥ tisdagen dÃ¥ jag är hemma hela dagen ringer en chaufför frÃ¥n grannstaden och undrar varför han ska hämta mitt paket, jag säger att det är fel stad. Jag bekräftar att adress, postnummer & stad stämmer i beställningen. Upplyser chauffören om att jag är hemma efter 14 idag, han lovar vidarebefordra upphämtningen. Idag när jag kommer hem sÃ¥ har UPS redan varit här klockan 11… Ringer dÃ¥ tillbaka till UPS som säger att de inte kan hämta mer idag och imorgon kan de inte komma efter 16 dÃ¥ jag är hemma. Det har de ingen lust till sÃ¥ istället ska de nu komma fredag dÃ¥ jag är hemma pÃ¥ förmiddagen.

    3 arbetsdagar i försening, inte bra jobbat.

    #150814
    kontorsmagasinet
    Deltagare

    @GregerA 26676 wrote:

    Dessutom så planeras alla deras bilrutter så att antalet vänstersvängar minimeras, eftersom de tar längre tid.

    Rob kanske bor i en vänstersväng … :rolleyes:

    Det där med vänstersvängar är nog främst i USA, där är det ju i princip alltid lagligt att köra mot rött om du gör en högersväng. Tidsvinsten där är nog mkt större än i sverige.

    I övrigt så känns det som att de flesta fraktbolag har ungefär samma problem, fast i olika områden. Har man otur och bor i ett område där det är en lat/ohjälpsam/paragrafryttare till chaufför så kommer det att fungera dåligt.

Visar 2 inlägg - 11 till 12 (av 12 totalt)
  • Du mÃ¥ste vara inloggad för att svara pÃ¥ detta ämne.