Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › UPS och inga mobiltelefoner
Etiketter: mobiltelefoner, ups
- Detta ämne har 11 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 2 månader sedan av kontorsmagasinet. 
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
22 augusti, 2012 kl. 11:37 #150803Ggaiv DeltagareArgh, mÃ¥ste fÃ¥ skriva av mig om UPS och hur de sköter mig som privatperson. Jag har beställt en upphämting av ett paket (UPS saver), beställningen gjordes i mÃ¥ndags pÃ¥ morgonen. PÃ¥ tisdagen dÃ¥ jag är hemma hela dagen ringer en chaufför frÃ¥n grannstaden och undrar varför han ska hämta mitt paket, jag säger att det är fel stad. Jag bekräftar att adress, postnummer & stad stämmer i beställningen. Upplyser chauffören om att jag är hemma efter 14 idag, han lovar vidarebefordra upphämtningen. Idag när jag kommer hem sÃ¥ har UPS redan varit här klockan 11… Ringer dÃ¥ tillbaka till UPS som säger att de inte kan hämta mer idag och imorgon kan de inte komma efter 16 dÃ¥ jag är hemma. Det har de ingen lust till sÃ¥ istället ska de nu komma fredag dÃ¥ jag är hemma pÃ¥ förmiddagen. 3 arbetsdagar i försening, inte bra jobbat. 22 augusti, 2012 kl. 14:42 #150814kontorsmagasinet Deltagare@GregerA 26676 wrote: Dessutom sÃ¥ planeras alla deras bilrutter sÃ¥ att antalet vänstersvängar minimeras, eftersom de tar längre tid. Rob kanske bor i en vänstersväng … :rolleyes: Det där med vänstersvängar är nog främst i USA, där är det ju i princip alltid lagligt att köra mot rött om du gör en högersväng. Tidsvinsten där är nog mkt större än i sverige. I övrigt sÃ¥ känns det som att de flesta fraktbolag har ungefär samma problem, fast i olika omrÃ¥den. Har man otur och bor i ett omrÃ¥de där det är en lat/ohjälpsam/paragrafryttare till chaufför sÃ¥ kommer det att fungera dÃ¥ligt. 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
 
				 
															