Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Varning Sverige-annonser

Visar 3 inlägg - 11 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #126605
    Abbesnabb
    Deltagare

    Jag brukar säga att det är bolagets policy att aldrig ingå några avtal via telefon.

    #126608
    Majsan
    Deltagare

    Ett tips är ocksÃ¥ att kontrollera om ert telefonnummer stÃ¥r pÃ¥ registreringsbeviset frÃ¥n Skatteverket. StÃ¥r det där och du inte vill ha en massa onödiga samtal – skriv ett brev och be dom ta bort telefonnumret. Tror även att man kan göra det hos SCB, Ã¥terkommer om den delen.

    Den information som Skatteverket tidigare gick ut med vid nyregistrering av företag var:

    ”Uppgifterna används förutom av Skatteverket även för underhÃ¥ll av Statistiska CentralbyrÃ¥ns (SCB) företagsregister. Adresser och telefonnummer sprids av SCB vidare till myndigheter, organisationer och företag.

    Detta är den information som Skatteverket lämnar idag:
    ”Uppgift om telefonnummer. Här anger du ditt företags telefonnummer som du kan nÃ¥s pÃ¥ under dagtid. Ange aldrig hemligt telefonnummer eller ett telefonnummer som du av andra skäl inte vill ska spridas.”

    #127169
    Hogtidsgavor.se
    Deltagare

    Jag har laddat ner en app för 7 kronor som heter ”vem ringde” Där uppdateras dagligen nya säljföretag och när nÃ¥gon ringer sÃ¥ stÃ¥r det: ”Blockerad av Vem Ringde”
    Helt fantastiskt då jag besparar mig minst 5 samtal om dagen. Dock var det olyckligt när Klarna försökte nå mig, de var tydligen också blockerade :)
    Men över lag är jag tacksam för tjänsten och varnas var gång de ringer.

Visar 3 inlägg - 11 till 13 (av 13 totalt)
  • Du mÃ¥ste vara inloggad för att svara pÃ¥ detta ämne.