Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › yrkesskada som e-handlare får?
- Detta ämne har 9 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 10 månader sedan av
Prix.
-
FörfattareInlägg
-
15 augusti, 2011 kl. 08:34 #96316
Katrin Lundgren
DeltagareJag kom på mig själv med att välja klarna delbetalning när jag handlade i helgen för att jag vet att det kostar handlaren mindre än faktura.
En klar yrkesskada. Har ni andra sådana också?15 augusti, 2011 kl. 08:45 #125362Richie72
DeltagareJag väljer alltid kort eftersom jag då inte riskerar påminnelseavgift. Men annars brukar jag alltid när jag besöker en ny e-butik titta på hur de lagt upp sidan ur ett konverteringsperspektiv, hur de tar betalat för frakt/betalningssätt och titta på hur de jobbar med returer (speciellt om deras produkter påminner om våra).
15 augusti, 2011 kl. 09:00 #125363Parvelito
DeltagarePrecis som Richie så betalar jag alltid med kort eller ännu hellre direktbetalning via internetbank. Faktura tycker jag är bökigt och tidsödande för mig som kund att hålla på och hantera. Det här med att lita på företag tycker jag inte heller är ett argument som håller. Om jag inte litar på ett företag så handlar jag inte där alls, det finns andra ställen att handla på i sådana fall.
Att döma av hur mina kunder resonerar är de dock inte alls lika rationella i sitt liv.
15 augusti, 2011 kl. 09:32 #125364Katrin Lundgren
DeltagareNu tänkte jag inte ur mitt perspektiv utan mer ur perspektivet, när ni handlar, gör ni något annorlunda för att ni tänker er in i handlarens ställe?
Jag betalar inte med kort eller faktura hos en mindre handlare eftersom jag vet att det kostar handlaren pengar, för min del spelar det ingen större roll.
Andra exempel är att man kikar på kassors uppbyggnad, returpolicy osv. Har även kommit på mig själv att maila handlare och ge feedback på produkttexter osv.
15 augusti, 2011 kl. 09:57 #125365friedrich
DeltagareVarför ska det finnas ngn mening med att fundera över vad som är bra för handlaren?
Helt klart en yrkesskada.
15 augusti, 2011 kl. 10:30 #125366Parvelito
DeltagareJo, men jag betalar direkt därför att det är smidigast för bägge parter, bra för miljön och förhållandevis rimliga kostnader. Kanske tänker den som inte är insatt annorlunda?
I den mån jag kan så brukar jag också försöka låta bli att beställa saker som inte finns på lager blandat med saker som finns. Restnoteringar är bökigt för en handlare att hålla på med, det kostar oerhört mycket, och för miljön är det helt vidrigt med dubbla uppsättningar papper, packmaterial och transporter.
15 augusti, 2011 kl. 11:45 #125369Katrin Lundgren
Deltagare@Parvelito 22490 wrote:
I den mån jag kan så brukar jag också försöka låta bli att beställa saker som inte finns på lager blandat med saker som finns. Restnoteringar är bökigt för en handlare att hålla på med, det kostar oerhört mycket, och för miljön är det helt vidrigt med dubbla uppsättningar papper, packmaterial och transporter.
Du ser du är yrkesskadad du också
Känns skönt att man inte är ensam….15 augusti, 2011 kl. 18:08 #125395Andreas
DeltagareJag kollar ofta på hur en butik ser ut.
Yrkesskada för mig är att kolla mailen hela tiden. Har jag tråkigt, plockar jag upp Androiden och kollar vad som dykt upp i inboxarna.
15 augusti, 2011 kl. 18:35 #125397Katrin Lundgren
Deltagare@Andreas 22523 wrote:
Yrkesskada för mig är att kolla mailen hela tiden. Har jag tråkigt, plockar jag upp Androiden och kollar vad som dykt upp i inboxarna.
Det tänkte jag inte ens på som yrkesskada, det är väl normalt beteende??? eller?
15 augusti, 2011 kl. 19:57 #125403Prix
DeltagareJag behöver inte ens ha tråkigt för att titta mailen. Har olika mailkonto kopplade till mobilen som ringer till varje gång något kommer i inboxen och vid detta tillfälle tar jag genast upp mobilen för att titta…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.