Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Tråden om klarna

Etiketter: , , , ,

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105106
    knofan
    Deltagare

    Hej

    Jag tänkte dela med mig eftersom det finns några som frågar i forumet om olika betalsystem. Vi kör med klarna (men inte så länge till tror jag)

    För att ge en slutsats i början av det här inlägget så att ingen behöver hållas på halster: Att ha att göra med klarna har vart en av de värsta användarupplevelserna som jag någonsin upplevt. Deras oförmåga att hantera enkla ärenden är ofattbar och trumfas bara av deras ovilja att ta åt sig av kritik.

    Jag skall börja från början.

    Vi tog in klarna när vi bytte plattform. Första gången gick det smidigt, allt fungerade. Men sedan uppdaterades kassan till version 3 och då gick allt åt skogen.

    I början gjordes inga utbetalningar alls, mailet som skulle skickas till oss med bekräftelser och information att fylla i, skickades aldrig ut. Hemsideleverantören skyller på klarna och klarna skyller på hemsideleverantören. En klassisk soppa, ingen tar ansvar, under tiden hamnar deras gemensamma kund i mellan. Det tog 3 veckor innan pengarna började komma. När det efter mycket problem löste sig så kommer jag inte åt portalen istället.

    När jag kontaktar klarna och ber dem fixa det får jag, hör och häpna, till svar att det inte är något fel. Jag påtalar att jag inte kan se avräkningarna och att jag behöver dem för min bokföring, jag ber dem att skicka dem till den registrerade adressaten så att jag kan bokföra dem. De säger då att det går inte, trots att de inte skickar dem till mig över nätet. Utan till den som registrerat kontot. Detta eftersom de inte kan vara säkra på vem jag är. Vilket ju är korrekt, men de skall ju skicka till den som de registrerat kontot med.

    Det var ändå ett nej från klarna. Tydligen litar de inte på att adressaten heller. Att skicka tiotusentals kronor i veckan till ett bankkonto går tydligen bra, men att skicka ut en avräkning till adressen som hör till bankkontot…där drog de tydligen gränsen…

    Efter ungefär 2 veckor av konstant tjatande och kontakt med support, lyckades de lösa så att jag kan komma åt mina avräkningar. Det har nu gått ca 5 veckor sedan kassan byttes ut.

    När jag sedan försöker att logga in på klarna online från portalen får jag alltid upp ett helt annat butiksid. Så jag kan inte hålla koll på mina beställningar, kunder eller något sådant. En enkel sak att lösa tänkte jag! Jag tar helt enkelt kontant med den eminenta “klarna support”. Ha!

    Detta är ännu inte löst, jag har hållit på att bråka med dem i flera veckor nu. Chatt-supporten skickar mig vidare till någon annan del som skall svara via mail. Efter 2 veckor får jag svaret: “Det finns inget fel, allt fungerar som det skall”.

    Vi har, efter två månader (ca, håller inte 100% koll på allt längre), inte fått tillgång till de system som är meningen att vi skall ha. Supporten på klarna har varit en katastrof och jag har aldrig för mitt liv kunnat tro att en bank kan ha så här dålig kontroll på sina system, kunder och processer och ändå inte vara föremål för utredning av myndigheter. Jag känner mig inte trygg alls med deras tjänst och vi tittar för fullt på att byta ut dem nu.

    Jag kan aldrig någonsin rekommendera någon att använda dem, ta en konkurrent till dem istället. Och låt dig inte lockas med deras snack om ökade konverteringar och liknande. Med alla problem som kommer med deras tjänster är det inte värt besväret.

    Om de har så här dålig koll på sina egna system, hur är det meningen att jag skall kunna lita på att de har koll på mina pengar?

    #186875
    Kackalorum
    Deltagare

    Jag håller fullständigt med dig, det tog tre månader för mig att få tag på avräkningarna så att jag kunde göra min bokföring korrekt.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.