Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Faktiska kostnader vid hantering av kortbetalningar?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105222
    Stefan72
    Deltagare

    Nån som räknat på vad det kostar totalt? En del säger att 2,5% på totalbeloppet är dyrt om man tar en aktör medans en annan kanske tar 1,5% men att det kanske tillkommer fasta avgifter osv osv.
    vad betalar man egentligen grovt sett? Vad får man kallt räkna med att det kostar ? vad försvinner av tex en hundralapp?

    Har tex tittat på Izettles webshop där de har alla betalningslösningar klara (såklart) och det kostar så och så. Samtidigt kan jag ju välja webshopar där jag fixar inlösen av kort själv.

    #186785
    tomli
    Medlem

    Hej Stefan,

    Tommy Lindholm heter jag och jobbar på Nets onlinebetalningar. Är givetvis svårt att på rak arm svara på vad en total avgift landar på då det beror på flertalet faktorer. Avgifterna är i regel högre om man ex säljer mot B2B segmentet än B2C precis som att det är lägre avgifter att “lösa in” debitkort vs kreditkort. Med det som bakgrund vägs alltså flertalet faktorer in inkl omsättning och snittköp när unik prissättning sätts.

    Ovan exempel gäller oaktat om man väljer en check-out, där allt ingår, eller inlösenavtal separat i kombination med betalväxel.

    Vi på Nets skräddarsyr så klart ett erbjudande som både matchar dina behov men även ger dig ett konkurrenskraftigt pris utifrån din situation.

    Varmt välkommen att kontakta vår säljavdelning på telefonnummer: 08 – 527 525 00 så hjälper vi dig vidare. Mvh Tommy Lindholm

    #186788
    Stefan72
    Deltagare

    Jag var ju inte ute efter nå exakta siffror för det är ju omöjligt att säga då det naturligtvis skiljer utan mer att man nog får acceptera att en femma försvinner av en hundring om man ska ha den servicen. Eller liknande. Skulle det försvinna en tia så känns det ju dyrt och kanske finns det lösningar som bara kapar nån enstaka krona också. Vad är liksom rimligt för en mindre ehandlare ?

    #187036
    knofan
    Deltagare

    Vi använder ju klarna och de har ju ett % sats på totalbeloppet, sedan spelar det ingen roll om kunden använder kreditkort, betalkort eller faktura. Det gör det ganska förutsägbart för oss.

    Om jag inte missminner mig så tar klarna 2,8% + 3,5kr per transaktion. Men det finns alltid ett MEN. Detta tar de även på de returer vi har. När väl transaktionen är gjord så spelar det inte någon roll fall kunden väljer att behålla varan eller om hen returnerar den, Klarna tar sin del oavsett.

    Den här kostnaden är ganska svår att beräkna och man måste ha god koll på sina returer för att kunna göra det. Har du hög returgrad så stämmer inte 2,8% alls.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.