#1
|
|||
|
|||
![]()
Hej, använder Klarna Checkout & WooCommerce i en svensk shop med norskt tillägg
Vaara produkter Funkar klockrent för svenska kunder men inte för norska KCO envisas med att vilja ha en leveransadress i Sverige (dialogen är på norska!) trots att allt annat verkar ok; skapat "norska" kopior på alla sidor, avtal m Klarna för Norge, norsk valuta ok, orderläggningen funkar tills checkout, även kontroll av norskt personnummer, adress m m men köpet kan inte fullföljas pga av något som tydligen fattas. Någon som har tips eller råkat ut för liknande Tacksam för alla tips! |
Annons |
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kan nu svara själv, kanske bra om någon annan råkar ut för samma problem
Om man i KCO för WooCommerce checkar i rutan "Tillåt separat leveransadress" under fraktinställningar så måste man se till att även kontot hos Klarna för Norge har en inställning som tillåter detta, annars fungerar det inte att slutföra betalningen. Det var felet i mitt fall, det var missat Så nu får man köra utan att rutan är checkad eller vända sig till Klarna och få det fixat! |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|