Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarna Checkout – norska kunder

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105348
    PROfertil
    Deltagare

    Hej, använder Klarna Checkout & WooCommerce i en svensk shop med norskt tillägg

    Vaara produkter

    Funkar klockrent för svenska kunder men inte för norska

    KCO envisas med att vilja ha en leveransadress i Sverige (dialogen är pÃ¥ norska!) trots att allt annat verkar ok; skapat ”norska” kopior pÃ¥ alla sidor, avtal m Klarna för Norge, norsk valuta ok, orderläggningen funkar tills checkout, även kontroll av norskt personnummer, adress m m men köpet kan inte fullföljas pga av nÃ¥got som tydligen fattas. NÃ¥gon som har tips eller rÃ¥kat ut för liknande

    Tacksam för alla tips!

    #187000
    PROfertil
    Deltagare

    Kan nu svara själv, kanske bra om någon annan råkar ut för samma problem

    Om man i KCO för WooCommerce checkar i rutan ”TillÃ¥t separat leveransadress” under fraktinställningar sÃ¥ mÃ¥ste man se till att även kontot hos Klarna för Norge har en inställning som tillÃ¥ter detta, annars fungerar det inte att slutföra betalningen. Det var felet i mitt fall, det var missat

    Så nu får man köra utan att rutan är checkad eller vända sig till Klarna och få det fixat!

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du mÃ¥ste vara inloggad för att svara pÃ¥ detta ämne.