Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna Checkout – norska kunder
- Detta ämne har 1 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 1 månad sedan av
PROfertil.
-
FörfattareInlägg
-
14 september, 2020 kl. 11:46 #105348
PROfertil
DeltagareHej, använder Klarna Checkout & WooCommerce i en svensk shop med norskt tillägg
Funkar klockrent för svenska kunder men inte för norska
KCO envisas med att vilja ha en leveransadress i Sverige (dialogen är pÃ¥ norska!) trots att allt annat verkar ok; skapat ”norska” kopior pÃ¥ alla sidor, avtal m Klarna för Norge, norsk valuta ok, orderläggningen funkar tills checkout, även kontroll av norskt personnummer, adress m m men köpet kan inte fullföljas pga av nÃ¥got som tydligen fattas. NÃ¥gon som har tips eller rÃ¥kat ut för liknande
Tacksam för alla tips!
14 september, 2020 kl. 18:01 #187000PROfertil
DeltagareKan nu svara själv, kanske bra om någon annan råkar ut för samma problem
Om man i KCO för WooCommerce checkar i rutan ”TillÃ¥t separat leveransadress” under fraktinställningar sÃ¥ mÃ¥ste man se till att även kontot hos Klarna för Norge har en inställning som tillÃ¥ter detta, annars fungerar det inte att slutföra betalningen. Det var felet i mitt fall, det var missat
Så nu får man köra utan att rutan är checkad eller vända sig till Klarna och få det fixat!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.