Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Masterpass – vilka blir först i Sverige

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102161
    1725
    Deltagare

    Hej
    Vilken e-handelsplattform kommer att vara först med detta i Sverige? Vad tror ni om lösningen generellt?

    “Masterpass gör e-handeln till en njutning” – IDG.se

    Fredrik

    #176552
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag tror på det rent generellt, verkar genomtänkt och jag tror att när mastercard själva ligger bakom och om de har bankerna med sig vilket jag antar finns potentialen att kunna marknadsföra också så att det blir stort. Gissar att ett flertal plattformar kikar på det just nu.

    #176553
    Arne
    Deltagare

    Håller med verkar väldigt enkelt och bekvämt.

    #176567
    livsnjutare
    Deltagare

    Hade inte VISA något liknande? Som i stort sett floppade? Jag minns faktiskt inte hur den sagan slutade, men jag tror att vi ska börja titta på Apple Pay. Min personliga åsikt är att det finns större potential där än hos Masterpass. Kom ihåg att alla Apple-fantaster lätt anammar det Apple lanserar, så vi kan mycket väl se ett större intresse för Apple Pay redan vid årsskiftet. Apple Pay lanseras för allmänheten under morgondagen.

    #176570
    Patrik Muller
    Deltagare

    Visas motsvarighet till MasterPass heter V.me (vee dot me). Båda fungerar på ett likartat sätt och konsumenten kan ha de vanligaste korttyperna i båda lösningarna. I Sverige verkar MasterPass ha fått ett starkt fotfäste eftersom de största kortutgivarna bestämt sig för den lösningen.

    Apple Pay är kanske det bästa lösningen jag sett eftersom de tar bort nästan all friktion. Men Apple Pay fungerar enbart för betalning i appar för konsumenter som har uppgraderat sin utrustning. Dessutom behöver kortutgivare, inlösare och betalväxlar göra några förändringar i sina system. Det kommer alltså dröja tills lösningen lanseras i Sverige. Jag har skrivit ett blogginlägg om Apple Pay, läs gärna om du är intresserad. Så kommer Apple Pay påverka e-handeln – DIBS

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.