Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Pyramid ehandel?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103901
    Stefan72
    Deltagare

    Nån här som kör med Pyramid, alltså unikums egen ehandel?
    funderar på att ta hela deras paket med affärssystem och butikskassa och ehandel i samma paket och slippa alla konstiga kopplingar men man kanske låser sig på nåt som inte är särskilt bra? Tänker ju mest på ehandeln då.
    Marknaden kryllar ju inte direkt av lösningar om man vill ha allt i samma och pyramid är ju det jag har fått bäst känsla för.
    Själv är jag en novis och behöver inget märkvärdigt direkt, kör man en egen lösning ska man ju kunna underhålla det också.

    #182935
    Jonkejober
    Deltagare

    Vad jag vet kan du koppla deras system mot flera andra webshoppar.

    #182938
    Stefan72
    Deltagare

    jo det vet jag men vitsen var ju att få allt under samma tak för att slippa kopplingar som fungerar mediokert. Jag har ju ett affärsystem idag och en webshop men krånglar det så är det ju ingens fel och helst ska man sitta i mitten som nån slags expert. Vilket jag inte är så småfel har ju tenderat att bli dagar med stillestånd och den ena skyller på den andre osv osv.
    Men är pyramids webshop medioker så är det ju inte värt det ändå för de tar ju bra betalt för den och sen drift på det.

    #182942
    Jonkejober
    Deltagare

    Oki, tyvärr har jag ingen större koll på hur pass bra den är men jag skulle kunna tro att en renodlad webshop är bättre på det den gör, brukar vara så iaf.

    Får man fråga vad du har fått för pris på affärssystem och webshop? Jag tittade förut på att skaffa deras affärssystem men kom aldrig så långt.

    #182943
    Stefan72
    Deltagare

    Pyramid business express, butikskassa, prisinläsning från fil och webshop kostar ca35000. Då ingår även massa dataprogram och mumbojumbo som jag inte begriper nåt av. Allt för att det ska fungera antar jag. Sen tillkommer ca 14000 per år i driftskostnad. Plus moms.

    #182946
    Jonkejober
    Deltagare

    Oki, inte så farligt enligt min mening iaf då det verkar vara ett väldigt kompetent system.

    #182947
    Stefan72
    Deltagare

    Jo alla säger ju att det är bra men komplext. Tyvärr finns det ju inte allt för mycket att välja på om man som jag även vill ha butikskassa med kontrollenhet och sen övrigt i samma. Många säljer ju funktionerna och löser det med kopplingar men jag har som sagt tröttnat lite på det där. Vill ha nåt som sköts under samma tak. Fördelen med pyramid och unikum är ju att man kan be om nåt och de löser det (till en kostnad såklart) Har man en enklare lösning är man ju oftast bunden till ett visst paket och nä det går inte och vi lägger det till den framtida önskelistan osv osv.

    #182954
    Jonkejober
    Deltagare

    De som driver Toolab vet jag använder pyramid och hänger här på forumet. Det kan säkert svara på massa frågor mer än vad jag kan.
    De använder dock inte den inbyggda webshopen. Quarillion tror jag ena killen heter.

    Jag har ingen webshop än men då jag tittade på allt så var mitt alternativ separat affärssystem och separat webshop för att jag tycker de är bättre på det de gör för sig.

    #182956
    Stefan72
    Deltagare

    webshopen är inte inbyggd, den köper man som modul om man vill.

    #182957
    Qarillion
    Deltagare

    Yes, vi har pyramid och gillar systemet. Väldigt kompetent och komplett system, finns säkert mer lättarbetade system. Men pyramid innehåller allt som vi har behövt hittills.

    Väldigt bra system om du beställer hem mycket produkter i mindre antal eller har beställningspunkter.

    Men just kopplingen till hemsidan är jag lite tveksamt till. Framförallt för att det oftast inte läggs mest krut på hemsida hos företag som framförallt sysslar med affärssystem. Misstänker att struktur och SEO är sämre än hos många och just detta är ju väldigt viktigt att det fungerar. Moduler som man söker lär man inte få gjort så man har vad man har, sen om du söker något annat så är det nog tyvärr kört.

    Frågar du mig så bör man nog ha en hemsida som görs av folk som jobbar med hemsidor och affärssystem från folk som sysslar med affärssystem :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.