Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Val av plattform..

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95102
    verngren
    Medlem

    Har ett litet problem..

    Jag skall (precis som många andra här) starta min webshop.

    Nu är det så att jag har använt en del open source (osCommerce) förr, och gillar väl valmöjligheterna, modulerna man kan koppla på och att man kan fixa och dona själv.

    Det ska väl märkas att jag inte har extrema kodningskunskaper.

    Jag kan se logiken i programmering, och rätta till/lägga till väldigt enkla lösningar.

    Men att bygga något från botten kan jag ej.

    HTML/CSS kan jag ganska bra och vill därför ha full kontroll av designen.
    Jag vill inte vara låst till en meny på vänstersida osv…

    I princip så vill jag att mitt system ska bestå av endast backoffice och betalfunktionen.

    Designen vill jag ha totalkontroll av själv.

    Jag har surfat runt i en vecka nu, och de flesta med sina admin verktyg (har prövat en demobutik på nordisk ehandel) verkar som man bara kan ändra deras design väldigt lite..

    I princip har jag bara 3-4 produkter jag ska sälja, och ser därför inte behovet för en kategori men osv..

    David

    #115618
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Du måste leta efter en butik som ger dig tillgång till html och css koden. Många butiker gör det, men oftast inte i deras billigare varianter så du får kanske kika på de versioner som ligger runt 700-1500 kr skulle jag tro.

    #115660
    obbe
    Deltagare

    Hej alla,

    Har ni någon erfarenhet av wp ecommerce eller wp shop.
    Eller har ni förslag på enklare webbutik

    #115662
    sebastianilsson
    Deltagare

    Jag använde det för något år sen, vet inte hur mycket wp ecommerce ändrats men då så växte jag ur det rätt fort. Använder Prestashop nu och tycker det är kraftfullare. Fördelen till wordpress är alla tillägg som är gratis. Strumpgalen.se bytte nyligen från wp e-commerce, Galna strumpor på nätet byter platform – Ehandel.se

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.