Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Opencart vs Woocommerce. Någon med erfarenhet av båda två?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105143
    Boppe
    Deltagare

    Hej.
    Jag har använt Opencart i ca 8 år och har varit hyfsat nöjd med OC.

    Inom kort kommer jag att byta webbhotell (byter till Oderland) och tänkte samtidigt passa på att byta plattform.

    Magento, Prestashop, Shopify m m har jag uteslutit. Den plattform som jag tycker är mest intressant är Woocommerce.

    Innan jag fattar ett beslut om byte till Woocommerce vore jag tacksam om någon med erfarenhet av både Opencart och Woocommerce kunde dela med sig av sina erfarenheter.Tack på förhand!

    #186598
    Boppe
    Deltagare

    Är det rätt uppfattat att Opencart är lättare att skräddarsy och modifiera, medan Woocommerce har mindre buggar och är lättare att uppgradera?

    #186631
    Elaine
    Deltagare

    OpenCart är ganska användarvänlig och är en effektiv plattform som kommer med ett väldigt intuitivt, väldesignat gränssnitt. Den är lättare att använda än Magento, men lite svårare än WooCommerce och Shopify.

    #186634
    Boppe
    Deltagare

    Tack, Elaine, för svaret. Du citerar en artikel från
    E-handelsplattform 2017 – en jaemfoerelse: Shopify, Magento, WooCommerce, OpenCart och PrestaShop | Svenska Domaeners blogg

    Jag hade hoppats på feedback från någon som har erfarenhet av att använda såväl Opencart som Woocommerce.

    #186714
    Boppe
    Deltagare

    Lite feedback som kanske kan vara till hjälp för någon annan som tvekar mellan Opencart och Woocommerce.

    Min Woocommerce shop är färdig och fungerar utmärkt.

    Både OC och Woo har fördelar och nackdelar. Jag gillar OC men tycker att Woo är mycket lättare att använda. I Woo använder jag Storefront tema samt ett antal plugins. Har gjort allt för att minimera antal onödiga sega plugins. Huvuddelen av pluginsen till Woo har varit gratis.

    Då det behövs läggas till CSS så är Woo avsevärt smidigare än OC.

    Resultatet är en bättre och snyggare shop med Woo än med OC. Site speed har jag fått till samma bra hastighet som med OC.

    Support forum för WordPress/Woocommerce är avsevärt mer hjälpsamma än Opencart forum. PÅ OC forum är en del hjälpsamma men många är arroganta mot de som inte är proffs på koder.

    Skulle jag rekommendera någon att välja mellan Opencart och Woocommerce så rekommenderar jag helt klart Woocommerce.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.