Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Vilken plattform skulle passa internationellt?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105155
    svtr
    Medlem

    Hej, har nu sökt i en hel månad och har inte hittat något rimligt för en start up. Jag håller på och starta ett start-up och har varit i kontakt med flera leverantörer för att starta igång hemsida för en internationell handel och det lägsta jag har fått är en startavgift på 39 999 kr och en månadskostnad på drygt 3 000 kronor. Är en del pengar när man är en start-up…

    Så jag tog och tänkte testa mig igenom Shopify, har jobbat med ett theme som heter Boost och får inte funktionerna jag vill ha såsom när man bildar ett “page” så kan man inte lägga till kollektionen på det paget. Du klickar på “Womens” och då kommer du komma till en tom sida, medans när du går till womens så får du en scroll down med Womens Tops, Womens Bottom men dom dyker aldrig upp på paget. Shopify menar att jag måste anlita en kodare till det. En kodare för det arbetet är inte så billigt heller då jag har varit i kontakt med dom… Shopify menar då att jag ska ha det som en kollektion där man klickar men då ser hemsidan väldigt oprofesionellt ut jämfört med konkurrenterna. Finns fler bekymmer kring det och ett annat är betalningen då jag vill kunna välja för varje land vad dom ska betala alltså i Sverige för en produkt 999 Kr och i Usa 99 dollar måste jag använda mig av en app då Shopify Payment har inte kommit än till Sverige. Då ser appen extremt fake ut och strular till med themet. Vet ej varför men suttit med shopify support flera gånger och fått ändra till orginal.

    Så finns det någon annan plattform som ni kan tänka er rekommendera? Vi behöver kunna installera flera valutor, flera språk, ska kunna enkelt och redigera en vanlig “page”. Kan skicka kod så ni kan gå in och se sidan. Den är just nu insatt i password page.

    Hoppas att ni kan hjälpa till och komma med förslag på plattform som jag kanske har missat.

    #186723
    StarwebAnders
    Deltagare

    Hej Jag har skickat dig ett meddelande då vi har en lösning som passar för internationell handel.

    #186415
    sanmic
    Deltagare

    Jag brukar rekommendera Magento.
    Sätter upp allt själv, så har ingen rekommendation på företag som kan hjälpa dig igång tyvärr.

    #186867
    NordbergWatches
    Deltagare

    Beror lite på hur mycket kunskaper du har själv, men skulle föreslå WooCommerce via WordPress. Du kan säkert hitta freelancers på Upwork / Fiverr med bra omdömen som hjälper dig komma igång. Lycka till!

    #186872
    Secau
    Deltagare

    Vet inte om du fortfarande använder Shopify men Shopify Payments finns i Sverige nu. Det gör det lättare att sälja internationellt med flera valutor och språk i butiken. Jag jobbar på Shopify och du kan boka tid med en community manager som kan hjälpa dig på Shopify Stockholm, Sverige
    – Local Stockholm
    .

    #186944
    David Jackson
    Deltagare

    Hello,
    I recommend you to use Magento,
    It works world wide.

    #186952
    joandavis
    Deltagare

    Religion coursework writing services are very common nowadays since there are very many students seeking Religion Assignment Writing Services and religion essay writing services.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.