Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Hur funkar Fyndiq för er som säljer där?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105316
    makemake
    Deltagare

    Hej!

    Tänkte höra om här är fler som säljer via Fyndiq och hur det fungerar för er ?

    När jag började på fyndiq 2015 så gick det väldigt bra och det gick att få vinst i försäljningen fram till någon gång under 2018.
    Nu ligger jag på 15-20% av den dåvarande försäljningen.
    Vidare förlorar man mycket i onödiga fraktavgifter på reklamationer som ska vara ångerrätt och varor under 200 kr som återbetalas automatiskt.

    Algoritmen verkar ha förändrats så att produkterna inte alls rankar samma längre och det har dykt upp en massa utländska dropshipping företag med engelska produkttexter.
    Sen förstår jag inte de som säljer mobiltillbehör för 29 kr. Blir det inte billigare att skänka dem till en loppis istället?

    Återkom gärna med era funderingar. Kanske bara är jag som är lite negativ, men jag funderar starkt på att gå ifrån fyndiq :)

    ps: läste lite kundomdömen på prisjakt och det var inte heller någon rolig läsning.

    #186996
    LifeOfE
    Deltagare

    @makemake 94577 wrote:

    Hej!

    Tänkte höra om här är fler som säljer via Fyndiq och hur det fungerar för er ?

    När jag började på fyndiq 2015 så gick det väldigt bra och det gick att få vinst i försäljningen fram till någon gång under 2018.
    Nu ligger jag på 15-20% av den dåvarande försäljningen.
    Vidare förlorar man mycket i onödiga fraktavgifter på reklamationer som ska vara ångerrätt och varor under 200 kr som återbetalas automatiskt.

    Algoritmen verkar ha förändrats så att produkterna inte alls rankar samma längre och det har dykt upp en massa utländska dropshipping företag med engelska produkttexter.
    Sen förstår jag inte de som säljer mobiltillbehör för 29 kr. Blir det inte billigare att skänka dem till en loppis istället?

    Återkom gärna med era funderingar. Kanske bara är jag som är lite negativ, men jag funderar starkt på att gå ifrån fyndiq :)

    ps: läste lite kundomdömen på prisjakt och det var inte heller någon rolig läsning.

    Jag har också märkt skillnad. Jag har ingen megaförsäljning där men det är ganska tydligt när de pushar mina produkter och inte. Tyvärr har jag som du sett att flera utländska företag kommit in med samma produkter som jag. De har lägre pris än vad jag har som inköpspris…Då är det såkallat, kört!

    #186999
    dth
    Medlem

    Hej,

    Vi har utvecklat ett woocommerce-plugin för Fyndiqs nya plattforms-API. Du kan skicka alla dina produkter till Fyndiq, automatiskt uppdatera lager och priser, hämta beställningar till woocommerce och generera fraktkort.

    Om du är intresserad vänligen meddela mig?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.