Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Bra plattform för deal-sajt?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101349
    Beezed
    Deltagare

    Hej.
    Är på gång att köra igång en nischad deal-sajt (liknande Groupon, Letsdeal) och har spanat runt för någon bra e-handelslösning för detta. Jag har varit inne på Prestashop och sett att det finns moduler för detta, och misstänker att även Magento mm har detsamma. (opensource) ..

    Nu undrar jag om ni vänliga själar vet någon hyrlösning som har detta som alternativ?
    Vi kan tycka det känns tryggt med support & drift när det gäller detta.

    Tacksam för svar.

    mvh
    Peter

    #173192
    diana.dahn
    Deltagare

    Hej Peter,

    En hosted-webshop som kan hantera “Deals” har jag tyvärr inte hört talas om. Hosted-lösningar lever ju riktig mycket på att ha en hög “standard” och därmed utveckla funktioner och features som täcker så många kunders behov som möjligt.

    Med det sagt så finne det hosted-leveratörer som kan utveckla anpassde lösningar, inklusive företaget jag jobbar på. Om du vill veta mer är du välkommen att skicka en e-post till mig. :)

    #173270
    justreal
    Deltagare

    @Beezed 74748 wrote:

    Hej.
    Är på gång att köra igång en nischad deal-sajt (liknande Groupon, Letsdeal) och har spanat runt för någon bra e-handelslösning för detta. Jag har varit inne på Prestashop och sett att det finns moduler för detta, och misstänker att även Magento mm har detsamma. (opensource) ..

    Nu undrar jag om ni vänliga själar vet någon hyrlösning som har detta som alternativ?
    Vi kan tycka det känns tryggt med support & drift när det gäller detta.

    Tacksam för svar.

    mvh
    Peter

    Skicka ett meddelande till mig och jag ska ta fram några jag använt till dig dig, det finns en handfull av hyrlösningar som sköter det mesta kringuppgifter, Annars kan jag bara rekommendera dig några wordpress alternativ som är i princip groupon/lets deal rakt av

    #173281
    Dan
    Deltagare

    Sluta göra inlägg där man ska PM:a dig för info.

    Detta är ett forum. Info skrivs i forumet. Det är väldigt lätt att misstänka att du sysslar med egenreklam i PM annars bara.

    @justreal 75591 wrote:

    Skicka ett meddelande till mig och jag ska ta fram några jag använt till dig dig, det finns en handfull av hyrlösningar som sköter det mesta kringuppgifter, Annars kan jag bara rekommendera dig några wordpress alternativ som är i princip groupon/lets deal rakt av

    #173304
    justreal
    Deltagare

    @Dan 75605 wrote:

    Sluta göra inlägg där man ska PM:a dig för info.

    Detta är ett forum. Info skrivs i forumet. Det är väldigt lätt att misstänka att du sysslar med egenreklam i PM annars bara.

    Precis som alla andra menar du? NEJ TACK!
    Tycker min post mot Nordic Web Team som togs bort sa sitt om just sådant?

    Vill man göra reklam kan man göra det på sin egna hemsida eller i respektive säljtrådar inom ehandel.

    Jag förstår att ni vill hålla detta forum i gott skick men hoppa inte på dem som vill hjälpa, man måste inte ta betalt för tips och jag kanske endast ville hjälpa en person med dem hyrlösningar jag vet om? det tar ca:5 sek på google att hitta dem annars. Tycker ni kan ta ut eran “allsmäktighet” på folk som exemepel talaren innan som enbart ville marknadsföra sig själv.

    Inget ont menat :) men det vore kul med en seriösare stämmning på forumet och inte bara massa säljare som vill sälja in sig själva.

    #173305
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Nu blev jag bara trött………

    @justreal 75640 wrote:

    Precis som alla andra menar du? NEJ TACK!
    Tycker min post mot Nordic Web Team som togs bort sa sitt om just sådant?

    Vill man göra reklam kan man göra det på sin egna hemsida eller i respektive säljtrådar inom ehandel.

    Jag förstår att ni vill hålla detta forum i gott skick men hoppa inte på dem som vill hjälpa, man måste inte ta betalt för tips och jag kanske endast ville hjälpa en person med dem hyrlösningar jag vet om? det tar ca:5 sek på google att hitta dem annars. Tycker ni kan ta ut eran “allsmäktighet” på folk som exemepel talaren innan som enbart ville marknadsföra sig själv.

    Inget ont menat :) men det vore kul med en seriösare stämmning på forumet och inte bara massa säljare som vill sälja in sig själva.

    #173376
    justreal
    Deltagare

    @Jimmy Öström 75641 wrote:

    Nu blev jag bara trött………

    Trevligt värre, man ska vara trött om man skriver mitt i natten!?

    Svar ang dessa typer av sajter finner ni nedanför

    Länk 1 : klicka här! (blandat)

    Länk 2 : Klicka här! (vanligast)

    Länk 3 : Klicka här! (ej testat)

    Länk 4 : Klicka här! (enkel att använda)

    #173377
    Dan
    Deltagare

    Det är ju mycket mer användbart än att skicka PM eller hur?

    Nästa person som letar efter detta hittar svaret direkt tack vare att du hjälpt till nu, det är det som är tanken med forumet.

    Sen är egenreklam ett problem och därför det blir tydligare om man postar i forumet. Är det egenreklam går det att anmäla och det tas bort. Via PM modereras inget och det gagnar inte andra som har samma frågor heller. Så är tanken.

    Om du ser egenreklam så anmäl det direkt så hanteras det av moderatorerna. Den “sura” attityden från mig beror på att vi ibland har en del medlemmar som bara sysslar med egenreklam och att köra via PM är en vanlig “taktik” att inte bli bortmodererad på.

    @justreal 75729 wrote:

    Trevligt värre, man ska vara trött om man skriver mitt i natten!?

    Svar ang dessa typer av sajter finner ni nedanför

    Länk 1 : klicka här! (blandat)

    Länk 2 : Klicka här! (vanligast)

    Länk 3 : Klicka här! (ej testat)

    Länk 4 : Klicka här! (enkel att använda)

    #173382
    justreal
    Deltagare

    @Dan 75730 wrote:

    Det är ju mycket mer användbart än att skicka PM eller hur?

    Nästa person som letar efter detta hittar svaret direkt tack vare att du hjälpt till nu, det är det som är tanken med forumet.

    Sen är egenreklam ett problem och därför det blir tydligare om man postar i forumet. Är det egenreklam går det att anmäla och det tas bort. Via PM modereras inget och det gagnar inte andra som har samma frågor heller. Så är tanken.

    Om du ser egenreklam så anmäl det direkt så hanteras det av moderatorerna. Den “sura” attityden från mig beror på att vi ibland har en del medlemmar som bara sysslar med egenreklam och att köra via PM är en vanlig “taktik” att inte bli bortmodererad på.

    Okej då :)

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.