Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Textalks diversity tema – köpknappen saknas

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102706
    1725
    Deltagare

    Hej
    Ska slå på det responsiva temat i Textalk men det verkar som om köpknappen inte syns om man inte är inloggad – för mig så blir det tokigt. Våra kunder kan få lägga produkter i kassan och logga in därifrån.

    Har någon erfarenhet av detta från Textalk?
    Hur ser det ut i era butiker (mobila delen) kan man lägga produkter i kassan utan att vara inloggad?

    Fredrik

    #178505
    AmelaT
    Deltagare

    Hej Fredrik!

    Har du något telefonnummer jag kan ringa dig på för att hjälpa dig?

    Mvh
    Amela Catic
    Textalk Support

    #178548
    1725
    Deltagare

    @AmelaT 82830 wrote:

    Hej Fredrik!

    Har du något telefonnummer jag kan ringa dig på för att hjälpa dig?

    Mvh
    Amela Catic
    Textalk Support

    Tack – jag fick svar från TT support och de säger att det kommer i nästa Responsiva tema. Du får givetvis ringa ändå Nollsjunoll-6608818 om det är något annat du ville förmedla.

    mvh Fredrik

    #178555
    Runns.se
    Deltagare

    Så köpknappen ska saknas nu?

    #178567
    1725
    Deltagare

    …gå till vår shop med mobilen och kolla så ser du att du inte kan lägga en produkt i varukorgen utan att vara inloggad…. jag hävdar att det är en konverteringsdödare men jag kan ha fel. Svaret från support den 15 maj är “Det är tydligen svårare att implementera det i diversity-temat så det kommer dröja ett tag till innan det fungerar. Jag återkommer med mer info.”

    Värre konverteringsdödare är att när man loggar in som mobilkund, lägger sina varor i korgen och ska checka ut – då tar inte kassan med sig dina uppgifter så då får man skriva i allt för hand. Där är jag riktigt grinig på Textalk – klart i juni säger de.

    VI har en mobilanpassad shop men utan fungerande köpmöjligheter så det finns lite att jobba med :)

    Fredrik

    #178571
    Runns.se
    Deltagare

    Det stämmer, jag kan inte handla i din butik.
    Finns fler buggar i mallen, tex visas den endast 24 st artikelgrupper vilket ställer till det. På flera ställen är den på engelska, laddningstiden när man kommer till sidan är väldigt lång, går inte att spåra köp på bra sätt, leveransmallarna funkar dåligt, taggarna funkar inte alls, ingen möjlighet till trustpilot, chatt eller ehandelcert med mera… Finns mycket att göra, mallen känns knappt halvfärdig.
    Sedan är den ju inte SEO vänlig, vilket gör att google har problem och kunder blir sura då de inte kan pinna varor i tex pinterest.

    #178574
    1725
    Deltagare

    @Runns.se 82910 wrote:

    Det stämmer, jag kan inte handla i din butik.
    Finns fler buggar i mallen, tex visas den endast 24 st artikelgrupper vilket ställer till det. På flera ställen är den på engelska, laddningstiden när man kommer till sidan är väldigt lång, går inte att spåra köp på bra sätt, leveransmallarna funkar dåligt, taggarna funkar inte alls, ingen möjlighet till trustpilot, chatt eller ehandelcert med mera… Finns mycket att göra, mallen känns knappt halvfärdig.
    Sedan är den ju inte SEO vänlig, vilket gör att google har problem och kunder blir sura då de inte kan pinna varor i tex pinterest.

    Håller med i allt – funderar på att slå av den eftersom det är så halvfärdigt.

    F

    #178586
    1CRU
    Deltagare

    Fredrik har du fått något svar på varför det inte finns någon köpknapp hos dig medans det funkar på andra webshoppar. Jag har min webshop hos textalk och jag har valt att köra det gamla temat på PC men aktiverat mobilanpassassningen på mobilen och jag har en synlig köpknapp.

    #178592
    Runns.se
    Deltagare

    Kom på att även stöd för favicon saknas och kunder kan inte bevaka varor som är slut.

    #178647
    1725
    Deltagare

    @1CRU 82927 wrote:

    Fredrik har du fått något svar på varför det inte finns någon köpknapp hos dig medans det funkar på andra webshoppar. Jag har min webshop hos textalk och jag har valt att köra det gamla temat på PC men aktiverat mobilanpassassningen på mobilen och jag har en synlig köpknapp.

    Hej – Jag har inte ställt frågan eftersom det fanns så mkt annat som inte fungerade med vår butik.

    Vi har ju en kombination av produkter och länkar till våra återförsäljare samt anslutna konstnärer och mobiltemat kan bara visa artikelgrupper med artiklar under sig och våra sidor (ovan) är inte uppbyggda så – därför syntes de inte i mobiltemat.

    Temat känns ofärdigt och vi slog av det innan vi gjorde ett nyhetsbrev för någon dag sedan.

    Fredrik

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.