Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på Stylivery.se

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103655
    Cricke
    Deltagare

    Hej alla E-handlare!

    Vi är ett nystartat företag som erbjuder män kläder på ett unikt sätt. Vi lanserade vår hemsida i slutet av april och är riktigt nöjda med hemsidan över lag. Som jag skrev tidigare så säljer vi kläderna på ett unikt sätt och jag vill nu se huruvida ni läsare förstår vår affärsidé bara genom hemsidan.

    Vi själva känner oss en aning hemmablinda och tycker det är solklart. Men dock så anar vi att det inte är lika tydligt för gemene man.

    Vi har en ambition att göra en enklare reklamfilm på hemsidan där vi mer säljare och informativt berättar om vår affärsidé.
    Men frågan jag ställer er är följande;

    1. Hur känns designen och är det enkelt att navigera sig igenom hemsidan?

    2. Förstår man vår affärsidé och vad vår tjänst erbjuder?

    3. Finns det något spontant vi bör tänka på för att öka tydligheten utan att förstöra enkelheten?

    http://www.stylivery.se

    All form av kritik uppskattas.

    Tack på förhand!

    Mvh,
    Cristoffer Hjertén
    cristoffer.hjerten@stylivery.se

    #181956
    MrPong
    Deltagare

    Mitt övergripande betyg är att jag gillar er affärsidé och hemsida starkt! Jag tror faktiskt att många män runtom i landet väntat på en tjänst likt er i flera år!

    För att besvara era frågor:
    1. Jag gillar er design och tycker att den passar väl för en tjänst som vill förmedla en känsla av stil och mode. Men viktigast av allt, tycker jag även att sidan är enkel att navigera. Jag tyckte även att er stilanalys och beställningsflöde var väldigt enkelt och intuitivt. Jag tycker dock att ni borde överväga att lägga till en “Testa nu”-knapp i er meny, så att man kan göra en beställning även om man inte befinner sig på er startsida.

    2. Ja, det tycker jag. Jag saknar dock information som kan styrka att jag sparar 30% jämfört med om jag köpt kläderna i butik.

    3. När jag genomförde er stilanalys kunde jag inte undvika att tänka tankar i stil med “kommer dessa val verkligen resultera i en stil som passar mig?” Jag tyckte personligen även att vissa bilder var aningen svårtolkade. Om jag tar bilden med killen med svart kostym och en blommig skjorta som exempel, så funderade jag i dessa banor:
    “Ska denna bild tolkas som att jag gillar att klä mig i blommiga skjortor eller syftar den på huruvida jag gillar att bära mörk kostym?” Jag tänkte likadant kring bilden med killen med en grå kostym och vit piké: “Kryssar jag i att jag gillar att byta ut skjortan under kavajen mot en piké, eller kryssar jag i att jag gillar att bära kostym?”
    Mitt förslag är därför att ni försöker ha ännu tydligare bilder, alternativt att en kort förklaring visas när man för musen över en bild. Hur väl er analys överrensstämmer med kundens stil är ju trots allt A och O i er affärsidé och direkt avgörande för hur länge en kund förblir en prenumerant.

    Övrigt:
    Detta är en petitess (som emellertid bidrar till helhetsintrycket), men vissa texter skulle kunna finslipas:
    “Oavsett hur avslappnat eller formellt du önskar
    att gå klädd, så kommer vi hjälpa dig hitta rätt.”
    Skrivs med fördel om till:
    “Oavsett hur avslappnat eller formellt du önskar att gå klädd, hjälper vi dig att hitta rätt.”

    När ni listar era USPs under “Varför Stylivery?”, är inte enkelheten en tydlig USP som ni vill skylta med? 2 minuter och du är klar.

    Slutligen, apropå bilden på er framsida på fyra par chinos och en stickad tröja: stryk kläderna innan ni fotar dem nästa gång ;)

    Jag var kanske lite väl petig (inget illa menat med det), men jag tycker som sagt att det såg väldigt bra ut överlag!

    #181957
    Lundstrom
    Deltagare

    HATTEN AV! Vilken idé, vilken hemsida, vilken känsla ni förmedlar! Har egentligen inte så mycket konstruktivt att tillägga. Tog en snabb titt på sidan, testade stilanalysen osv. Riktigt bra flow. Man förstår relativt snabbt vad detta handlar om trots en ny idé, hade några ytterligare frågetecken och er “vanliga frågor” svarade snabbt på de viktigaste frågorna. Såklart har man lite funderingar kring vilka kläder man verkligen kommer få osv. men intrycket är ju att man kommer bli nöjd efter att genomgått stilanalysen. De frågetecken som kvarstår kan jag närmast beskriva med nyfikenhet vilket gör att jag blir sugen att testa tjänsten! Gör ni detta rätt så har ni guldläge marknadsföringsmässigt gällande att få tidningar, magasin, bloggar och allmänt människor på sociala medier att skriva om er och prata om er. Se om ni kan lägga in någon “dela funktion” på sidan(utan att förstöra designen) då detta är något man för ovanlighetens skull verkligen vill dela och tipsa sina vänner om. :)

    #181991
    SimonForslund
    Deltagare

    Hej,

    Snygg och bra sida, informativ och väldigt enkel! :)

    Det borde vara enklare att handla/testa. Jag hade garanterat lagt till en grön knapp i menyn som följer med. Kanske ska läggas som fixed i mobilläge under menyn?
    http://imgur.com/WlPXjPB

    Saknar en tillbaka till toppen knapp, se http://imgur.com/z7FQh1J framförallt i mobil-läge. Framsidan kan nog optimeras på mobilen genom att dölja lite block som inte är nödvändiga?

    Det är väldigt mycket text på er slider, kan man inte få fram samma budskap med en omformulering som är enklare att läsa/tar mindre tid?

    Jag ogillar att ni skriver ert telefonnummer på olika sätt. I footern står det 0104103800. Någonstans under frågor står det 010410 38 00. På startsidan står det 010-410 38 00.
    010-410 38 00 är enklast att läsa, jag skulle ha bytt till det på alla era sidor där ni har telefonnumret.

    Här kommer lite stylemissar, (som jag anser).
    Se bilden för förståelse av punkterna nedan
    http://imgur.com/dZ01XLC
    1. Verkar vara något knasigt med ert typsnitt?
    2. Se lite märkligt ut med den pilen vid BLOGG texten, kanske bör justeras?
    3. Menyn smälter ihop med den skuggade texten från datorn, blev lite förvirrad först om hur jag kom tillbaka från bloggen. Då jag inte såg menyn riktigt.

    Även inläggssidorna ser lite knasiga vid relaterade inlägg/senaste inlägg, se https://imgur.com/edit/advanced
    Det finns även en “läs mer” knapp, inne i “läs mer” läget, d.v.s att jag klickar på den och får ändå inte läsa mer. Den bör nog tas bort.

    När jag gick in på https://stylivery.se/kontakta-oss/ så kändes det som att jag besökte en helt ny sida. Kanske ska vara med en fin bild som startsidan?

    https://stylivery.se/my-account/ kanske skulle justeras med en fin inspirationsbild, som ni har på de andra sidorna. Istället för tråkigt blankt?
    Står även “My account”, kanske istället borde vara “mitt konto” definitivt i titeln, urlen spelar nog mindre roll.

    Står inte heller något om pris på stilanalysen (slutsteget), däremot står det bli medlem. Kanske borde putta in en prisuppgift. Nu såg jag visserligen vad det skulle kosta på startsidan, men blev lite förvirrad om vad jag går med på.

    “PRODUCERAD AV Lineloop” är inte jätte sexigt heller, kanske ska tas bort?

    Kollade lite snabbt på er FB sida, verkar som ni kör samma bild på varje inlägg?
    Däremot har ni en riktigt trevlig Instagram! Snapchat börjar ju bli ganska poppis inom modebranchen, kanske vore något?

    Sen är ju recensioner alltid trevligt? Trustpilot kanske vore något?

    Sidan får 9 av 10, riktigt bra!

    Jag har handlat av Cloakroom innan, men nästa gång får det bli från er!
    Otroligt slarvigt skrivet, men fick ner en del punkter =)

    “Med reservation för missbruk av ordet KANSKE” =)

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.