Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på Calixter.se

Etiketter: 

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104872
    Calixter
    Deltagare

    Hej igen!

    Vill få lite feedback på min site, har gjort ganska stora förändringar det senaste och lagt till och tagit bort en del funktioner! ( Siten är 2 månader gammal )

    All kritik är välkommen!

    Mvh,

    #185861
    George
    Deltagare

    @Calixter 92987 wrote:

    Hej igen!

    Vill få lite feedback på min site, har gjort ganska stora förändringar det senaste och lagt till och tagit bort en del funktioner! ( Siten är 2 månader gammal )

    All kritik är välkommen!

    Mvh,

    Här är lite blandade saker som jag reagerade på…

    När jag för muspekaren över “Varumärken” i menyn öppnas det en tom undermeny ovanpå brödsmulorna.

    Produktrutorna flyter inte korrekt åt vänster när jag testar med Firefox, t.ex. under kategorin “Krukor” börjar tredje raden (fyra produkter per rad) med två tomma platser.

    Sidan “Byten och reklamationer” innehåller lite småfel i texten (“förpackningenså”, “information.Efter”).

    På sidan “Leverans” saknas det information om vilket bolag som sköter frakten, men jag såg i en annan tråd att ni inte riktigt har bestämt er ännu.

    Ett antal URL:er, t.ex. till sidan “Köpvillkor” och kategorin “Lampor” innehåller ett “-2” efter namnet, vilket inte ser så värst kul ut. Överhuvudtaget så känns “.html” i slutet lite omodernt.

    Hela länkstrukturen skulle behöva en genomgång, ni har t.ex. kategorier för varugrupper (/artiklar/kruka/index.html) men inte för produkter (/artiklar/kruka-pottery-s.html) och en hel del annat som inte ser bra ut.

    #185951
    Peter_E37
    Deltagare

    @Calixter 92987 wrote:

    Hej igen!

    Vill få lite feedback på min site, har gjort ganska stora förändringar det senaste och lagt till och tagit bort en del funktioner! ( Siten är 2 månader gammal )

    All kritik är välkommen!

    Mvh,

    Hej!
    Tycker den ser fin och genomarbetad ut. En liten, liten detalj att möjligen justera uppe till höger i sidhuvudet är följande:
    1. “Logga in” ligger lite dolt placerat tillsammans med USP:arna. Placera det till höger istället tillsammans med exempelvis “Köpvillkor” och “Kontakt”.
    2. Placeringen av den runda symbolen som visar antalet varor i varukorgen tillsammans med hjärtat gör att det ser lite skevt ut. Kanske är det bättre att lägga allt i linje? Använd även den gröna köpfärgen.

    Se bild på hur jag menar.

    Tycker även texten på knappen “Lägg i kundvagnen” kan vara betydligt större.
    Det är även lätt att missa att det finns fler bilder på en produkt att titta på.

    Lycka till!

    Mvh Peter

    #185954
    Calixter
    Deltagare

    @Peter_E37 93111 wrote:

    Hej!
    Tycker den ser fin och genomarbetad ut. En liten, liten detalj att möjligen justera uppe till höger i sidhuvudet är följande:
    1. “Logga in” ligger lite dolt placerat tillsammans med USP:arna. Placera det till höger istället tillsammans med exempelvis “Köpvillkor” och “Kontakt”.
    2. Placeringen av den runda symbolen som visar antalet varor i varukorgen tillsammans med hjärtat gör att det ser lite skevt ut. Kanske är det bättre att lägga allt i linje? Använd även den gröna köpfärgen.

    Se bild på hur jag menar.

    Tycker även texten på knappen “Lägg i kundvagnen” kan vara betydligt större.
    Det är även lätt att missa att det finns fler bilder på en produkt att titta på.

    Lycka till!

    Mvh Peter

    Tack för feedbacken Peter det uppskattas enormt, har åtgärdat punkt 1 och även gjort “byt bild” knappen större.

    Mvh Fredric

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.