Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Privat bankkonto till enskild ?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104857
    entrepr
    Deltagare

    Min fråga är om det ok att använda privat bankkonto till enskild filma? Där man tar emot betalningar och så som rör bolaget ? Vi håller på att ordna ett företagskonto men vi har använd den privata i ett tag så min fråga är det möjligt eller är det dåligt?

    Mvh

    #185783
    mikaelm01
    Deltagare

    Spelar ingen roll, det ända negativa med att använda sitt privata konto är att skilja på verksamhetens och privata ekonomin, vilket egentligen är samma.

    #185821

    Självklart är det okej. Jag vill dock varna dig/er för att göra detta under en längre period då det kan bli svårt att hålla reda på vilka pengar som är firmans, vilka pengar som är dina privata och vice versa med utgifter.

    Men återigen, det är inga som helst juridiska konstigheter med att använda ditt privata konto. :)

    #185827
    Stefan72
    Deltagare

    Har man järnkoll på bokföringen så spelar det ju ingen roll. Det står ju där hur mycket som finns på kontot och har man då mindre än det så har man alltså tullat på firmans pengar.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.