Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Vad tycker ni erfarna om min idé?

Etiketter: , , , ,

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105104
    erzuruma
    Deltagare

    Hej!

    Jag är mitt i en process att stara upp en E-butik för min fysiska butik.

    Jag har tänkt mig lite såhär;
    E-handelsplattform: Quickbutik
    Dem lockar mig mest med tanke på priset och alla grundläggande funktioner jag behöver.

    Bokföring/lagerhantering: Fortnox
    Har koppling till både Quickbutik samt Cash IT verkar var prisvärd och lätt att använda för mig som inte är erfaren.

    Kassasystem: Cash IT
    Cash IT vill jag välja för att de har etikettprogram som jag behöver. Många utav produkterna jag har saknar sträckkod och jag kommer inte kunna hålla koll på hur mycket utav vad jag har i lager när ordrar börjar läggas från e-butiken. Vill ju självklart att saker som säljs i fysiska butiken ska försvinna från antalet i Online butiken.

    Vad tycker ni om upplägger kommer detta hålla i längden?

    #186504
    Oveo
    Deltagare

    Ring och kolla vad de här kan erbjuda: Hem – CleverApps

    #186506
    PatrikL
    Deltagare

    Tycker även du kan kolla Specter som affärssystem som har butikskassa, lager och bokföring i ett då kan du slippa en koppling till butikskassa som kostar pengar. Vi har inte fysisk butik men distributionsverksamhet med B2C och B2B. Vi kör Specter, Textalk vilket funkar kalas. https://www.standtall.se/

    #186508
    erzuruma
    Deltagare

    @PatrikL 93891 wrote:

    Tycker även du kan kolla Specter som affärssystem som har butikskassa, lager och bokföring i ett då kan du slippa en koppling till butikskassa som kostar pengar. Vi har inte fysisk butik men distributionsverksamhet med B2C och B2B. Vi kör Specter, Textalk vilket funkar kalas. https://www.standtall.se/

    Hej! Tack för ditt svar,

    Jag har kikat på Specter men de vill ha så himla mycket pengar, fick en offert på 11,800 startkostnad + 1400 kr /månaden det ska sedan tillkomma 4800 för utbildning 12000 kr för hårdvarorna till kassan där jag själv måste köpa en ok dator så plus ca 5000kr för det också så det blir ca 35 000kr

    Och e-handelsplattformen som de arbetar med är inte lika tilltalande och enkla som quickbutik, eller jag kanske har fel, hur funkar det för er med texttalk kommer det vara lätt att bygga upp hemsidan för mig som absolut inte kan koda osv. vill gärna ha så mycket mallbaserat som möjligt.

    #186512
    PatrikL
    Deltagare

    Hänger med på att det är en del kostnader, men det beror självklart på vad man har i omsättning och framtida förväntad omsättning.
    För oss så är det klockrent när vi använder specter som för bokföring/lager med koppling direkt mot textalk B2B/B2C. Lager förändras på alla ställen i realtid och bokföingen sköter nästan sig själv då Specter har koppling mot klarna för ehandeln.
    Förstår inte riktigt vad du menar med e-handelsplattformen är mer tilltalande på QB. Menar du utseendet på Specter affärsystem eller Textalk? Specters utseende är inte så up to date men funkar bra vilket är det viktigaste och Textalk är rätt så likvärdigt med QB enligt mig. Kanske är overkill för dig idag men med Specter men om du räknar med en ökad försäljning så kan denna koppling spara mycket tid och admin kostnader.

    #186516
    knofan
    Deltagare

    Rent generellt skulle jag nog rekommendera TS att gå med magkänslan. Om du tycker att det känns olustigt att lägga 35k så ta den billigaste lösningen.

    Många egenföretagare har storslagna planer när de startar och risken är att man låter de fasta kostnaderna blir förstora i början istället för att ta en billig lösning, växa ur den och sedan köpa nytt.

    Min rekommendation är att gå med den lösningen du tänkte från början, där du är bekväm med och kan betala löpande under tiden som du växer. Att sedan byta system känns mycket bättre när du vet att du har försäljning som klarar kostnaden.

    Det e mitt råd :)

    #186568
    Jimin
    Deltagare

    @knofan 93903 wrote:

    Rent generellt skulle jag nog rekommendera TS att gå med magkänslan. Om du tycker att det känns olustigt att lägga 35k så ta den billigaste lösningen.

    Många egenföretagare har storslagna planer när de startar och risken är att man låter de fasta kostnaderna blir förstora i början istället för att ta en billig lösning, växa ur den och sedan köpa nytt.

    Min rekommendation är att gå med den lösningen du tänkte från början, där du är bekväm med och kan betala löpande under tiden som du växer. Att sedan byta system känns mycket bättre när du vet att du har försäljning som klarar kostnaden.

    Det e mitt råd :)

    Jag instämmer :)

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.