Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel importera varor utan Streckkoder och EAN GS1 osv..

Etiketter: , , , ,

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105105
    erzuruma
    Deltagare

    Hej!

    Om man vill importera produkter som saknar EAN koder eller streckkoder över huvud taget, är det då jag som är ansvarig att ansöka om ett GS1 Företagsprefix ett löpnummer och en kontrollsiffra osv för varje enskild produkt och skriva ut dessa och sätta på produkterna?

    Eller kan jag bara skapa “egna streckkoder” från affärssystemet Specter eller kassasystemet Cash IT som har etikettprogram, bara för att lagerhanteringen ska fungera osv.

    Tacksam för hjälp verkligen.

    Edit: Vi kommer inte importera exempelvis elektronikvaror utan det handlar om kläder mm..

    #186509
    Stefan72
    Deltagare

    Det beror ju helt på hur du vill använda koderna? Det finns inget lagkrav att man ska ha streckkoder på det viset. I större verksamheter underlättar det ju dock om det är klart från tillverkare. Om inte annat så blir det ju billigare än att det ska stå personal i sverige och märka om.

    #186520
    Mr Jonas
    Deltagare

    Gör rätt från början, det kommer att underlätta på sikt.
    Dom pengarna som du spara på att hitta på ett eget system, kommer att ge dig större kostnader om du skall växa och ta in fler produkter.

    Med vänlig hälsning,
    Jonas

    #186745
    knofan
    Deltagare

    Är det kläder som du skall sälja vidare till butik? Så fall skulle jag nog rekommendera att du skaffar streckkoder på dem.

    Är det bara internt så tror jag knappast att du kommer drabbas av växtvärk i första taget om du inte planerar att ta in massor av olika SKUs.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.