Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Erfarenheter av Dropship från annat EU-land?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105109
    maraqv
    Deltagare

    Här finns så mycket samlad erfarenhet och klokskap.
    Så det vore korkat att inte fråga om era resonemang…

    Om man tror sig ha hittat en produkt i ett annat EU-land och nu vill sälja det via en svensk webbshop.

    Vad bör man tänka på då rent generellt?

    Som jag förstår det kan jag köpa varorna direkt ifrån leverantören utan att betala moms, tull eller importavgifter.
    Vad bör jag tänka på?
    FInns det ett maxbelopp innan man behöver momsregga sig i det aktuella landet?

    Oavsett så kommer vi ju att behöva sälja med svensk moms – och därmed betala in moms i sverige. Där finns det väl inget jag missar?

    En variant vore att låta grossisten köra dropship. Vi driver sajten, betalning och kundtjänst. Grossisten packar och skickar till kund i sverige. Något som kräver en ett extra tankevarv med denna lösning enligt er?

    DHL till Sverige från Tyskland är extremt prisvärt. Finns det någon hake där att se upp för?Är det mer fördelaktigt att jag tar fakturan från Tyska DHL än att grossisten ger mig ett pris för vara plus frakt?

    Hur gör ni andra?

    Vänligen
    Mårten

    #186530
    Jolo
    Deltagare

    Hej, underar vilket avtal du har om du kan skicka extremt prisvärt fån Tyskland till Sverige?

    Du använder omvänd skatteskyldighet, här står lite kortfattat: Handel inom EU – SpeedLedger Hjaelpcenter

    #186591
    VATadviser
    Deltagare

    Tänk bara på att om du säljer på det sättet till andra EU länder så blir du momspliktig antingen i avsändarland eller mottagarland.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.