Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Starta Aktiebolag – Ehandel

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105205
    Shan90
    Deltagare

    Hej,

    Jag går i tankarna att lansera flera enskilda produkter med varsin hemsida, lager etc.

    Exempelvis, lanserar två olika produkter där varje produkt har sin egen hemsida (webbshop), lager, förpackning osv.

    Det jag dock vill här att samtliga webbshoppar ska ligga under samma Aktiebolag (AB), alltså att de delar samma organisationsnummer.

    Mina frågeställningar:

    1. Är det möjligt att flera webbshoppar kan dela samma organisationsnummer och ligger under samma AB?
    2. Behöver jag då skaffa olika bankkonto för varje enskild webbshop?

    Tacksam för all hjälp och alla tips & råd tas tacksamt emot :)

    God fortsättning allesammans!

    #186744
    knofan
    Deltagare

    Hallå! Du kan absolut ha flera shoppar i samma AB. Det är inget problem alls. Om du tittar runt kan du säker hitta kända bolag som har på det viset.

    I början kan det nog vara klokt att ha så, enklare och sparar pengar.

    Nackdelen kan jag tycka, är redovisningen mellan de olika shopparna. Hur vet du med säkerhet vilken shop som går bäst? Detta kan lösas med lite mer komplicerad redovisning.

    när det gäller bankkontot så kan ett bolag ha hur många konton som helst. Vill man inte ha det så kan du alltid skicka in allt på samma. Det är egentligen bara att skriva på hemsidan att kontot har ett annat namn än din hemsida. Eller så kör du någon betaltjänst och slipper tänka på det helt.

    God fortsättning
    /H

    #186835
    pakkocool
    Deltagare

    Hej

    Vet du var är denna information om hur du delar samma AB i olika webbshop?


    Mundify – Jämför och rekommenderar kosttillskott

    #186836
    Stefan72
    Deltagare

    Du får ha sex miljoner webshopar om du vill. Det har ingenting med ditt AB att göra. Det stora jobbet blir ju bakom kulisserna när du ska samla ihop försäljning från alla och bokföra det…….
    Det finns liksom inga kopplingar mellan din domän och ditt firmanamn. Inget krav att det ska vara samma/lika på något vis.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.