Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Showroom för e-handel STHLM

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105208
    Martino
    Deltagare

    Hej,

    Jag driver sedan några år e-handeln http://www.cupurumdesign.se där vi säljer egentillverkade sko- & hatthyllor i koppar och mässing.

    Det går ganska hyfsat för att ha det som sidebusiness men jag får ofta feedbacken att man vill se och känna på produkterna innan man lägger en beställning.

    90% av kunderna finns i Stockholmsområdet (men inte jag). Finns det någon typ av butik/verksamhet i Stockholm som agerar showroom för e-handelsbutiker?

    Jag vill hellre betala en månadsavgift till ett showroom än att ge bort en hög marginal till en fysisk butik :) Eller är jag ute och cyklar?

    Mvh,
    Martin

    #186793
    Jolo
    Deltagare

    Hej, jag undrar detsamma?

    Har egentillverkad inredning och letar också efter ett showroom allternativt en egen lagerlokal som kunder kan boka tider för att se på inredningen.
    Bor i Stockholm men önskar ingen butikslokal utan mer som ett lager med möjlighet för besök.

    Någon som känner till något ?

    #186797
    Martino
    Deltagare

    @Jolo 94318 wrote:

    Hej, jag undrar detsamma?

    Har egentillverkad inredning och letar också efter ett showroom allternativt en egen lagerlokal som kunder kan boka tider för att se på inredningen.
    Bor i Stockholm men önskar ingen butikslokal utan mer som ett lager med möjlighet för besök.

    Någon som känner till något ?

    Jag har lyckats hitta ett företag som sysslar med det i sthlm, Lagandan. De kan tillhandahålla lager och kanske showroom.

    //Martin

    #186798
    Rappy
    Deltagare

    Detta låter som en framtida affärsidé ? :)
    Hyr lokal i Stan, låt E-handlare ställa ut. Ha en anställd som hänger i butiken och inte nödvändigtvis förstår produkterna. Perfekt jobb för studenter som kan plugga i fred!

    #186799
    Martino
    Deltagare

    @Rappy 94324 wrote:

    Detta låter som en framtida affärsidé ? :)
    Hyr lokal i Stan, låt E-handlare ställa ut. Ha en anställd som hänger i butiken och inte nödvändigtvis förstår produkterna. Perfekt jobb för studenter som kan plugga i fred!

    Jag tror verkligen att det finns en marknad för det, i alla fall i våra tre största städer. Studenterna bör även kunna ta emot orders och hantera ett visst lager. Finns det någon som vill satsa på konceptet här? ;)

    #186800
    Jolo
    Deltagare

    Jag bor i Stockholm.

    Några här som är intresserade av att dela en lokal samt arbetstider?

    Tänker om man kan gå ihop tex 4 st.
    Man har 1 arbetsvecka/månad var som man är i lokalen. (alternativt 2 veckor varanan månad eller liknande).

    Man säljer inget i butiken utan det är enbart showroom.
    Man kan eventuellt ha en kunddator på plats så kunder kan beställa direkt från respektive butik om de önskar.

    Genom att dela arbetstiden behöver man inte tänka på någon ersättning/ anställning eller liknande.
    Genom att inte ha någon försäljning i butiken behöver man inte ta något större ansvar för varandras affärer mer än att lära sig produkterna och ge bra kundservice.

    Jag säljer milövänlig inredning och funderar om det finns någon med eget hantverk/tillverkning, eller annat miljöinriktat som kan passa samma kundkrets som kan vara intresserad av detta koncept.

    Jag kanske har missat något viktigt här..låter lite för enkelt/för bra för att vara sant:confused:

    Man skulle även kunna hitta en lokal med övernattningsmöjlighet så att även om man bor i Stockholm kan resa hit en vecka i månaden och ta sitt pass.

    Tänker att en person hyr lokalen (tex jag) och övriga hyr in sig (med vist antal månaders uppsägning så man kan hinna få in en ny ifall någon vill säga upp sin del).

    Ingen förtjänst från något håll utan man delar bara alla kostnader och lägger hyran på samma nivå.

    Tillför gärna om jag missat något.

    #186801
    Jolo
    Deltagare

    Man skulle även kunna hitta en lokal med övernattningsmöjlighet så att även om man bor i Stockholm kan resa hit en vecka i månaden och ta sitt pass.

    Menar såklart om man inte bor i Stockholm…:D

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.