Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Falska uppgifter på nätforumet Flashback

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101353
    carlos
    Deltagare

    Hej.

    Jag har under veckan lagt märke till att någon har på nätforumet “Flashback” startat en tråd om mitt företag där man rent sagt skapar falska rykten om företaget.

    En person påstår sig vara min kund även fast kunden inte finns. Utan några som helst bevis smutskastar personen företaget och ingen moderator agererar.

    Ett flertal gånger har jag försökt anmäla inlägget så en moderator ska ta tag i det då det inte ser bra ut, men det är ingen som gör något åt saken. Jag har även prövat mejla dom och förklara läget, men inget svar över huvudtaget…

    Vad kan man göra? Ingenting?

    Det vidriga av det hela är att det står i deras regler att falska ryktesspridningar är inte tillåtet. Varför agererar dom inte man kontaktar dom?

    Har någon några förslag?

    #172583
    entrepr
    Deltagare

    Fått samma problem jag med. Väldigt lågt av personer som håller på så..

    #172584
    Flagstore.se
    Deltagare

    Kan du inte regga dig där med ditt eget namn eller företagsnamn och gå i svarsmål?

    #172599
    Runns.se
    Deltagare

    Händer oss också men oftare i början. Då var det någon konkurrent som var sur över att vi sålde en vara billigare. Vi svarade på de falska påståendena på flashback vilket var slöseri på tid eftersom det är ord mot ord. Ryktesskaparen skapade flera profiler så det skulle se trovärdigt ut men när vi påpekade det för flashback så blev vi avstängda eftersom det var emot deras regler att påpeka det. Så lägg ingen tid på det och skaffa ett gott rykte med tex trustpilot och sluta surfa på flashback.

    #172605
    danielandersson
    Deltagare

    “En person påstår sig vara min kund även fast kunden inte finns” – hur vet du att personen inte är kund hos dig?

    #172615
    Flagstore.se
    Deltagare

    Sen är det ju som vanligt väldigt tråkigt när anonyma forumanvändare vill ha svar på frågor här :(

    #172617
    Bror
    Deltagare

    Satan vad trist, hur orkar folk? Och tydligen har det ju inte bara hänt dig.. Vilka dryga människor det finns :(

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.