Plus Forum E-handelsforumet Köp & Sälj Rakgrossisten.se säljes

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105204
    JohnPaulie
    Deltagare

    Rakgrossisten.se

    Min första e-handelsbutik säljes då jag lägger alldeles för lite fokus på den. Den är eftersatt och många förbättringar kan göras.

    Försäljning startade 2015. Över 4000 beställningar sen dess. Vinstmarginal ligger grovt uppskattat omkring 50-70% men det varierar ganska ordentligt; flera produkter har klart högre marginal. 77.000kr i försäljning under 2019 vilket är mycket mindre än föregående år p.g.a. inget fokus från mig. Kostnaderna har iofs naturligtvis också sjunkit ordentligt.
    Screenshots kan såklart fås tillsammans med annan data och statistik. Huvuddelen av kunderna har kommit från Google Ads och resten från organiskt sök.
    Egna märket Kavaljer Sweden finns, detta kan man ju ändra om man vill, men jag har själv varit med nöjd med namnet, designen och produkterna.
    Kortbetalning (Mondido) och faktura (ej Klarna) finns integrerat.
    Nästan inga returer eller klagomål på produkterna.
    Det mesta ryms i två stora Billy-bokhyllor (ingår ej) och jag har 25st Ikea sockerbit-lådor att förvara grejer i (ingår).
    Allt finns att beskåda med egna ögon i Västerås, bor man i Stockholm och är seriöst intresserad tänker jag mig att det absolut är värt en tur hit (12 mil med bil, eller tåg). Jag kan också ta foton och skicka. Alltihop borde rymmas i en normalstor personbil för transport.

    Ingår:

    Hemsida (WordPress/Woocommerce) och domän
    Adwords/Google Ads-annonser och all data (inte själva kontot dock)
    Hela lagret (Försäljningsvärde lågt räknat 15.000kr)
    Hela kundregistret, all data, statistik o.s.v.
    Kom igång-hjälp med allt som kan tänkas behövas, inom rimlig gräns

    Kan och borde förbättras för mer försäljning:

    SEO – jag har lagt ganska lite arbete på detta. Börjar man uppdatera med innehåll borde det ha en mycket positiv effekt på SEO.
    E-postmarknadsföring – jag har bara skickat ut tre mail någonsin. Väldigt hög opening rate på dessa.
    Sortiment – detta är inte uppdaterat på länge, över ett år.

    Det finns såklart många fler saker såsom paketerbjudanden, Facebook-marknadsföring, Swish-betalning m.m. att göra och förbättra.

    Bud från 40.000 exkl. moms. Detta borde gå att få tillbaka i ren vinst på ett år (ingen garanti) med lite jobb.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.