Plus Forum E-handelsforumet Köp & Sälj Säljes: Facebooksida med 33k likes

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100391
    jakobb
    Deltagare

    Hej

    Säljer nu iväg en facebooksida, med ungefär 33.000 likes.

    ca 32.000 svenska.

    Män 71.7%
    Kvinnor 27.6%

    Största åldersgruppen är 18-24år, 68.4%.

    PRIS: BUD

    Kom med BUD i pm, uppdaterar i tråden.

    #165987
    bigfish
    Deltagare

    Ursäkta men hmm …. va…..? (sitter här som ett JÄTTE stort frågetecken)

    jag förstår helt ärligt inte, jag är för övrigt inte en intresserad köpare, men hur tänker du nu?

    ska du sälja en facebooksida som handlar om vadå?

    är inte Facebooksidor knutna till ditt vanliga Facebook konto?

    vad heter ens facebooksidan?

    du säljer vad?

    mvh

    #165990
    DavidWigg
    Deltagare

    @bigfish 67045 wrote:

    Ursäkta men hmm …. va…..? (sitter här som ett JÄTTE stort frågetecken)

    jag förstår helt ärligt inte, jag är för övrigt inte en intresserad köpare, men hur tänker du nu?

    ska du sälja en facebooksida som handlar om vadå?

    är inte Facebooksidor knutna till ditt vanliga Facebook konto?

    vad heter ens facebooksidan?

    du säljer vad?

    mvh

    Förlåt jakobb om jag skräpar ner din tråd.

    bigfish – Det är finns en ganska stor marknad när det kommer till Facebooksidor. Att ha en sidan med hundratals likes ger en enorm fördel till att marknadsföra olika saker. Många har som affärside att bygga upp och sälja facebooksidor. Jag tror nog att Facebook ogillar denna typ av handel och att det står säker någonstans i deras ToS.

    Man kan ta bort och lägga till admin på Facebooksidor. Så en säljare lägger till köparens konto, köparen tar sedan bort säljarens.

    :)

    #165991
    jakobb
    Deltagare

    @DavidWigg 67049 wrote:

    Förlåt jakobb om jag skräpar ner din tråd.

    bigfish – Det är finns en ganska stor marknad när det kommer till Facebooksidor. Att ha en sidan med hundratals likes ger en enorm fördel till att marknadsföra olika saker. Många har som affärside att bygga upp och sälja facebooksidor. Jag tror nog att Facebook ogillar denna typ av handel och att det står säker någonstans i deras ToS.

    Man kan ta bort och lägga till admin på Facebooksidor. Så en säljare lägger till köparens konto, köparen tar sedan bort säljarens.

    :)

    Inga problem David, tack för förklaringen och hoppas att det klargjorde för bigfish

    #165992
    bigfish
    Deltagare

    Davidwigg- tack för förklaring det hade jag ingen aning om! :)
    men jag förstår endå inte riktigt :/
    jag menar för att folk ska kunna gilla en facebooksida så måste det ju finnas ett innehåll på facebooksidan som de gillar..?
    tex hur kan man sälja en facebooksida som handlar om bilar och som helt plötsligt sedan säljs och handlar om Barbie istället? alla som gillade sidan för bilarna kommer ju “unlike” sidan…

    #165993
    jakobb
    Deltagare

    @bigfish 67052 wrote:

    Davidwigg- tack för förklaring det hade jag ingen aning om! :)
    men jag förstår endå inte riktigt :/
    jag menar för att folk ska kunna gilla en facebooksida så måste det ju finnas ett innehåll på facebooksidan som de gillar..?
    tex hur kan man sälja en facebooksida som handlar om bilar och som helt plötsligt sedan säljs och handlar om Barbie istället? alla som gillade sidan för bilarna kommer ju “unlike” sidan…

    En facebooksida är ett enkelt sätt att marknadsföra och att nå ur till folk snabbt och enkelt. Även ett sätt att få folk att börja prata om en viss produkt eller tjänst och på så sätt “boosta” den.

    #165994
    Fruktsam
    Deltagare

    @bigfish 67052 wrote:

    tex hur kan man sälja en facebooksida som handlar om bilar och som helt plötsligt sedan säljs och handlar om Barbie istället? alla som gillade sidan för bilarna kommer ju “unlike” sidan…

    Ja de flesta brukar speca vilken inriktning sidan har. Sen beror ju värdet på sidan även på kvalitén på likesen inte bara kvantiteten. Många säljer ju sidor där en stor del av likesen är autogenererade av botar. De beskrivs ofta som “genuina” vilket bara innebär att profilerna ser verkliga ut men inte är det.
    En sida med ett stort antal äkta likes och en tydlig snäv nisch kan ju vara guld värd, men en generell sida med “genuina” likes är bara värd några hundringar på sin höjd.

    #165995
    jakobb
    Deltagare

    @Fruktsam 67054 wrote:

    Ja de flesta brukar speca vilken inriktning sidan har. Sen beror ju värdet på sidan även på kvalitén på likesen inte bara kvantiteten. Många säljer ju sidor där en stor del av likesen är autogenererade av botar. De beskrivs ofta som “genuina” vilket bara innebär att profilerna ser verkliga ut men inte är det.
    En sida med ett stort antal äkta likes och en tydlig snäv nisch kan ju vara guld värd, men en generell sida med “genuina” likes är bara värd några hundringar på sin höjd.

    Denna sidan har endast äkta likes med riktiga användare, sidan är grundad 2010 så den är över 3 år gammal.

    #166013
    bigfish
    Deltagare

    Tack för alla förklaringar! meeeeeeeeeeeeen (ber om ursäkt) harkel harkel*

    Fungerar då facebooksidan som en reklam sida?
    tex personen som äger sidan postar om saker som ett dels ingår i hans nisch och vad han anser vara värt att lägga upp, medlemmarna på sidan kan du “gilla” innehållet och skriva positiva saker.

    Får ägaren av sidan betalt för detta eller de som gillar innehållet?

    Som jag förstår det nu är alltså facebooksidan låt säga som ett “community” och den som äger sidan lägger upp innehåll som är relevanta för de som hänger på detta community.
    Den som äger sidan tar då betalt av de som vill göra “reklam” på sidan genom att ägaren postar om dom på ett positivt sätt och kan nå ut till dessa 33.000 personerna som förhoppningsvis tycker om inlägget med.

    Det du Jakobb alltså säljer nu är en Facebooksida/community och det administrativa arbetet etc och inte en reklam plats?

    återigen tack för alla svar på frågorna som helt klart kommer från “the noob (newbie) (mig) i detta ämnet :)

    #166014
    Kenan
    Deltagare

    Vilken inriktning har gruppen?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 24 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.