Plus Forum E-handelsforumet Logistik Alternativ på DHL? Trött på deras inställning till missade upphämtningar!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103529
    wanderoo
    Deltagare

    Vi har använt DHL sedan åtrskiftet (bytte från PostNord) och vi har varit riktigt nöjda. Dock så har vi märkt att när det blir fel, då blir det riktigt fel!

    I förra veckan åkte chauffören bara förbi, trots att vi hade paket som skulle hämtas upp. När vi påtalade detta till kundtjänst lovade de att skicka ut en som hämtade paketen, men icke! Fem minuter över fem ringde vi, men då hade alla terminaler stängt.

    Vi krävde så klart kompensation för detta, men icke! DHL menade att deras uppdrag startade först när de hämtat upp paketen och efter det kunde vi eventuellt få kompensation om nått gick fel. Inte ett särskilt logiskt resonemang då det var de som orsakade problemen genom att strunta i att hämta upp paketen i första hand.

    Så nu står vi här och tittar på alternativ. Kraven vi har är korta leveranstider och självklart en bra prisbild. Vad finns det för alternativ?

    #181528
    Nicklas
    Deltagare

    Kan du inte ha fast hämtning? Då brukar de inte missa att hämta upp godset.

    #181529
    Stefan72
    Deltagare

    det finns vad jag vet inga felfria fraktbolag. Jag kör DHL för de får jag minst fel med även om man jagar dem ibland. Schenker hade jag enorma problem med ett tag, sen slutade min lev att skicka med dom och så var det löst.
    Jag tror nog man får räkna med lite problem emellanåt oavsett vem man väljer.

    #185162
    Arne_1921
    Deltagare

    Hur funkar det när dom inte hämtar upp??
    JAg boka i tisdags, ingen hämtning onsdag
    Ringde i torsdags och då sa dom att dom skulle sätta prio på fredag…
    ingen hämta i fredags och då sa den nyasupportnissen att “bokningen inte ligger kvar över natten”

    Så ja antar att ingen kommer imorgon heller för ja vågar ju inte boka en ny transport innan ja vet hur det funkar….

    #185163
    Expresspack
    Deltagare

    Våra medlemmar kör mestadels med Schenker och där ser vi att större delen sköts bra.
    Några hade mindre problem i början men enklast är att kolla upp vem det är som hämtar om det är ett lokalt åkeri eller deras egna gubbar.

    Sedan efter några ggr så blir det som en rutin att alltid åka förbi om man ligger nära en slinga.

    #185164
    Arne_1921
    Deltagare

    Ska ringa supporten igen idag men dom säger ju olika saker varje gång känns det som…

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.