Plus Forum E-handelsforumet Logistik Nya reglerna för varubreven

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104540
    AnnaPe
    Deltagare

    De här nya måttbegränsningarna för varubrev har fått mig att fundera lite.

    För min del kommer jag nog att behöva skicka det mesta över 500 gram som t ex Service Point istället för varubrev, vilket dels blir dyrare, dels försämrar servicen till kunderna. Nästan alla har ju nära till ett postombud, men många har rätt långt till en SP.

    Är det fler än jag som är lite orolig att det kanske inte kommer att funka i längden. Det är ju svårt att ta ut frakten från kunden, och någonstans kan man ju inte bjussa på hur mycket som helst – blir ju inget kvar liksom :(

    Känner mig lite nedslagen just nu faktiskt …

    #184811
    gvh
    Deltagare

    Kolla in under knappen Edge på ehandel.se så blir det inte dyrare än postens varubrev att skicka ett kilo eller två….

    Så kommer jag att göra, under 7 cm och under 1 kilo går med varubrev, resten går med DHL.

    Visst blir det lite sämre för vissa kunder, men vad är alternativet, plocka fram cykeln och köra ut själv?

    #184848
    palle_m
    Deltagare
    #184499
    Haverdal
    Deltagare

    Jag håller med AnnaPe – Postnords förändring försämrar verkligen för oss som skickar paket mellan 0,5 – 2 kg men med större mått än Postnords nya gränser!
    Har någon ett bra tips på alternativ? Ser tipset om Edge och de priserna verkar ju jättebra. Någon som har erfarenhet av hur det funkar och kan ge ris och ros?

    #184930
    Nicklas
    Deltagare

    Om du har tillräckligt för att köra port betalt så blir det som varubrev utan spårning och du kan skicka de gamla storlekarna.
    Spårningen på varubreven var ändå rätt kass

    #184965
    Haverdal
    Deltagare

    @Nicklas 91675 wrote:

    Om du har tillräckligt för att köra port betalt så blir det som varubrev utan spårning och du kan skicka de gamla storlekarna.
    Spårningen på varubreven var ändå rätt kass

    Vad menar du med “tillräckligt för att köra port betalt”?

    #184966
    Nicklas
    Deltagare

    @Haverdal 91723 wrote:

    Vad menar du med “tillräckligt för att köra port betalt”?

    Över 300kr så slipper du extra avgift på 60kr.

    #184967
    kaes
    Deltagare

    Så gör PostNord mot småföretagare inom E handel. Det är bara dom stora dom bryr sig om. Jag säger fy f..

    #184976
    makemake
    Deltagare

    Det här med varubreven är ett stort bekymmer för många av oss. Det är en massa snack om det, men inga konkreta lösningar.
    Vi har många lätta paket som är tjockare än 7 cm och längre än 34 cm. Med DHL blir det dubbelt så dyrt för oss.

    Någon som har erfarenhet av Bring eller MTD ?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.