Plus Forum E-handelsforumet Logistik Dhl hämta inte upp…

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104637
    Arne_1921
    Deltagare

    Boka min första leverans för upphämtning tisdag kväll (kört och lämnat själv på terminal innan..)

    Ingen dök upp igår…. ingen har dykit upp idag..

    Ringde supporten och dom satte prio på att det skulle hämtas imorgon och sa att jag i regel kan förvänta mig att dom kommer dagen efter. Hon kunde dock itne svara för varför dom inte kommit… Vad kan man kräva? Håller ju inte att dom inte dyker upp på flera dagar efter en beställning…. bor förövrigt i 1.9mil från cetrala gbg så det är ju inte i obygden precis…

    #185134
    nmn
    Deltagare

    Om du har paket varje dag är det mycket enklare med en fast hämtning så behöver du inte boka varje dag. Är lätt att man glömmer göra det innan bryt-tid som kan vara ganska tidigt.

    Ta sedan reda på numret till det lokala åkeri som kör för DHL så kan du ringa dem direkt om det strular, de brukar ha bra koll på var bilarna är och vem som är försenad just idag. Den centrala DHL kundtjänsten är i princip omöjlig att komma fram till på eftermiddagen och de måste ändå ringa det lokala åkeriet för att ta reda på läget.

    #185138
    Arne_1921
    Deltagare

    Har ja tyvärr inte än iaf utan det är några i veckan. Hur tar ja reda på numret till lokala DHL? Ger dom ut det på supporten?

    #185142
    Stefan72
    Deltagare

    Sen beror det ju på hur det ser ut där de ska hämta? Det ska ju tydligt framgå var företaget finns och att det liksom syns var hämtningen ska ske. Är man ny kund och kanske har det hemma och de är ute och irrar där man inte ser ett dyft om företaget ifråga så är det nog lätt att man åker vidare för man hinner liksom inte undersöka saken.
    Supporten kan ringa upp varenda chaufför om det så är men de lämnar motvilligt ut numren direkt. Det har då jag aldrig fått utan är det problem så ringer dom och man får vänta i luren.

    #185148
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Bli bästa kompis med chauffören eller chaufförerna, bjud dom på kaffe etc är mitt tips. Jag rullar ut röda mattan varje gång, dom är viktiga för oss e-handlare.

    #185154
    Arne_1921
    Deltagare

    Ringde igår och dom tyckte det va så konstigt så….. Hon påtog att hon satte prio på min transport och att jag kan förvänta mig att detta inte ska inträffa

    Dagen har gått… ingen har hämtat idag heller… Ringde återigen supporten och dom kunde inte ge något besked om varför inte paketet hämtats. Dom försäkra mig återigen om att detta inte hör till vanligheten. Samtidigt som dom inte lovar någonting och står inte för någon kompensation för det inträffade. Turligt nog är det bara en transport på prov jag gör. Jag har hittills åkt själv till terminalen och lämnat men detta håller ju inte…

    Tydlig upphämtning… tja … ja bor precis vid vägen. Gatunumret står med tydliga nummer på husväggen jag har ett förråd med en skylt där det står DHL som även den syns från vägen så ja vettiii…. inte stabilt detta….

    Kommer köra till terminalen tillsvidare men…

    #185166
    Stefan72
    Deltagare

    Be att kundtjänst ringer upp chauffören. Är det ett någorlunda normalt distrikt så är det ju samma chaufför hela tiden. Har denne åkt förbi två ggr så borde man kunna redogöra för varför.

    #185167
    Arne_1921
    Deltagare

    Nu kom ja till rätt person idag som “felsökte” Det visar sig att min gatuadress va för lång så dom klippte sista siffran så det blev 15 istället för 151…..

    rådet va att korta in vägen till v. så skulle det gå nästa gång….

    #185169
    gvh
    Deltagare

    Haha, underbart Arne!

    Ibland är problemen stora, ibland små, och ibland obegripliga :)

    Rådet till DHL är väl att korta inmatningsfältet….

    Vi håller tummarna imorgon!

    #185170
    Ekraft
    Deltagare

    @Arne_1921 91990 wrote:

    Nu kom ja till rätt person idag som “felsökte” Det visar sig att min gatuadress va för lång så dom klippte sista siffran så det blev 15 istället för 151…..

    rådet va att korta in vägen till v. så skulle det gå nästa gång….

    Underbart! Jag ser framför mig en skitförbannad DHL-chaufför som säkert ringt på i flera hus och frågat efter dig och din firma utan att någon haft en aning, därför att du bor en halvmil bort.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.