Plus Forum E-handelsforumet Logistik Lämna iin paket på Servicepoint

Etiketter: , , , ,

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105115
    Jolo
    Deltagare

    Hej,

    Har vid flera tillfällen i kontakt med DHL fått veta att jag inte kan lämna in paket på Servicepoint utan antingen får jag åka till en Dhl terminal eller att Dhl hämtar paketen hos mig.

    Paketen hämtats därför hos mig, med en gigantisk lastbil, vilket känns väldigt onödigt om jag bara har ett par små paket på ett par kilo och närmaste Servicepoint ligger ca 1 km bort.

    Idag när jag pratade med Dhl säger de att jag kan lämna in paket på Servicepoint..

    Någon här som vet vad som gäller då jag får olika besked av Dhl beroende på vem som svarar.

    #186527
    kaiserkarl
    Deltagare

    @Jolo 93923 wrote:

    Hej,

    Har vid flera tillfällen i kontakt med DHL fått veta att jag inte kan lämna in paket på Servicepoint utan antingen får jag åka till en Dhl terminal eller att Dhl hämtar paketen hos mig.

    Paketen hämtats därför hos mig, med en gigantisk lastbil, vilket känns väldigt onödigt om jag bara har ett par små paket på ett par kilo och närmaste Servicepoint ligger ca 1 km bort.

    Idag när jag pratade med Dhl säger de att jag kan lämna in paket på Servicepoint..

    Någon här som vet vad som gäller då jag får olika besked av Dhl beroende på vem som svarar.

    Varför åker du inte till terminalen då? Det gör jag, visst blir det en del åka ibland men jag tycker också det känns overkill med lastbil för så pass få paket som det oftast är…inte så kul att stå och köa på en service point varje dag heller…kan vara lite olika bud från Dhl det har jag också vart med om! men överlag är jag mycket nöjd!!

    #186528
    Stefan72
    Deltagare

    Det stora problemet är hanteringen. Varje Servicepoint får bara nå kronor per hanterat mottaget paket och de man lämnar in på sidan om får de ingenting för.
    Har du alltså inga miljömässiga funderingar så tycker jag inte du ska bry dig om att de får köra lastbil ända hem till dig. Det ingår ju ändå i det man betalar.
    Jag har själv lämnat in på Servicepoint efter ord stopptid då jag vet att de ändå hämtar där senare och det är inte så de jublar direkt……

    #186529
    Jolo
    Deltagare

    Tack för svar!

    Jag har tyvärr ca 50 min körning för att komma till en terminal så att sitta i bilen 2 timmar om dagen funkar inte.

    Tror det även blir sämre för miljön att köra extra för mig då lastbilen säkert har fler kunder i närområdet och ändå passerar.

    Problemet med upphämtning är att de kan komma från tidig morgon till sen kväll och man då måste vara på plats hela dagen.

    Skulle vara praktiskt att kunna lämna in paketen direkt på en Servicepoint när de är färdigpackade.

    Det verkar som att det går då men kanske inte alltid är så populärt.

    #186531
    Stefan72
    Deltagare

    Men du borde väl kunna ordna så de kan hämta utan att du är hemma eller bor du i lägenhet?

    #186534
    Jolo
    Deltagare

    Fungerar tyvärr inte från det lager jag har nu men har förstått att en del hittar sådana lösningar annars.

    #186536
    gvh
    Deltagare

    Jag har en “dynochkuddlåda” från Bauhaus med kodhänglås på tomten, där läggar jag mina paket på morgonen.

    Det är både jag och chaffisen glada för :)

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.