Plus Forum E-handelsforumet Logistik Alternativ till Pluskontots avtal hos DHL?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105179
    jompao
    Deltagare

    Hej!

    Vi använder Fraktjakt för tillfället och ser att priserna på DHL är betydligt lägre hos Pluskontot.

    Finns det några andra alternativ som har ungefär samma DHL avtal och som inte har krav på ett visst antal paket för fri upphämtning?

    #186689
    Stefan72
    Deltagare

    Krav på antal paket? Det har väl DHL aldrig haft……..och inte tar de betalt för det heller.

    #186690
    jompao
    Deltagare

    Kollade EDGE och stär väl minst 5 paket där för fri upphämtning.

    #186693
    kaiserkarl
    Deltagare

    @jompao 94144 wrote:

    Hej!

    Vi använder Fraktjakt för tillfället och ser att priserna på DHL är betydligt lägre hos Pluskontot.

    Finns det några andra alternativ som har ungefär samma DHL avtal och som inte har krav på ett visst antal paket för fri upphämtning?

    Får man vara så fräck och fråga vad det går på? Jag har Edge och tycker det är helt ok…men skulle ju förstås gärna sänka lite, speciellt med detta högsäsongstillägg som Dhl har just nu! Dhl / Edge har mig veterligen inga krav på minsta antal paket för upphämtning. Precis när jag började så hände det att de hämtade ett paket! Fast jag har i princip alltid lämnat in själv. Kommer jag fortsätta göra, så länge det inte blir burvis…

    #186694
    Stefan72
    Deltagare

    Jag har Fraktnätverket och har före det haft eget avtal med DHL och det har aldrig funnits nå krav på antal paket vid hämtning. Då måste det vara nåt speciellt för just ett specifikt gruppavtal och det är troligen inte DHL som ställer det kravet.
    Nå högsäsongstillägg har jag aldrig sett heller……….

    #186671
    Lekalot
    Deltagare

    @jompao 94146 wrote:

    Kollade EDGE och stär väl minst 5 paket där för fri upphämtning.

    Jag tror att du tänker på Schenker.

    #186732
    knofan
    Deltagare

    Jag har fått för mig att FraktJakt är ganska dyra på frakter, eller har jag missförstått deras hemsida?

    Jag tog ett exempel, skicka ett paket 36x16x26cm på 2 kg. Från Örebro till postnummer 374 38, 107 kr för vanlig frakt och 84kr med pluskonto. Det låter rätt dyrt. Idag har jag runt 58-60kr för samma paket. Är det bara småpaket som är dyrt har jag missförstått något?

    #186734
    Dent
    Deltagare

    Ditt paket kostar 48 kr med Edge avtalet? Borde det inte vara det billigaste alternativet? Finns det några andra bra avtal?

    #186735
    knofan
    Deltagare

    48kr är upp till tre kilo. Paketet i mitt exempel skrymmer för 5kg. Då är priset 57kr. Sedan skall du lägga på drivmedel, ca 14% för dhl. Då blir det 57 x 1,14 = 65kr.

    Fraktjakt i mitt exempel skulle ha 89kr för samma paket. Det verkar inte så billigt. Men jag antar att det beror på stora normalpaket man har.

    #186747
    jadsal
    Deltagare

    Hej Alla!

    Dessa priser gäller med oss
    I priser ingår alltid

    1. Bokning med Unifaun
    2. Upphämtning
    3. DMT
    4. Spårning
    5. Standard försäkring
    6. sms/epost avisering
    7 standard leveranstider (schenker)
    Fraktvikt Pris inklusive drivmedelstillägg

    Ombud:
    0- 1 kilo 52.5 sek
    1- 3 kilo 56.7 sek
    4-5 kilo 68.25 sek
    6-10 kilo 84 sek

    0-20 kilo (70 kg i volymvikt) 95,5 sek

    Företagspaket
    0- kilo 69.09
    1- kilo 72.03
    2- kilo 72.03
    3-5 kilo 79.38
    6-10 kilo 84,00

    0-35 kg (70 kg i volymvikt) 95,5 sek

    Skicka paket billigt med Transportdeal.se

    Observera att dessa priser är inklusive prishöjningen för 2020 och skall alltså jämföras med priser från 2020 inte 2019.

    Transportdeal erbjuder även fraktavtal för inrikes frakter i Norge och Danmark samt crosstrade ( tex Frankrike till Danmark)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.