Plus Forum E-handelsforumet Logistik PostNord varubrev

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105182
    Mima
    Deltagare

    Jag har precis startat en mycket liten e-handel och eftersom jag inte säljer tillräckligt för att ha avtal har jag börjat skickat mina paket med PostNord varubrev. Min första erfarenheter av dem har varit annat än bra. Först så tog det flera dagar innan de skannat in mina paket så att jag blev nervös och trodde att de slarvat bort dem. Nu när paketen ska ha kommit fram är det två kunder som har hört av sig och om att det står att paketen levererats till deras brevlåda fast de inte fått något paket.

    Jag undrar vad ni andra har för erfarenheter av varubrev? Funkar det för er eller har ni hittat andra alternativ?

    #186696
    Stefan72
    Deltagare

    Tänk på att det är oerhört vanligt att en del klientel har detta som syssla. Beställer en massa saker och reklamerar det sen som att de ej fått det………..
    Det har förvisso varit en del problem med varubrev men det har blivit bättre och självklart kan det aldrig bli felfritt men har du helt plötsligt många reklamationer på sånt här och kanske inte har skickat så många så skulle jag nog inte tänka att det beror på Postnord i första hand……..Tyvärr är det ju du som får ersätta det “försvunna” men man ska nog ha med det i beräkningarna om man säljer populära varor.

    #186703
    Dancar
    Deltagare

    Det funkar för det mesta bra för oss. Problemet du nämner om att paketet levererats i postlådan men att kund inte fått det beror oftast på att brevbäraren scannar paketet innan denne ger sig ut på sin runda. När denne sedan ska lägga paketet på lådan så inser han/hon att det inte får plats, men vid det här laget är ju paketet redan scannat som levererat. Det tar några dagar sedan poppar det upp hos ombud i spårningen. Tanken är att brevbäraren inte ska scanna paketet förrns det läggs på lådan, men en del är lata och scannar allt innan. Vi har varit på PostNord ett flertal gånger om detta. Bra om fler ligger på dem om detta ifall det ska bli en förändring. Vi har nästan inga fall av bedrägeri som vi kunnat styrka. Det mesta hittar rätt till sist.

    #183729
    Mima
    Deltagare

    Kom på att jag glömde att uppdatera denna tråd.

    Jag reklamerade paketen till PostNord och det visade sig sedan att det antagligen var som Dancer beskriver. Båda paketen visade sig nämligen ligga på utlämningsställen. Det löste sig alltså till slut och därefter har det inte varit något mer strul för mig med varubreven. Tack så mycket till er båda som svarat! :-)

    #186756
    jadsal
    Deltagare

    Skicka med oss via UPS.
    Riktigt bra priser och leveranstider.

    Mer info och priser: Skicka paket billigt med Transportdeal.se

    #186901
    Grevetim
    Deltagare

    Detta med att Kunder som fått sina beställningar som varubrev i sin postbox enligt skanningshistoriken – men kontaktar oss och säger att de inte fått brevet – det har vi drabbats av flera gånger. När man kontaktar Postnords kundtjänst beklagar de det inträffade men kan inte göra något då det inte är någon leverans garanti på varubrev. Då vi inte kan bevisa att kunden fått leveransen så får vi skicka ny produkt eller återbetala pengarna för varan. Enligt en brevbärare vi pratat med är enda möjligheten att brevbäraren lagt brevet i fel postbox eller att brevbäraren stulit brevet. Även om det är väldigt få gånger detta händer känns det helt fel att ersätta kunden när det har bekräftats med brevbärarens mobil skanner att det har kommit till kundens postbox.

    #192939
    kaiserkarl
    Deltagare

    Detta idiotiska de har börjat med nu…hänga på dörren, eller ställa utanför dörren. Så otroligt dumt! flera kunder som hört av sig och saknar paket…som jag får betala. Så otroligt mycket bättre förr när det gick till ombud, då var det svårare att ev. luras….

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.