Plus Forum E-handelsforumet Logistik Bästa fraktavtalet som en nystartad webshop kan ta del av?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105286
    Alpha
    Deltagare

    Hej!

    Jag söker bästa fraktavtalet som en nystartad webshop kan ta del av.

    Jag är främst ute efter B2B:

    Inrikes: Dörr till dörr likt DHL PAKET

    Inom EU: Dörr till dörr likt DHL EXPRESS / UPS EXPRESS SAVER

    Visma hade inte så bra priser som jag trodde.

    Ta hand om er! ;)

    #186888
    Stefan72
    Deltagare

    De flesta gruppavtalen har liknande priser. Vill du ha bättre än så så får du nog börja med det och sen begära eget avtal med DHL när du kommit upp i flera tusen paket i veckan.

    #186889
    Alpha
    Deltagare

    EDIT:

    Är det någon som vet vart man kan hitta bättre fraktavtal än Edge här på ehandel.se?

    Tackar så mycket.

    #186892
    Stefan72
    Deltagare

    Som jag redan skrivit, det skiljer inte så mycket på de gruppavtal som finns. Man får se i övrigt vad man får. Där man betalar en avgift per månad har man ofta en hel del rabatter på andra ställen. Jag har Fraktnätverket. Där betalar man bara en startsumma och sen inget mer men då är det å andra sidan enbart fraktavtal man får.
    De fraktpriser man får hos dessa är oftast väldigt bra jämfört med om man skulle ha eget avtal med DHL utan nå som helst krav på antal sända paket. Ska man komma ner i liknande priser på eget bevåg så gäller nog flera tusen paket i veckan skulle jag tro.

    #186895
    Deris
    Deltagare

    Jag kör i dagsläget DHL genom Bolagsdealen.se. Tror att alla tjänster du eftersöker erbjuds genom deras avtal. Tror att priserna är ganska lika Edge men hos Bolagsdealen erbjuds ett kostnadsfritt 2020. Värt att kolla in kanske? :)

    #186960
    FlowerBox
    Deltagare

    Hej nu var det ett tag sedan du skrev det här, men jag skickar det här.
    Vi skickar också dörr till dörr. Och det var en riktigt djungel att hitta något som fungerade och samtidigt hade bra support.

    Vi har använt Transportdeal AB, nu ett tag och är mer än nöjda. Både prismässigt och servicemässigt.

    Hej ett bra tips, som är värt att kolla på. Har provat Postnord, UPS och DHL.

    Jag kan varmt rekommendera Transportdeal.se som leverantör av
    transporttjänster. Inrikes och utrikes.
    Kent som jobbar där, är både trevlig och hjälpsam och har ställt upp med råd och lösningar långt mer
    än vad avtalet egentligen kräver, även på helger och kvällar när det har krisat, det uppskattas.
    Dessutom till extremt konkurrenskraftiga priser både till företag och
    privatpersoner.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.