Plus Forum E-handelsforumet Logistik A4 med självhäftande etikett

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 27 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94262
    Magnus
    Deltagare

    Letar efter Laserark/papper med självhäftande etikett.
    Tanken är att få med etiketten när jag skriver ut fakturan/plocksedel.
    Jag hittar det här:
    Papper A4 med självhäftande etikett adressetikett, höger
    Det blir dyrt då det kostar 2kr per ark.
    Vad kan man hitta det billigare?

    Jag har bett min kodare att fixa en “samlad” plocksedel på alla markerade ordrar, utskrift av etiketter, faktura eller plocksedel med ett fåtal musklick för att automatisera så mycket som möjligt i admin-delen.
    Jag fick då förslaget med a4ark med etikett då det går snabbare att koda.
    Problemet är att de kostar 2kr styck.

    #108512
    Rikard
    Deltagare

    Hej Magnus,

    det blir ju lite billigare om du köperen större förpackning,men det har du kanske redan sett?

    Papper A4 med självhäftande etikett adressetikett, höger

    Du får väl räkna på kostnaden för utveckling kontra inköp av papper. Jag tror inte att du hittar dessa papper så mycket billigare hos någon annan. Om du betalar 1,5 eller 2 kr spelar kanske inte så stor roll förrän du har 20′ order per år och då får du väl tänka om.

    #108515
    Parvelito
    Deltagare

    Jag skulle själv kunna tänka mig sådana där etikettspapper, men då måste priset ned en bra bit under 1kr/st. Idag använder jag mig av en DYMO-etikett för c:a 21öre/st och ett A4-papper för runt 10öre/st till varje order, och att femdubbla den kostnaden multiplicerat med 10.000 ordrar eller vad jag hamnar på i år är inte att tänka på.

    Men vid 50-60öre/st skulle det ju gå att räkna hem merkostnaden i rationellare hantering.

    #108524
    tobias
    Medlem
    #108532
    Magnus
    Deltagare

    Det ser bra ut :)
    IntegratedLabels.Net – Single Integrated Label Style C – 13625 – integratedlabels.net | integrated labels, shipping labels, despatch labels | order online for next day delivery
    Modell C borde passa som adress etikett eller har ni bättre förslag?

    1000st för ca: 20pund + frakt.
    Det blir ca: 25öre /styck + frakt.
    Det är ett helt ok styck pris om detta stämmer.

    #108539
    Magnus
    Deltagare

    Pratade med någon som sa att i England hade de format som var typ 2cm längre än A4.
    Det framgår inte riktigt om det är A4.
    Någon som vet?

    #108540
    Parvelito
    Deltagare

    Britterna kör A4, men jänkarna har ett eget format som är lite större. (US Letter)

    Deras mallar är i A4-format, så jag tror det här kan vara något vettigt.

    #108541
    PatrikS
    Deltagare

    När ni pratade om dem i början så kändes det inte som intressant. Men nu efter man tittat lite mer så kan det nog vara intressant. Klockrent och få allt på ett o samma papper. Istället för att behöva skriva ut en dymo också.

    #108542
    Parvelito
    Deltagare

    Jag har just beställt 5000 etiketter modell F. Med frakt (som var rätt så dyr) blev det strax över 2000kr vilket inte är mycket mer än vad vanliga papper plus etiketter kostar.

    #108544
    PatrikS
    Deltagare

    @Parvelito 3595 wrote:

    Jag har just beställt 5000 etiketter modell F. Med frakt (som var rätt så dyr) blev det strax över 2000kr vilket inte är mycket mer än vad vanliga papper plus etiketter kostar.

    Återkom med en recension är du snäll :) Så man vet om man också ska köpa in ett par såna.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 27 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.