Plus Forum E-handelsforumet Logistik Tips på "billig" frakt!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98505
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Hej alla “mindre” e-handlare.

    Detta är ingen reklam utan bara tips.

    Vi har växt mycket sista året så vi har nu ett företag som sköter all vår logistik (3PL företag).

    Vi använder även deras fraktavtal, vilket är bra priser. Men så har det inte alltid sätt ut.

    Men om man är “liten” och inte använder sig av ett 3PL företag så kan det vara pissdyrt att skicka paket och framför allt när det ser ut att “alla skickar fraktfritt”…..

    Mitt tips är att kontakta Fortus International och köpa sig ett medlemskap så man får tillgång till deras fraktpriser.

    Vi har gjort detta i flera år och vi har sparat helt sjukt mycket pengar på detta. När vi bytte för ett antal år sedan från posten till just DHL via Fortus så sparade vi in medlemsavgiften efter typ 18 dagar:)

    Så skriker ni varje gång ni får fakturan från transportföretaget så finns det lösningar!

    Vi hade inte varit här vi är idag om vi inte haft skickat med Fortus avtal, kanske om 1-2 år men inte idag.

    #149280
    JohanK
    Deltagare

    @Jimmy Öström 48833 wrote:

    Hej alla “mindre” e-handlare.

    Detta är ingen reklam utan bara tips.

    Vi har växt mycket sista året så vi har nu ett företag som sköter all vår logistik (3PL företag).

    Vi använder även deras fraktavtal, vilket är bra priser. Men så har det inte alltid sätt ut.

    Men om man är “liten” och inte använder sig av ett 3PL företag så kan det vara pissdyrt att skicka paket och framför allt när det ser ut att “alla skickar fraktfritt”…..

    Mitt tips är att kontakta Fortus International och köpa sig ett medlemskap så man får tillgång till deras fraktpriser.

    Vi har gjort detta i flera år och vi har sparat helt sjukt mycket pengar på detta. När vi bytte för ett antal år sedan från posten till just DHL via Fortus så sparade vi in medlemsavgiften efter typ 18 dagar:)

    Så skriker ni varje gång ni får fakturan från transportföretaget så finns det lösningar!

    Vi hade inte varit här vi är idag om vi inte haft skickat med Fortus avtal, kanske om 1-2 år men inte idag.

    Då får du väl berätta om rabatterna först-…

    #149281
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Varför ska jag göra detta? Mejla dom eller ring dom så får du nog besked;)

    @JohanK 48868 wrote:

    Då får du väl berätta om rabatterna först-…

    #149321
    Fruktsam
    Deltagare

    Hur fungerar en sådan lösning rent praktiskt?

    #149322
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Man köper en medlemsavgift på t.ex. (tar bara en summa i luften) 3000 kronor första åren och andra året kostar det t.ex. 700 kronor.

    Sen skickar man helt enkelt med deras kundnummer, man har inte mer kontakt med dom sen (om man inte vill såklart).

    Enkelt och billigt!

    @Fruktsam 48913 wrote:

    Hur fungerar en sådan lösning rent praktiskt?

    #149351
    JohanK
    Deltagare

    Sparar du pengar jämfört med grossist, lessmore och va den sista heter eller mot ordinarie pris?

    Om du berättar vilka rabatter du har fått/haft så är det väl bättre då företaget ifråga slipper ta emot massa mail med bara prisfrågor..

    Och inleda samtal med säljare, då blir man aldrig av med dem..

    #149352
    Parvelito
    Deltagare

    Jag har sett Fortus fraktprislista, och den var några procent bättre än övriga gruppavtalspriser jag har sett. Jag har dock ingen aktuell lista så jag skall inte uttala mig om dagens priser i detalj.

    #149361
    Fruktsam
    Deltagare

    Det känns helt klart intressant. Speciellt om de har bra avtal för importtransport också.
    Får kontakta dem och räkan lite på det!

    #149530
    Fredriklarsson
    Deltagare

    Frakt ? Fraktavtal för inrikes frakt | Fraktnätverket.se är också ett bra alternativ på fraktavtal ;) då får man ett eget kundnummer. Är man i behov av att snabbt boka frakter på nätet utan att registrera sig eller ansöka om kundnummer så är vår tjänst riktigt bra. Besök Fraktabilligt | Svenska Handelsgruppen AB.

    Vårt fokus är att leverera en enkel och smidig bokningsstjänst för företag till rätt pris.
    Det som också är smidigt är att tjänsten tar hänsyn till fraktavtal hos marknadens främsta speditörer, på så sätt får man alltid ett bra pris och en bra service.

    Imorgon lanseras också utrikes hos oss :)

    #149533
    Parvelito
    Deltagare

    @Fredriklarsson 49129 wrote:

    Vårt fokus är att leverera en enkel och smidig bokningsstjänst för företag till rätt pris.
    Det som också är smidigt är att tjänsten tar hänsyn till fraktavtal hos marknadens främsta speditörer, på så sätt får man alltid ett bra pris och en bra service.

    Kan du inte ge lite prisexempel istället för att länkspamma, så kan vi ju jämföra om det är så bra priser att det är värt 2900kr att teckna det där avtalet?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 20 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.