Plus Forum E-handelsforumet Logistik Unifaun orderkoppling och PacsoftOnline

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101458
    CHLukas
    Deltagare

    Hej!

    Har en fråga om orderkoppling.

    Jag har konto på pacsoftonline och har orderkoppling samt programmet installerat. Har en windows dator dessutom.

    Har även en zebra etikettskrivare som är installerad och fungerar.

    Nu undrar jag hur jag kopplar denna orderkoppling till webshopen så att när kunden gör beställningen så skriver man bara ut etiketten på automatik?

    Min webshop plattform är WordPress – WooCommerce.

    Hur gör ni andra med orderkoppling och vad har ni för typ av webshop?

    #173174
    Dan
    Deltagare

    Du bygger en xml-export enligt unifauns standard (eller använder plugin om det finns till woocommerce) sen sparar du den i rätt mapp på din dator så printas etiketten.

    För att automatisera det helt behöver du spara filen i bakgrunden till en ftp-server som är nätverksansluten av datorn med orderkopplingen installerad. Kan göras med exempelvis netdrive installerad på den datorn. Då blir ftp-serverns mapp med exporterna en nätverksenhet och orderkopplingen kan läsa dem.

    #177318
    Kocken
    Deltagare

    Jag gissar att ni kör något liknande på roliga prylar eller om någon annan kör med samma lösning. Hur har ni löst det i webbutiken? Den måste ju bevaka ftpmapparna och ta bort/läsa in återrapporteringen från Unifaun?

    @Dan 75482 wrote:

    För att automatisera det helt behöver du spara filen i bakgrunden till en ftp-server som är nätverksansluten av datorn med orderkopplingen installerad. Kan göras med exempelvis netdrive installerad på den datorn. Då blir ftp-serverns mapp med exporterna en nätverksenhet och orderkopplingen kan läsa dem.

    #160824
    setup
    Deltagare

    @CHLukas 75477 wrote:

    Hej!

    Har en fråga om orderkoppling.

    Jag har konto på pacsoftonline och har orderkoppling samt programmet installerat. Har en windows dator dessutom.

    Har även en zebra etikettskrivare som är installerad och fungerar.

    Nu undrar jag hur jag kopplar denna orderkoppling till webshopen så att när kunden gör beställningen så skriver man bara ut etiketten på automatik?

    Min webshop plattform är WordPress – WooCommerce.

    Hur gör ni andra med orderkoppling och vad har ni för typ av webshop?

    Hej!

    Lyckades du lösa detta? Jag har exakt samma situation och hittar inte någon bra referens på hur man automatiserar processen.

    #160825
    nordicwebteam
    Deltagare

    Hej hej

    Om det uppfattas som reklam kan ni ta bort det. :)
    Men vi har utvecklat ett plugin för detta. Unifaun / Pacsoft Online integration till Woocommerce – Nordic Web Team så det bör lösa det du var ute efter.

    #160827
    setup
    Deltagare

    @nordicwebteam 80736 wrote:

    Hej hej

    Om det uppfattas som reklam kan ni ta bort det. :)
    Men vi har utvecklat ett plugin för detta. Unifaun / Pacsoft Online integration till Woocommerce – Nordic Web Team så det bär lösa det du var ute efter.

    Hej! Jag läste om pluginen men är lite osäker på hur stor del av processen som automatiseras. Finns det någon video eller demo där man kan se den in action?

    Det jag är ute efter är en lösning där jag trycker på en eller ett par knappar för att skriva ut etikett, skriva ut följesedel/plocklista, skicka orderinfo till Pacsoft Online och skicka leveransinfo till kund. Sköter pluginet allt detta?

    #160828
    nordicwebteam
    Deltagare

    @setup 80738 wrote:

    Hej! Jag läste om pluginen men är lite osäker på hur stor del av processen som automatiseras. Finns det någon video eller demo där man kan se den in action?

    Det jag är ute efter är en lösning där jag trycker på en eller ett par knappar för att skriva ut etikett, skriva ut följesedel/plocklista, skicka orderinfo till Pacsoft Online och skicka leveransinfo till kund. Sköter pluginet allt detta?

    Nej vi har inte hunnit ta fram det ännu. Men det finns planer på en video och demo etc :)
    När ordern får en viss orderstatus (som du väljer) så skickas “orderinfo” till pacsoft online. Sedan hamnar det under “lagrade utskrifter” och du skriver ut det i pacsoft online.
    Leveransinfo, dvs tracking länk skickas via leveransmailet från Woocommerce per automatik när du skapar en leverans.
    Så det är hyfsat automatiserat, men man kan alltid göra det bättre.

    Modulen gör inget relaterat till plocklista eller så. Kanske du kan använda något annat plugin för det?
    Vi har bara det i motsvarande modul för Magento men det hjälper ju inte så mycket.

    Kanske du kan komplettera med denna? Print Invoices & Packing lists – WooThemes

    #160830
    nordicwebteam
    Deltagare

    Vår utvecklare Rodrigo har nu lagt till så att man kan skriva ut packsedeln från pacsoft/unifaun via Woocommerce admin. :)

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.