Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Dhl Servicepoint vs Posten. Hur väljer kunderna?
- Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 10 månader sedan av Tomas. 
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
13 december, 2015 kl. 22:13 #103167gustalero DeltagareValfrihet för olika fraktleverantörer i kassan verkar vara det kunderna vill ha. Om man tittar pĂĄ de stora aktörerna. Ă„r det nĂĄgon som testat Dhl Servicepoint och Posten sida vid sida i kassan? Hur väljer 100 kunder om kostnaden är densamma för bĂĄda alternativen? 13 december, 2015 kl. 23:00 #180104FredrikGust DeltagareFör oss är priset lika men leveranstiden skiljer. Med Posten lovar vi 1-3 dagar och med DHL 3-7 dagar. DĂĄ väljer ca 4% av kunderna DHL om bĂĄda alternativen visas. Postnord är förvalt sĂĄ det kyävs en aktiv handling att byta. 14 december, 2015 kl. 09:22 #180108gustalero Deltagaredhl Servicepoint lovar väl 1-4 dagar inom Sverige? Vad är orsaken att ni skriver upp till 7 dagar pĂĄ dhl? 14 december, 2015 kl. 20:19 #180127FredrikGust DeltagareDet är för att de ofta hämtar hos oss före 12 och att paketen ligger över natten hos ĂĄkeriet. När de ĂĄker till terminalen morgonen efter missar de ofta turen söderut sĂĄ det hinner gĂĄ 2-3 dagar innan paketen ens lämnat LuleĂĄ. Därefter tar det 3-4 dagar för paketet att nĂĄ mottagare i hela Sverige. 16 december, 2015 kl. 20:32 #180168gustalero DeltagareAh, ok förstĂĄr. LĂĄter som ett perfekt ekonomifraktsalternativ med hyfsade priser med gruppavtal. FörstĂĄr att posten är ert val. 17 december, 2015 kl. 18:00 #180176Tomas DeltagareLeveranstiden beror som sagts mycket pĂĄ de lokala förutsättningarna. Har själv lagret hos 3PL i Falköping och Servicepoint gĂĄr i regel pĂĄ 1-2 dagar. Just snabba leveranser är bland det vi fĂĄr mest uppskattning för. ”Problemet” med Postnord brukar ju vara att det kostar 2-3ggr för oss och det är svĂĄrt att ta betalt för det. 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
 
				 
															