För oss ser det ut så här:
CPC – 27%
Men denna siffran väljer man ju lite själv hur hög den sak bli, med vår gamla butik körde vi endast en budget på 20kr/dag, då kunde vi inte spåra ehandelstransaktioner i analytics, då var givetvis % mycket lägre också.
Organisk – 17%
En kraftig ökning sedan vi bytte till Talex från Fortnox.
För oss ser det ut så här:
CPC – 27%
Men denna siffran väljer man ju lite själv hur hög den sak bli, med vår gamla butik körde vi endast en budget på 20kr/dag, då kunde vi inte spåra ehandelstransaktioner i analytics, då var givetvis % mycket lägre också.
Organisk – 17%
En kraftig ökning sedan vi bytte till Talex från Fortnox.
För oss ser det ut så här:
CPC – 27%
Men denna siffran väljer man ju lite själv hur hög den sak bli, med vår gamla butik körde vi endast en budget på 20kr/dag, då kunde vi inte spåra ehandelstransaktioner i analytics, då var givetvis % mycket lägre också.
Organisk – 17%
En kraftig ökning sedan vi bytte till Talex från Fortnox.
Det har du alldeles rätt i.
@Jimmy: Organic eller organisk = Besök från Googles sökresultat som inte är betalda länkar
CPC = Cost Per Click, dvs Adwords.