Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Annonsering på Flashback

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96640
    Per Nilsson
    Deltagare

    Är det någon som har erfarenhet av annonsering på detta forum?

    Dela gärna med er :)

    #139674
    nobynator
    Deltagare

    Jag har annonserat, inte värt pengarna, det påstås och visas en bra statistik men tyvärr generar det dåligt med besök.

    #139675
    Joel
    Deltagare

    Det beror nog på målgrupp och releveans skulle jag vilja säga (precis som all annan annonsering).

    Säljer man fågelfrön eller lustgas kan det nog vara väldigt lönsam annonsering :)

    #139676
    Per Nilsson
    Deltagare

    Hmmm… Hmmm…

    Trodde att man kunde rikta annonserna, det vill säga att om man befinner sig i matforumet så hade jag hoppats på att det skulle komma upp mat-relaterade annonser men det gjorde det inte.

    Fler erfarenheter?

    #139678
    nobynator
    Deltagare

    Mina annonser var riktade och både bra exponerade men ändå gav det dåligt med besök, google adwords vore ett mycket bättre alternativ för dem pengarna. Men vill man synas så kanske det kan vara något iallafall. :rolleyes:

    #139682
    Per Nilsson
    Deltagare

    @nobynator 38362 wrote:

    Mina annonser var riktade och både bra exponerade men ändå gav det dåligt med besök, google adwords vore ett mycket bättre alternativ för dem pengarna. Men vill man synas så kanske det kan vara något iallafall. :rolleyes:

    Verkar inte vara någon som annonserar så nu. Har klickat igenom de flesta kategorierna på Flashback och det är samma lika annonser över allt.

    Kunde du spåra Flashback-trafiken?

    Jag vet inte hur jag spårar obetalda besök därifrån idag. Någon som vet hur man gör?

    #139685
    fotofyndet
    Deltagare

    @Per Nilsson 38366 wrote:

    Verkar inte vara någon som annonserar så nu. Har klickat igenom de flesta kategorierna på Flashback och det är samma lika annonser över allt.

    Kunde du spåra Flashback-trafiken?

    Jag vet inte hur jag spårar obetalda besök därifrån idag. Någon som vet hur man gör?

    Flashback blir väl en egen källa i Analytics? Annars är det ju bara att använda spårningen:

    Verktyg: Verktyget för att skapa webbadresser – Analytics Hjälp

    Det diskuterat i tidigare trådar också.

    #139689
    Per Nilsson
    Deltagare

    @fotofyndet 38369 wrote:

    Flashback blir väl en egen källa i Analytics? Annars är det ju bara att använda spårningen:

    Verktyg: Verktyget för att skapa webbadresser – Analytics Hjälp

    Det diskuterat i tidigare trådar också.

    Nä, de har ingen märkning på sina länkar.

    Har provat i den länken du skickade. Hoppas att de fungerar. Tack för hjälpen.

    //Per

    #139693
    fotofyndet
    Deltagare

    @Per Nilsson 38373 wrote:

    Nä, de har ingen märkning på sina länkar.

    Har provat i den länken du skickade. Hoppas att de fungerar. Tack för hjälpen.

    //Per

    Nä men även om de inte har någon märkning på länkarna så om du går in under Trafikkällor – Källor – Hänvisningar så finns det där som en av många källor. Men bättre är det ju såklart att märka länkarna, på så vis kan du ju köra en kampanj med köksknivar på Flashback, Facebook och några bloggar. Märker du alla länkarna likadant så får du statistik på vad hela kampanjen har gett oavsett källa.

    #139694
    Per Nilsson
    Deltagare

    @fotofyndet 38377 wrote:

    Nä men även om de inte har någon märkning på länkarna så om du går in under Trafikkällor – Källor – Hänvisningar så finns det där som en av många källor. Men bättre är det ju såklart att märka länkarna, på så vis kan du ju köra en kampanj med köksknivar på Flashback, Facebook och några bloggar. Märker du alla länkarna likadant så får du statistik på vad hela kampanjen har gett oavsett källa.

    Nej, just Flashback finns inte i min statistik. Efter lite efterforskning så har jag kommit fram till att den hamnar under “direkt trafik” i G.A.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 21 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.