Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Köra Adwords själv eller ta in hjälp

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 103 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98504
    FredrikGust
    Deltagare

    Jag noterade att Jimmy skrev i annan tråd på forumet att Blekinge Bilradio tagit in externt folk för att hantera annonsering via Adwords.

    Det är ju en övning i att hitta de konverterande sökorden och att lyckas använda utrymmet till att skapa säljande annonser som lockar till köp och inte bara studsande besökare.

    Sköter ni andra annonseringen själv, eller tar ni in hjälp för det?

    Ni som tar in hjälp, hur mycket annonsererar ni för varje månad och märkte ni någon skillnad i konvertering efter att ha tagit in hjälp? Vi kör några tusen varje månad i annonser och nu under lågsäsong lite mindre (vilket kanske är fel…)

    #149265
    danielandersson
    Deltagare

    Vi kör det själva och har fått hjälp av AdWords-teamet.

    Lägger många pengar på det, men eftersom det går plus så är det helt klart värt det :)

    Funderat på att plocka in någon, men eftersom vi går plus så ser vi inte riktigt meningen (än).

    #149267
    Parvelito
    Deltagare

    @lunarmys 48853 wrote:

    Vi kör det själva och har fått hjälp av AdWords-teamet.

    Lägger många pengar på det, men eftersom det går plus så är det helt klart värt det :)

    Funderat på att plocka in någon, men eftersom vi går plus så ser vi inte riktigt meningen (än).

    Man kan gå MER plus :-)

    Såg lite siffror och statistik från en handlare, och blev rätt impad av vad de åstadkommit.

    #149268
    danielandersson
    Deltagare

    @Parvelito 48855 wrote:

    Man kan gå MER plus :-)

    Såg lite siffror och statistik från en handlare, och blev rätt impad av vad de åstadkommit.

    Men.. vad ska vi göra med ännu fler miljoner? Jag förstår inte ;)

    Har du tips på några som är duktiga så hojta gärna till.

    #149269
    Parvelito
    Deltagare

    @lunarmys 48856 wrote:

    Men.. vad ska vi göra med ännu fler miljoner? Jag förstår inte ;)

    Har du tips på några som är duktiga så hojta gärna till.

    Man kan ju köpa riktigt fårstängsel för slantarna… :-)

    Adrelevance har jag hört en del gott om, men saknar personliga erfarenheter av dem.

    #149303
    Richie72
    Deltagare

    Vi kör adrelevance, tycker det fungerat riktigt bra.

    #149308
    FredrikGust
    Deltagare

    Tack för värdefulla kommentarer!

    Ni som kört med en byrå, rekommenderar de att man sätter upp speciella landningssidor för annonserna, länkar ni till sökningar/kategorier eller annat för att få så bra konvertering som möjligt?

    Jag sitter och funderar på om det är idé att skapa speciella landningskategorier med produkter och innehåll som är anpassat efter vad besökaren förväntar sig hitta baserat på hur de hittat in i butiken.

    #149310
    Parvelito
    Deltagare

    @FredrikGust 48900 wrote:

    Jag sitter och funderar på om det är idé att skapa speciella landningskategorier med produkter och innehåll som är anpassat efter vad besökaren förväntar sig hitta baserat på hur de hittat in i butiken.

    Oavsett vem du använder för att skapa Adwordsannonser så tycker jag att du skall satsa på bra landsningssidor där kunderna får sin förväntan mer än uppfylld. Det är verkligen en konverteringshöjare att leda kunderna rätt direkt. Du får ju aldrig en andra chans att göra ett bra första intryck.

    #149330
    nobynator
    Deltagare

    Har oxå testat adrelevance sen denna månad, kan inte säga så mycket än, men återkommer efter 2-3 månader.

    #149335
    Ignotum
    Deltagare

    Jag är lite kluven till det här.

    Låt säga att jag tittar på adrelevance kundcase via seolytics, kollar hur de använder orden, vilka ord, hur de skriver annonserna, landningssidor osv. Sedan kollar jag mina konkurrenter också via seolytics. Vad får man då extra för pengarna om jag anlitar någon? Jag begriper inte det.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 103 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.