Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Google Shopping

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95064
    Kocken
    Deltagare

    Verkar vara igång för vissa svenska butiker. Första gången jag ser det idag, tror jag?

    #167584
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    spännande, första gången jag uppmärksammar det också

    #167585
    jonathanb
    Deltagare

    Officiellt är de inte igång med Sverige ännu. Fick detta meddelande efter att ha nyss ha reggat mig på Google Merchant Center:

    “In addition to the United States, we are rolling out a new commercial model for Google Shopping, built on Product Listing Ads, in the United Kingdom, Germany, France, Japan, Italy, Spain, Netherlands, Czech Republic, Brazil, Australia and Switzerland. To keep your Product Search listings active on Google, you’ll need to set up a Product Listing Ads campaign in Google AdWords targeting these countries”

    Tittar man på bilden du la upp Peder så känns det som att Google Shopping kan stjäla mycket fokus i sökresultatet. Tråkigt för dem som lagt mycket tid och pengar på SEO.

    #167587
    Krus
    Deltagare

    Finns inte emot Svergie ännu, pratade precis med Google.

    Anledningen varför Clas Ohlson kan göra det är för att de har en webshop mot UK.

    #167604
    Fruktsam
    Deltagare

    @equipit 68850 wrote:

    Tittar man på bilden du la upp Peder så känns det som att Google Shopping kan stjäla mycket fokus i sökresultatet. Tråkigt för dem som lagt mycket tid och pengar på SEO.

    Väljer man att investera i SEO så bör man också vara medveten om hur bräckligt det är. Google knäpper med fingret och ditt jobb är förgäves.

    #168175
    Jesus
    Deltagare

    När beräknas det läggas ut i Sverige

    #168185
    Karl Lindberg
    Deltagare

    Google Sverige har inte varit mer specifika än att de har sagt Q4 2013.

    Här är våra tankar kring Google Shopping för de som är intresserade:

    Google Shopping | AdRelevance

    #168187
    Runns.se
    Deltagare

    Zalando och nelly använder det redan också.

    #168189
    Karl Lindberg
    Deltagare

    Ja, några företag har blivit whitelistade som beta-testare.

    #168191
    Andreas
    Deltagare

    Idag såg jag att även Ica var med där. Tråkigt att de bara är de stora som får chansen.

    Frågan är hur sökmotoranvändarna kommer att uppleva detta. Kommer Google skjuta sig själv i foten?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.